2021-08-14, 14:43
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Läste att de med högt IQ avböjer vaccinering.

WT och likasinnade är tydligen enklare, att övertala.
Jag har högt IQ och jag har vaccinerat mig.
Citera
2021-08-14, 14:44
Medlem
Strongmanx2s avatar
Tänker ej vaccinera mig.

Ett virus som endast drabbar de svaga är naturens naturliga gång, livet är otäckt men många vaggas in i en falsk trygghet.

Jag är frisk och tar hand om mig själv, när jag var yngre fick jag alltid höra av min omgivning att jag tog steroider fastän jag bara la ner hela mitt hjärta i träningen. Nu som medelålders ser jag allt fler i min egna ålder släppa taget fullständigt och bär omkring på övervikt och flåsar för att ta sig ur sina dyrt leasade elbilar.

Jag fick dålig hjälp när jag gick i skolan, jag fick ännu sämre hjälp som hemlös och jag har noll tro om att mina "kära" medmänniskor besitter kunskap som leder Sverige mot bättre vägar (se politik).

Nej jag tänker verkligen inte vaccinera mig för något som inte behövs, ja det är skittrist ifall din 85år gamla farmor dör av Covid-19, verkligen. Men hon hade dött av en maginfluensa också, glöm inte det.

Är jag en hemsk människa? Enligt vissa kanske, men helt ärligt så bryr jag mig inte nämnvärt om anonyma människor på nätet.

Och helt ärligt nu, skulle det införas något krav på vaccinationspass för att arbeta ja då slutar jag inom bygg omgående och lever på bidrag de sista åren innan jag blir pensionär.
Kassan kan jag dryga ut med svartjobb.
Citera
2021-08-14, 15:03
Medlem
Jag är en av dom som inte tar för något som har en dödlighet på 0,05%
Jag småskrattar åt dom som skrävlar att dom är färdigvaccinerad fast spruta 3 och 4 är på ingående. Undrar när dom tagit spruta 10 om dom börjar ana ugglor i mossen.
Viruset kom inte heller från en fladdermus utan gjort av människan, så det var en lögn. Kineser som ramlade raklång i backen var fejk, en lögn igen. PCR testet fungerar inte, lögn igen.
Ivermectin och hydroxiklorokin som är gammalt och beprövad medicin fungerar utmärkt men förbjöds till och med att säljas. plötsligt. FB och YouTube censurerar för fulla muggar så bara en sån sak gör att man anar ugglor i mossen när bara en sida får sin vilja fram. Plus tusen andra saker....
Citera
2021-08-14, 15:05
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Har själv vaccinerat mig, men känner flera som inte har det. De är:

1. Överläkare
2. Docent
3. Professor
4. Hantverkare
5. barn
6. barn
7. Filmregissör och producent
8. Bygginspektör
9. Kock
10. Pensionär

Alla är ganska normala genomsnittliga svenskar utan några psykiska problem. Det är bara att de inte bryr sig alls om pandemin. De som är mest anti mot vaccineringen är överläkaren. Professorn kommer nog vaccinera sig. Men att få docenten och överläkaren att vaccinera sig kommer att bli helt omöjligt. Detsamma med regissören och hantverkaren. Jag tror att de andra kommer att vaccinera sig då trycket blir för hårt från myndigheterna

I stort sett alla som känner någon som dött av covid-19 har vaccinerat sig. Några pensionärer har istället isolerat sig i sommarstugan och tänker vänta ut pandemin. Barn under 16 erbjuds ännu inte vaccin så de ingår ju inte i gruppen vaccinmotståndare. Några tänker vänta tills man får välja vaccin själva och väljer då ett specifikt vaccin.

Eftersom min fru har kolleger som blivit svårt sjuka och även haft anhöriga som dött så är det ingen fråga för oss om vi vill ta vaccin eller ej.
Citera
2021-08-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
17.3% av barn mellan 10-17 i Texas lider av fetma(i åldern 2-4 är det ca 14%).
Ett tecken på värdelös kosthållning och för lite motion...dvs ett recept för att få ett dåligt immunförsvar.

Källa
https://stateofchildhoodobesity.org/states/tx/
Ett barn var 11månader.
Citera
2021-08-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt
Jag är en av dem.
BMI över 40, otränad, högt blodtryck och rökare...
Den klassiska covidpatienten m a o...
Men IVA hörde aldrig av sig...

