2021-08-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Fy satan så jag längtar tills vi har ett beslut från högsta domstolen om hur man går vidare i det här. Man undrar ju om man bara plockar in OW på förhör med advokat för att höra hur han ställer sig till det hela, eller om man haffar in karln för att han ska mjukna ett tag i häkte innan man drar igång skiten.

För i dagsläget torde det väl vara tillräckligt för att en åklagare ska kunna få karln häktad i väntan på rättegång. Åtminstone i andra mordfall har det ju räckt när man har så handfast bevisning som en ejakulation rakt över offrets byxor!

Sen ska det bli så sjukt jäkla kul att höra vad han har att säga i förklarande hänseende!!
Det måste vara otroligt svårt att hitta en plausibel förklaring till allt som läggs honom till last.

Han har alltså iakttagits tillsammans med mordoffret på ett sätt som gör honom till den som sist sågs tillsammans med henne i livet. Han har haft parafernalia och dokumenterade vanor som visar på en sexualsadistisk läggning. Tillika har han om vartannat ljugit och anpassat sin historia för att den ska passa inkommen bevisföring. Slutligen finns den fysiska bevisningen, i form av teckningar som liknar flickans kropp med vidhängande skador efter mordet, fibrer som sannolikt kommer från hennes tröja på hans sax och i bilen... samt slutligen hans sperma som påvisats på mordoffrets byxor.

Blir man inte dömd med sådan bevisning, då kan man fan klara sig undan med vad som helst.
"Om" OW döms i HD, ska hans skadestånd återbetalas då?
Citera
2021-08-13, 20:23
Medlem
Så detta "bevis" hör inte hemma i en rättegång i Sverige.[/quote]

Och detta har du mandat att bestämma tycker du?
Citera
2021-08-13, 20:34
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har skrivit lite om det tidigare. Enligt gällande lag kan staten kräva tillbaka utbetalat skadestånd i dessa situationer. Länk till lagtext: https://lagen.nu/1998:714#P11S1

Citat:
11 § Den som har varit utsatt för en frihetsinskränkning på grund av misstanke om brott och fått ersättning enligt denna lag är skyldig att betala tillbaka det mottagna beloppet, om han eller hon senare döms för gärningen och till följd av domens innehåll inte skulle ha haft rätt till ersättning vid en prövning enligt 2 § 3. Återbetalningsskyldigheten får jämkas, om det finns särskilda skäl.

Det blir dock lite grumligt ändå. Dels får återbetalningsskyldigheten jämkas om det finns "särskilda skäl". Som exempel på särskilda skäl nämns att det gått en väldigt lång tid eller att det skulle drabba individen mycket hårt. Det har tveklöst gått väldigt lång tid (närmare 25 år) och OW var förhållandevis ung vid tillfället. Jag utesluter inte att man skulle jämka återbetalningsskyldigheten, men vi får väl se.

Det andra som kan vara problematiskt är att lagen trädde i kraft 1999, och jag vet inte om OW redan fått skadestånd utbetalt innan dess. I lagen som gällde tidigare fanns ingen möjlighet att kräva tillbaka pengarna. Jag är osäker på om det går att använda den nya lagen retroaktivt, men jag vet ärligt inte hur man brukar göra i dessa situationer. Det ligger rätt långt utanför mitt område.
Citera
2021-08-13, 20:35
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku

Så detta "bevis" hör inte hemma i en rättegång i Sverige.

Uppenbarligen tyckte åklagaren och kriminalteknikerna annorlunda än du

Citat:

Sannolikt kommer det att anges i domen isåfall. Men det rimliga är väl att han återbetalar det han stal av staten.
Senast redigerad av IdiAminsKusin 2021-08-13 kl. 20:40.
Citera
2021-08-13, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Jag har skrivit lite om det tidigare. Enligt gällande lag kan staten kräva tillbaka utbetalat skadestånd i dessa situationer. Länk till lagtext: https://lagen.nu/1998:714#P11S1

Det blir dock lite grumligt ändå. Dels får återbetalningsskyldigheten jämkas om det finns "särskilda skäl". Som exempel på särskilda skäl nämns att det gått en väldigt lång tid eller att det skulle drabba individen mycket hårt. Det har tveklöst gått väldigt lång tid (närmare 25 år) och OW var förhållandevis ung vid tillfället. Jag utesluter inte att man skulle jämka återbetalningsskyldigheten, men vi får väl se.

