Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBubbla
Klarar du av att vara logisk även när du är full? Det som hände vid mitt senaste sammanbrott var att jag skulle ta de fyra öl som var kvar och efter det började rota runt i hemmet efter mer alkohol. Hade jag inte tagit någon kunde jag ha druckit en läsk istället.
Men att inte ha något hemma låter väl som en bra taktik. Det fungerar bra med godis, chips osv för mig. Men alkoholen är starkare.
Ja, det klart att det är sorgligt att ens liv mest handlar om att få dagarna att gå. Det är jättemånga som säger att jag ska börja träna istället för att supa men jag förstår inte riktigt resonemanget. Att byta ut något härligt och skönt mot något jobbigt och vidrigt.
Idag har jag tryckt i mig 3 starköl, igår kanske fyra, men två av dem var 7,5

r. Jag har sprit hemma men min mage klarar inte av så starka grejer. Öl går finfint.
Tränat har jag gjort idag. Igår hade jag en ny tjej hemma som jag låg med för första gången. Träffade henne på gymet. Vad vill jag säga med det? Jo, gymet kan man använda till andra saker än att träna. Men framförallt, skaffa ett meningsfullt liv. Om det så handlar om att samla fjärillar så försök. Själv är jag kreativ i alla dess former. Men jag är fortfarande en alkis, även om jag dricker måttligare. Oavsett går jag aldrig ner mig så mkt att jag inte ser skarp ut. Ölmage har jag aldrig haft utan jag har sixpack oavsett intag av kalorier. Att lägra tjejer har alltid varit min hobby de senaste 40 åren. Tidigare drack jag noll, men alkoholen smögs sakta in via dåligt umgänge... sen kom drogerna...
Jag brukar säga så här - man fattar aldrig beslutet att köra rattfull när man är nykter... så det hela handlar om att bevara sitt förnuft nånstans. När man dricker för mkt så tappar man helt den delen av sig själv. Tidigare var jag så drogad att jag stapplade runt som en helig ko enligt mig själv, i ett blandmissbruk som imponerar i omfång. Förvisso har jag alltid haft den talangen att det inte går att se på mig att jag är berusad oavsett mängder. Dra kola kunde jag göra en månad i sträck från morgon till kväll utan att någon fattade. Slutade gjorde jag när hela min kropp var förgiftad. Som tur är abstinensen för kola i princip noll. Man fryser lite ett par dagar och that´s it.
Jag drack som sagt mkt hårdare förr i tiden... men jag kom till en punkt när jag insåg att jag kommer att supa och knarka ihjäl mig. Tänkte på mina barn. De är inget utan mig. Även om jag är en alkis så är min kärlek till barnen större än något annat, och eftersom jag fått barn med silikonstinna bimbos behöver de det kulturella utbytet med mig något så oerhört.
2018 var jag full från morgon till kväll hela året. Var full redan vid frukost. Låg kanske med 200 st olika tjejer under det kalenderåret. Tjejerna är en grej jag också dragit ner på. Ligger kanske numera endast med 20-25 st nya tjejer per år. Idag har jag dessutom flickvän, men igår var jag otrogen med en fitnesstjej som jag drog hem från gymet. Det var inte snyggt och jag har dåligt samvete eftersom den tjejen jag är ihop med är helt fantastisk på alla plan. Men som sagt, vi missbrukare fattar inte alltid de bästa besluten även om vi är nyktra. Våra hjärnor har av alkohol och droger marinerats till svampar och vi har lärt oss att bli ursäkternas mästare. Det finns alltid en ursäkt till hands när impulsstyrningen inte riktigt fungerar.
Nu när jag skriver det här till dig så ser jag på mig själv utifrån och slås av min ärlighet inför mig själv. Det här skulle jag aldrig kunna prata med någon om i min bekantskapskrets. Din ärlighet är mkt viktig i din rehab eller sökandet efter ett live som inte är "fake". Din ärlighet ger mig kraft att ta itu med mig själv. Och det ska jag tamejfan göra nu. Tack.
Imorgon skall jag gå förbi Systembolaget, Har fyra stycken som jag alternerar mellan för att personalen inte ska fatta misstankar, och jag ska inte köpa en enda öl. Ska testa med en vit vecka.