Citat:
Kommer på rak arm på två vänner som är det, den ene är inte smart i klassisk mening, och höll seriöst på att bli övertygad om att jorden var platt efter han snackat en timme med en flat earther i en bar. Fick skälla ut han in the bud och varna att jag måste säga upp bekantskapen om han börjar med det där. Vet inte tankarna bakom åsikten för vaccinet, mer än att han inte tror det fungerar. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?
Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.
Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?
Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.
Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?
Den andre är intelligent och klipsk, om än ganska tjurnackad gällande att ta in andra perspektiv när hon bestämt sig för en åsikt. Är högljutt emot alla steg som görs för att stävja pandemin; vaccin, masker, karantäner, nedstängningar osv. Har många poänger jag håller med om, i specifika detaljer, men den totala bredden av anti-åtgärdsåsikter som är så väsensskilda från varandra får mig att tro att det inte är de som övertygat henne utan att hon är övertygad av andra orsaker och letar argument för att styrka övertygelsen, i ett ganska kraftigt fall av konfirmeringssbias. Har uttryckt hat för Bill Gates vill jag minnas.
Bägge är långtida rutinnyttjare av the herb.
Sen har vi mig då. Som förvisso tagit en dos till slut, men mest för att jag inte orkar bry mig tillräckligt mycket om mitt eget skinn, då jag inte tror särskilt mycket på chip eller planerat skadligt vaccin, och trorgissar/känner-med-ett-finger-i-luften att risken med kraftiga bieffekter av vaccinet är ganska låg, men är emot metodiken med massvaccinering av hela befolkningar med ett nytt obeprövat vaccin från en ung och nästan obeprövad teknik, där eventuella långtidseffekter inte går att veta, det går bara att göra gissningar, antaganden, och tum-hållningar av olika kvalifikation. Är de påstått mer kvalificerade gissningarna fel, och vaccinet visa sig ha allvarliga bieffekter några år framåt så är många nationer så rövknullade att flera av de kommer sluta existera efter total samhällskollaps uppkommen av brist på arbetsför befolkning. Dålig riskhantering helt enkelt.
Ligger flockimmunitet på 90% så bör samhället inte göra någonting, det är snarare 5% för många som utsätter sig för riskerna med ett otestat vaccin i onödan.