Det andra som kan vara problematiskt är att lagen trädde i kraft 1999, och jag vet inte om OW redan fått skadestånd utbetalt innan dess. I lagen som gällde tidigare fanns ingen möjlighet att kräva tillbaka pengarna. Jag är osäker på om det går att använda den nya lagen retroaktivt, men jag vet ärligt inte hur man brukar göra i dessa situationer. Det ligger rätt långt utanför mitt område.
Tack ändå, personligen så anser jag att i ett fall som detta, där det blir först en fällande dom, sen friande och slutligen en fällande dom, ska det kännas ordentligt.
Brottsoffrens efterlevande och allt jobb som föranletts att slutligen fälla, ska drabba hårt, mycket hårt.
Undrar om inte OW bör plockas in snart, så han inte gör slut på sitt liv innan domedagen kommer
Citera
2021-08-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Ja, känns närmast overkligt att en dag vakna upp till en artikel som informerar om HDs beslut. Det är ju mycket ovanligt att det beviljas resning till en tidigare friads nackdel, men vi lär nog se fler sådana fall ju mer det lider. Tycker det är sjukt intressant och "roligt" att de som kommit undan åker dit senare pga ny bevisning, i synnerhet ny teknik. Om de ändå har kommit undan eller friats så är det ju högst önskvärt, även dom direkt är mest tillfredsställande såklart.

Och just det här fallet kan ju sätta exempel för många följande. Känns också oerhört talande om resning beviljas, vilket jag inte ser någon anledning att det inte ska. Det blir ju en "vanlig rättegång i Hovrätten" så att säga, men om HD ens beviljar resning så tar de ju nästan en viss ställning - resning beviljas om det finns anledning att tro att ny bevisning hade gett ett annat utfall än det faktiskt gjorde. Det är ju som att säga "han borde dömas", men allt hänger ju på HR och hur de bedömer bevisen. I min mening sätts ALL tidigare bevisning i ett annat ljus i och med detta bevis. Vill man se det på det viset kan man "förklara bort" indicierna - det är inte helt säkert hennes tröja, det är inte helt säkert än det ena, än det andra. Men med DNA-beviset, hur trolig blir någon bortförklaring av dessa tillfälligheter? Det blir ju inte rimligt.

Jag både förstår och inte förstår HR:s tidigare bedömning. Mest inte. Likt många av deras kollegor eller allmänt kunniga i rättsfall. Visst är det inte ställt 100% att det tex är hennes tröja. Men de gjorde ett jättejobb att undersöka just denna typ av tyg och denna färg som tillverkats specifikt för JC i Sverige och så vidare. 5 andra likadana tröjor hade sålts i Ö-vik, men flera hundratals andra i landet. Jag förstår det. Det finns fler tröjor. Men för guds skull, ska det vara en REN tillfällighet att en SÅDAN tröja som Malin bar vid mordet som KLIPPTS i hittats på en SAX hemma hos OW i HUSUM - verkligen?! Jag hade baskemig satt mig och försökt spåra alla andra hundratals tröjor i landet, samlat in dem och släpat till rättegången, för inte fan tror jag att någon annan klippt i sin..

Bra skrivet och man väntar med spänning att få veta mer om när de tar in på förhör, vad det kan komma för ny teori osv.
Citera
2021-08-13, 21:39
Medlem
Citat:
Angående tygfibrerna så kan du läsa tingrättens dom:

https://docdro.id/1l6tETn

På sida 32 (eller 68) i tingsrättens dom står det att Malins tröja bestod av en blandning av viskos och lycra. Ett material som var ovanligt år 1995, men som sedan dess har blivit allt vanligare. Och vid den tiden var det ganska vanligt med ren viskos i tex blusar.
Och på sida 33 (eller 69) i tingsrättens dom står det att de enstaka fibrer som hittades i OW:s hem var av ren viskos, alltås ingen lycra. Och mer exakt var det tre stycken blå viskosfibrer som hittades i OW:s hem, som ni kan läsa på sida 28 i hovrättens dom (samma fil som ovan).
Och ren viskos har använts även i strumpor och andra tyger och produkter, åtminstone sedan 1910-talet.
Och blå är en vanlig färg i nästan alla tygprodukter.

