2021-08-14, 12:35
Medlem
Jag är en av dom. Fullt frisk och vältränad. Det kommer antagligen behövas ett nytt vaccin för nya varianter så varför ta det här?

Alla jag bor med har varit positiva så jag har antagligen redan haft det utan att bli sjuk. Varför tvinga folk att ta ett vaccin mot en sjukdom du måste testa dig för att veta om du smittad?
Citera
2021-08-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Svärigevänner, "realister" och Flashback-rasister till stor del. Samma klientel som tror att "massinvandringen" beställdes av George Soros i samarbete med "sjuklövern". En möjlig lösning på forumets problem vore att införa vaccinpass för inloggningen hit
Citera
2021-08-14, 13:20
Medlem
Game theory. Varför ska jag ta en risk när ni alla andra kan ta sprutan och skydda mig?

Tack för edra uppoffringar!
Citera
2021-08-14, 13:23
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Känner flera som inte ska vaccinera sig. De är inte övertygade konspirationteoretiker men de är lagda lite åt det hållet. De litar inte på myndigheter och vill inte få i sig (enligt dem) onödiga substanser. Relativt unga män som känner att risken att bli allvarligt sjuk är mycket låg.

Skulle det enbart handla om att förlita sig på politiker och myndigheter skulle jag aldrig ta något vaccin. Nu får man information från professorer, läkare, forskare och sakkunniga från hela världen som jag har betydligt högre tillit till. Det är farligt, inte minst i Sverige att förlita sig på en regering, politiker och myndigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av portarossa
Game theory. Varför ska jag ta en risk när ni alla andra kan ta sprutan och skydda mig?

Tack för edra uppoffringar!

Tackar för att du betalar åtminstonde
Citera
2021-08-14, 13:37
Medlem
Om vi håller avstånd och använder sunt förnuft och vaccinerar gamla och sjuka så skulle det lösa sig. Istället splittrar vi nu folket och skapar mutationer som blir värre med vaccin.
Citera
2021-08-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Som utvecklingen ser ut kommer de säkert att minska till 1% då de ser vilka som kommer att drabbas och hamna på IVA med kraschade organ.

I USA har antivaxxers börjat smygvaccinera sig och detta kommer snart hit med.

Ha! Ha! Då är man nog ingen antivaxxer.

Inte vaccinerad mot Covid. Hade det där viruset påstod de. Blev lite småförkyld i ca 1,5 dygn, sen tror jag att jag fes ut det.

Ingen speciell anledning eller någon åsikt/ideologi jag är gift med. Annat än att det verkar förbannat onödigt.
Citera
2021-08-14, 14:08
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
I Texas ser dom en ökning med barn som behandlas med covid. Hoppas vi slipper se det i så fall.

17.3% av barn mellan 10-17 i Texas lider av fetma(i åldern 2-4 är det ca 14%).
Ett tecken på värdelös kosthållning och för lite motion...dvs ett recept för att få ett dåligt immunförsvar.

Källa
https://stateofchildhoodobesity.org/states/tx/
Citera
2021-08-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Pre-printen den där är baserad på finns här: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.20.21260795v1

Läs metod-delen, underlaget består alltså av folk som aktivt svarat på en Facebook-enkät som handlar om inställning till COVID-19 vaccin. Jag har svårt att se hur de ska kunna dra något vettigt från ett så dåligt sample.

Men vad fan! Fin undersökning....

Är det någon som har en idé om vad det beror på att vissa är så jävla brydda om hur andra väljer att göra med vaccineringen? De finns väl i båda läger, men tänker nu på de som verkar bli upprörda över att inte alla tagit detta vaccin. Vaccinationsgraden är ju jävligt hög, så det är ju ingenting att bli brydd om, om man är av uppfattningen att det bara är flockimmunitet med vaccinering dom gäller.
Citera
2021-08-14, 14:28
Medlem
hibernalhatts avatar
Jag är en av dem.
BMI över 40, otränad, högt blodtryck och rökare...
Den klassiska covidpatienten m a o...
Men IVA hörde aldrig av sig...

Hade nog covid-19 februari 2020 då jag hade ont i höfterna i en veckas tid och kunde knappt gå.
Spruta mot en skitinfluensa???
Nej tack...
Inte för något med en 0.01% dödlighet...
Citera
2021-08-14, 14:34
Medlem
Mullrets avatar
Läste att de med högt IQ avböjer vaccinering.

WT och likasinnade är tydligen enklare, att övertala.
Citera
2021-08-14, 14:40
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Är dom som är skeptiska till att ta vaccinet, vilka det är varierar stort. Har en del på jobbet som vägrat ta vaccinet. Dom har väl rätten på sin sida då man inte kan tvinga folk till att ta vaccin. Sen kan man alltid diskutera vilka saker dom ska ha rätt till. Men blir svårt även där.
Citera
2021-08-14, 14:43
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Pre-printen den där är baserad på finns här: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.20.21260795v1

Läs metod-delen, underlaget består alltså av folk som aktivt svarat på en Facebook-enkät som handlar om inställning till COVID-19 vaccin. Jag har svårt att se hur de ska kunna dra något vettigt från ett så dåligt sample.
Hur många som påstått att de har en PhD har faktiskt en PhD? De går ju att uppge vad som helst i en sådan enkät. Har man överhuvudtaget kontrollerat att uppgifterna folk uppger är sanna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in