Hade nog covid-19 februari 2020 då jag hade ont i höfterna i en veckas tid och kunde knappt gå.
Spruta mot en skitinfluensa???
Nej tack...
Inte för något med en 0.01% dödlighet...
Dödlighetssiffrorna ändrar sig hela tiden tydligen. Hur ska ni ha det egentligen?
Citera
2021-08-14, 15:11
Medlem
Lågutbildade, låg intelligens blablabla. Samm skitsnack som brukar pådyvlas "rasister" som är emot att köttsunamin från Mellanöstern och Afrika kommer hit..

Jag har inte vaccinerat mig, varför skulle jag. Mest gamla och tjocka som blivit allvarligt sjuka, visst har en del yngre blivit sjuka också men då är väl risken att bli påkörd av en idiot i trafiken större, så inget jag springer och vaccinerar mig för. Hade jag varit 70 år så kanske, som den vanliga säsongsinfluensan.. Sedan får man väl se hur det utvecklar sig, tror inte vaccinpasset kommer tillämpas så mycket i Sverige för konserter, restaurangbesök etc, blir det omöjligt att åka utomlands kanske jag "tvingas" vaccinera mig, älskar att resa. Men tar hellre test före/under resan om det går.
Citera
2021-08-14, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Är dom som är skeptiska till att ta vaccinet, vilka det är varierar stort. Har en del på jobbet som vägrat ta vaccinet. Dom har väl rätten på sin sida då man inte kan tvinga folk till att ta vaccin. Sen kan man alltid diskutera vilka saker dom ska ha rätt till. Men blir svårt även där.

De har rätt till allting, de kommer bli eller har varit smittade och blir då mer immuna än vaccinerade. Om vi ska införa kastsystem baserat på immunitetsstatus så måste vi isf sätta konvalescenta högst i kast, därefter vaccinerade. Vaccinerade måste ha begränsade rättigheter då de sprider smitta och blir sjuka. De enda som är riktigt immuna är de som haft covid, de ska inte ha några restriktioner alls.

Givetvis så ska vi inte införa något sådant, men om man insisterar så är det så det måste se ut. Man kan inte ha restriktioner på de som har bäst immunitet.
Citera
2021-08-14, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
Ett barn var 11månader.

Bebisar är känsliga för virus. Man har länge gett rådet att hålla bebisar lite isolerade för att skydda dem mot infektion.
Citera
2021-08-14, 15:15
Medlem
Kosmos.s avatar
Jag. Vägrar av ren princip delvis. För det första litar jag inte på våra styrande då de ljuger om allt konstant. Men anser också att viruset är så pass harmlöst och överdrivet att det inte behövs. Har dessutom haft viruset själv. Statistiskt sett är det inte mycket värre än andra svåra influensa-år.
Citera
2021-08-14, 15:15
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Tror du massan brukar genomskåda etablissemanget bluffer eller är det en minoritet? Rent historiskt tänker jag. Vad tror ni? Är ni en del av majoriteten eller minoriteten i detta?

Känns som en jävla bluff vilka har dött egentligen jag ser samma människor gå omkring livs levande som jag gjorde före Corona vansinnet. De som dött är folk som redan var på väg att dö typ åldringar men inte ens där verkar kinapesten gjort nåt vidare jobb.
Citera
2021-08-14, 15:21
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
De har rätt till allting, de kommer bli eller har varit smittade och blir då mer immuna än vaccinerade. Om vi ska införa kastsystem baserat på immunitetsstatus så måste vi isf sätta konvalescenta högst i kast, därefter vaccinerade. Vaccinerade måste ha begränsade rättigheter då de sprider smitta och blir sjuka. De enda som är riktigt immuna är de som haft covid, de ska inte ha några restriktioner alls.

Givetvis så ska vi inte införa något sådant, men om man insisterar så är det så det måste se ut. Man kan inte ha restriktioner på de som har bäst immunitet.
Jävla svammel.

Du verkar inte förstå hur immunförsvaret fungerar. När ett virus muterar kan ytproteinerna ändras (en ny virusstam har uppstått - det har alltså skett en antigen drift eller antigenisk förskjutning). Dina antikroppar kan inte längre känna igen viruset och fästa sig på ytan (du måste nu skapa nya antikroppar som ska signalera till T-cellerna att förgöra patogenen). Det är därför du kan bli förkyld flera gånger eller få influensan varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in