Och jag föreslår att du tittar på en sax eller annat metallföremål som du har hemma och som har legat framme en tid utan att ha blivit rengjorda och utan att du har städat i rummet. Även om du aldrig klipper tyg med det föremålet, så kommer det finnas massa dammpartiklar på föremålet. Och damm är bla tygfibrer som virvlar omkring i luften och lägger sig på föremål. Läs tex här:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dust

Och här om förekomsten av tygfibrer i luften och hur de kan transporteras tusentals kilometer från källan:

“Once airborne, they could remain suspended for days or weeks before being removed via precipitation; giant mineral dust particles are transported thousands of kilometres from their sources,” say the authors. “Thus, the atmosphere represents a diffuse source of microplastics, which may deposit into different environments, including oceans, where smaller microplastics may be re-aerosolised via wave breaks and bursting bubbles, and again transported."
https://www.ecotextile.com/2020010225490/materials-production-news/textile-microfibres-abundant-in-the-air-we-breathe.html

Och som du säkert känner till så fastnar damm på kläderna. Så damm som finns i luften när man är ute, på bussen, i affären eller hemma hos någon annan, det fastnar på kläderna och kan sen lätt lossna från kläderna och hamna på saxar och även på andra tyger och platser i ens eget hem, och förstås i inomhusluften.

Så sannolikheten är väldigt stor att hitta sådana viskosfibrer i någons hem. Och troligen den enda orsaken till att inte likadana fibrer hittades hos tex OW:s grannar eller hemma hos poliserna som utredde fallet, det var att ingen letade där!

Oj, menar du att det skulle kunna vara tygfibrer från en likadan tröja som Malin hade, som hade blivit sönderklippt eller sönderknivad av någon, kanske Alfons kompis Mollgan? som inte ens befann sig hemma hos OW eller i hans bil? utan från en annan person som köpt en likadan tröja, men befann sig flera tusentals kilometer från OWs prylar, men fibrer kanske slets loss när den andra personen klättarde över ett gunnebostängsel och fastnade hängande och precis DÅ började små små fibrer sin resa mot just OWs prylar? Wow, känns helt magiskt..
Citera
2021-08-13, 22:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag hade inte "upptäkt flashback" då. Trist att tråden låsts. Hade gärna velat veta mer om hans bravader då och nu.

Den är mycket läsvärd än idag. Svensk kriminalhistoria:-) Osannolik, tragisk och dråplig. Bara en 5-åring ljuger så uselt

(FB) Den blivande bruden är försvunnen. Linda Chen-fallet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lPg59/gw-pekar-ut-mig-som-mordare
Senast redigerad av T34Panzer 2021-08-13 kl. 22:33.
Citera
2021-08-13, 22:50
Medlem
KnasTramss avatar
Hittade ett ganska intressant förhör i FUPen med en kvinna som närmast kan beskrivas som någon slags sierska? Bland annat kan hon känna på sig om bekanta mår dåligt utan att träffa dessa? Hon lider i vart fall av "vilda fantasier" där hon har fått för sig att Malin finns på Fårön, innan hon faktiskt har hittats där. Hon har känt på sig att det är där Malin finns, och varit så övertygad att hon vid flera tillfällen gett sig ut för att leta där. Hon "ser platsen där Malin ska finnas inom sig" m.m.

Efter att hon fått se en bild på Malin har kvinnan utvecklat en teori om hur överfallet ska ha gått till.

Lite utdrag ur förhören (FUP Avsnitt 1 s. 208 ff.)

Citat:
S säger att hon har vilda fantasier, men att hon tror att Malin finns på Fårön.

När hon ser flickan på bild, får hon uppfattningen att hon gått vid sidan av OW, och att han på något sätt försökt få kontakt med henne då de kom upp på E4, varvid hon blivit rädd och sprungit upp på parkeringen vid norra brofästet, och där i skogen har något hänt.

