2021-08-14, 23:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du ser nog inte skogen för alla träd.

En liten skillnad är att om du struntar i hjälmen på moppen får du böter, struntar du i vaccinet får du snart inte handla mat i affären. Bra jämförelse.
När ska det bli förbjudet att handla mat i Sverige om man inte är vaccinerad?
Var kan man läsa om det?

Du måste ju vara förtvivlat rädd för allt som inte kommer att hända!
Citera
2021-08-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
När det gäller smittsamma sjukdomar, så är "en droppe i havet" tillräckligt för att utlösa omfattande smittspridning.

Asylrätten borde upphävas omedelbart när en epidemi har brytit ut. Det är helt omoralisk att hjälpa andra länders invånare, när det innebär att man offrar den egna befolkningens liv och hälsa.

Det är en av många åsikter vad som är "moraliskt" eller inte. Man kan också säga att det är omoraliskt att ha en invandringpolitik som innebär att äldrevård, hemtjänst och assistanstjänst används som en slasktratt och "integrationsmotor" istället för att satsa på riktig utbildning och införa krav på medborgarprov med mera.

Oavsett åsikt var mitt inlägg relaterat till att ha "svängdörrar till alla in i landet". Nyanserat - det har det knappast varit några svängdörrar då inresande minskat så pass kraftigt.
Citera
2021-08-14, 23:35
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej jag förstår inte ditt argument, eftersom du byggt en halmgubbe. Jag hetsar inte och vill inte ha covidpass.

Du är nog full.

Det var ett framsteg. Grattis!

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
När ska det bli förbjudet att handla mat i Sverige om man inte är vaccinerad?
Var kan man läsa om det?

Du måste ju vara förtvivlat rädd för allt som inte kommer att hända!

Bara att se hur alla länder lekte följa john efter några månader av Covid och sen se vad som implementeras i land efter land.

Jag är inte ett dugg rädd, jag försöker bara upplysa mina landsmän om vansinnet som pågår.
Citera
2021-08-14, 23:51
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kom igen nu! Inte ens du kan vara så dum. Man vaccinerar inte personer som ligger på IVA eller i en likkista. Man vaccinerar i förebyggande syfte.

Du undviker att svara på dessa enkla frågor.. varför?

Då tar vi det igen pappskalle

Kan du redogöra hur:
1. Många är inlagda på IVA nu (för C19).. samt gärna trenden för de senaste 3 månaderna
2. Hur många avlidna vi har per dag med C19 (samt gärna trenden de senaste 3 månaderna)
3. Hur stor andel är vaccinerade med en respektive två doser? .. samt trenden för de senaste 3 månaderna
4. Vad är medelåldern för de avlidna med C19?
5. Hur stor andel ur ovan grupp är vaccinerade?
6. Fungerar Vaccin mot Svår sjukdom/död? (Ja/Nej fråga)

Förklara därefter utifrån dina svar på ovan frågor VARFÖR fortsatta C19 restriktioner/tvångsvaccinering är bra.
Citera
2021-08-14, 23:53
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Oj, nu blev en ativaxxare upprörd. Vad festligt. Hade du något konkret att komma med?

För det första... så har du fel... även här inte bara i C19 frågan
För det andra... Hur kan du läsa in vad någon känner?

Jag är stor, stark och lugn som en filbunke...
Citera
2021-08-14, 23:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Det helt ofarliga viruset som har förstört livet för många miljoner i världen.

Brukar du ofta stoppa huvudet i sanden?

Kan du precisera lite mer exakt vad du menar med "förstört" samt "många"... dina inlägg är minst sagt vaga
Citera
2021-08-14, 23:57
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ja gör det! Och tänk på att det som varnades för, faktiskt har inträffat; 3 gånger. Viruset har slagit till i 3 vågor.

Ni fanatiker är märkliga. Ni gör er lustiga över alarmister, efter att katastrofen har inträffat. Skulle du stå vi det nerbrunna huset, och förkunna att brandlarm inte är någonting att bry sig om?

OK.. kan du då redogöra hur många som avlidit i respektive våg?

För det andra så har inte huset brunnit ner.. det är endast en mindre eld i braskaminen... ved som ändå skulle eldas upp när det var dags.

Det kallas för "Perspektiv"...
Citera
2021-08-15, 00:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det var ett framsteg. Grattis!

Bara att se hur alla länder lekte följa john efter några månader av Covid och sen se vad som implementeras i land efter land.

Jag är inte ett dugg rädd, jag försöker bara upplysa mina landsmän om vansinnet som pågår.
Någon upplysning är det inte fråga om vad hag kan se.
Du tycks försöka komma på allt möjligt hemskt som kan hända i spåren av corona.

Det verkar mera som du försöker överföra din egen oro (för allt som inte kommer att inträffa) till andra.
Citera
2021-08-15, 00:10
Medlem
revodnebs avatar
Appropå Tegnells uttalande "Barn blir inte så sjuka".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rE89Rl/hampus-och-moas-nyfodda-barn-fick-covid--hamnade-i-respirator

Citat:
Hampus och Moas nyfödda barn fick covid – hamnade i respirator

Samtidigt i Aftonlögnens coronaflöde:

Citat:
14. augusti kl 22:48av Emil Salmaso
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=664161
Rekordmånga barn är inlagda på sjukhus för covid-19 i USA, rapporterar Reuters.

Enligt siffror från det amerikanska hälsodepartementet var strax över 1 900 barn inlagda på lördagen.

Sjukhusen i södra USA är hårt belastade av deltavarianten, som snabbt sprider sig genom landet. Särskilt bland ovaccinerade grupper.

Barn utgör 2‚4 procent av landets befolkning som är inlagd på sjukhus.

Hur har Sverige förberett för barnen inför skolstarten nästa vecka?

Hur tänker antivaxxare om det här? Skulle ni kunna tänka er att vaccinera er för barnens skull?
Citera
2021-08-15, 00:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Någon upplysning är det inte fråga om vad hag kan se.
Du tycks försöka komma på allt möjligt hemskt som kan hända i spåren av corona.

Det verkar mera som du försöker överföra din egen oro (för allt som inte kommer att inträffa) till andra.

Jasså? Den som inte kan sin historia är dömd att upprepa den. Skrämmande hur dåligt pålästa många är i detta ämne.
Citera
2021-08-15, 00:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag frågar igen.
Vad är det som är så bra med att uppnå flockimmunitet snabbare?

Det skulle ju kunna vara en fördel att ha hög smittspridning nu medans riskgrupperna fortfarande har ett bra skydd av vaccinet. Skyddet avtar ju successivt.

Hög smittspridning till vintern skulle kunna ge fler sjukhusfall.

Jag tar hellre infektionen nu, då jag nu tror mig ha ett bra skydd.
Citera
2021-08-15, 01:06
Medlem
korrektamund0s avatar
Antalet ovaccinerade COVID-patienter på sjukhus i Italien är SJU gånger högre än vaccinerade. Nu skriver de på La Repubblica att regeringen beslutat att börja kräva vaccinpass i alla personalmatsalar på företag och myndigheter

https://www.repubblica.it/economia/2021/08/14/news/il_governo_ha_deciso_green_pass_obbligatorio_in_tu tte_le_mense-314053458/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in