Hon vill understryka att det är hennes vilda fantasier, eftersom hon tänkt mycket på Malin och vad OW eventuellt kan ha gjort med henne.

Hon känner inte OW, men tycker han verkar "knepig."

Citat:
Hon tillfrågas om de uppgifter hon lämnat att hon känt på sig att Malin skulle finnas på Fårön, och hon säger då att detta endast är en förnimmelse eller känsla som hon hela tiden haft sedan Malin försvann. Det grundar sig inte på något hon sett eller känner till, men hon har från början haft en stark känsla av att Malin skulle finnas där.

Hon beskriver sig själv som en människa som ser på livet med "öppna ögon", hon har arbetat inom flera olika yrken bl a på Husums Konditori samt på en båt och fått mycket erfarenhet. Hon funderar mycket, och ända sedan Malin försvann har hon tänkt mycket på vad som kan ha hänt.
Hon anser sig inte alls vara synsk, men däremot dyker tankar ibland upp blixtsnabbt i huvudet, och hon tycker att hon kan känna på sig om t ex någon av de gamla på Rosenborg mår dåligt, trots att hon är hemma.

S har hela tiden sett en plats inom sig där Malin skulle finnas, och det var intill en bergsklack, och där det på ena sidan av bergsklacken sluttade utför.

Kanske ska understryka att jag inte tror att hon är inblandad på något sätt. Jag tror inte heller på övernaturliga spådamer och liknande. Tyckte bara att det var ett intressant förhör.
Citera
2021-08-14, 00:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Hittade ett ganska intressant förhör i FUPen med en kvinna som närmast kan beskrivas som någon slags sierska? Bland annat kan hon känna på sig om bekanta mår dåligt utan att träffa dessa? Hon lider i vart fall av "vilda fantasier" där hon har fått för sig att Malin finns på Fårön, innan hon faktiskt har hittats där. Hon har känt på sig att det är där Malin finns, och varit så övertygad att hon vid flera tillfällen gett sig ut för att leta där. Hon "ser platsen där Malin ska finnas inom sig" m.m.

Efter att hon fått se en bild på Malin har kvinnan utvecklat en teori om hur överfallet ska ha gått till.

Lite utdrag ur förhören (FUP Avsnitt 1 s. 208 ff.)

Kanske ska understryka att jag inte tror att hon är inblandad på något sätt. Jag tror inte heller på övernaturliga spådamer och liknande. Tyckte bara att det var ett intressant förhör.

Varför är det intressant?
Citera
2021-08-14, 00:18
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varför är det intressant?
Intressant kanske är fel ord. För skuldfrågan i målet är det naturligtvis fullständigt ointressant.

Personligen tycker jag att det är lite kul att polisen har förhört personer som påstår sig besitta övernaturliga förmågor. Sen är det väl också lite "intressant" att hon lyckats pricka in var Malin faktiskt hittades. Inte på metern förstås, men ändå.

Jag anser att det är betydligt mer intressant att diskutera udda inslag i förundersökningen än att diskutera de tokiga konspirationsteorier som dagligen torgförs i den här tråden. Så fort vi har någon faktisk utveckling i fallet skulle jag helst diskutera det, men nu står vi ju bara och väntar.
Senast redigerad av KnasTrams 2021-08-14 kl. 00:21.
Citera
2021-08-14, 06:49
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Angående tygfibrerna så kan du läsa tingrättens dom:

https://docdro.id/1l6tETn

På sida 32 (eller 68) i tingsrättens dom står det att Malins tröja bestod av en blandning av viskos och lycra. Ett material som var ovanligt år 1995, men som sedan dess har blivit allt vanligare. Och vid den tiden var det ganska vanligt med ren viskos i tex blusar.
Och på sida 33 (eller 69) i tingsrättens dom står det att de enstaka fibrer som hittades i OW:s hem var av ren viskos, alltås ingen lycra. Och mer exakt var det tre stycken blå viskosfibrer som hittades i OW:s hem, som ni kan läsa på sida 28 i hovrättens dom (samma fil som ovan).
Och ren viskos har använts även i strumpor och andra tyger och produkter, åtminstone sedan 1910-talet.
Och blå är en vanlig färg i nästan alla tygprodukter.

Och jag föreslår att du tittar på en sax eller annat metallföremål som du har hemma och som har legat framme en tid utan att ha blivit rengjorda och utan att du har städat i rummet. Även om du aldrig klipper tyg med det föremålet, så kommer det finnas massa dammpartiklar på föremålet. Och damm är bla tygfibrer som virvlar omkring i luften och lägger sig på föremål. Läs tex här:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dust

Och här om förekomsten av tygfibrer i luften och hur de kan transporteras tusentals kilometer från källan:

“Once airborne, they could remain suspended for days or weeks before being removed via precipitation; giant mineral dust particles are transported thousands of kilometres from their sources,” say the authors. “Thus, the atmosphere represents a diffuse source of microplastics, which may deposit into different environments, including oceans, where smaller microplastics may be re-aerosolised via wave breaks and bursting bubbles, and again transported."
https://www.ecotextile.com/2020010225490/materials-production-news/textile-microfibres-abundant-in-the-air-we-breathe.html

Och som du säkert känner till så fastnar damm på kläderna. Så damm som finns i luften när man är ute, på bussen, i affären eller hemma hos någon annan, det fastnar på kläderna och kan sen lätt lossna från kläderna och hamna på saxar och även på andra tyger och platser i ens eget hem, och förstås i inomhusluften.

Så sannolikheten är väldigt stor att hitta sådana viskosfibrer i någons hem. Och troligen den enda orsaken till att inte likadana fibrer hittades hos tex OW:s grannar eller hemma hos poliserna som utredde fallet, det var att ingen letade där!

Och dina konspirationsteorier hör inte hemma i en seriös tråd, men vad ska man göra? 🤷‍♀️

Jag ska skriva ett seriöst svar på detta mycket seriösa (seriöst menade, åtminstone) inlägg. Jag tycker då att detta är intressant att skriva, läs om ni vill liksom.

Detta inlägg redogör för tröjfibrerna, sen gör jag ett separat inlägg för juridiken (så kan de som redan begriper sig på den hoppa över det helt.)

Du refererar till domen, en Wikipedia-artikel om damm, och att jag ska stirra på en skitig sax. Nej, jag har inte sådär skitiga saxar eller andra metallföremål, så det går faktiskt inte. Men domarna kan vi snacka om. Du utelämnar trots allt en hel del om tröjfibren därifrån.

Du refererar till sida 32 i TRs dom, där det står specificerat att tröjan består av 80% viskos och 20 % lycra vilket är en ovanlig blandning.

Du refererar till sida 33 i TRs dom och menar att det där står "ren viskos", och jag antar att du menar att det inte överensstämmer med materialet i viskos och lycra.

Det står inte "ren viskos" på sida 33, det står att fibren är i viskos liksom MLs tröja. Det finns alltså all möjlighet att det i domens nedtecknande skrevs viskos för att tröjan rätt och slätt kallas för viskoströja, precis som en 80% bomullströja med 20% annat skulle kallas bomullströja slarvigt uttryckt.

Det står på samma sida, 33, att han inte ens kan minnas att han stött på en liknande fiber, då tänker ju jag att han talar om den här ovanliga viskos- och lycrablandningen, snarare än det betydligt mer vanligt förekommande "ren viskos." Varför skulle experten aldrig stött på fibrer som liknar ren viskos förut?

De aktuella fibren vi pratar om här, överensstämmer väl med fibren i MLs tröja vid jämförelsemikroskopi, fluoroscenmikroskopi, polisarationsmikroskopi och mikrospektrofotometri, såväl i material som färg vilket ju framgår i det tekniska protokollet. De här omnämningarna är inte den mest orimliga detalj du anmärkt på, sen vad du bygger av det är ju desto mer anmärkningsvärt.Men jag hittar faktiskt inget i domar eller FUP om att tröjan och fibren troligtvis inte är överensstämmande i material. Vad jag märker däremot är att man ständigt talar om ovanligheten i tröjan som överensstämmer med fibren.

Dessa tröjor såldes av JC, varav kulören "Bright blue" tillverkades exklusivt för JC av en fabrik i Hong Kong. 792 tröjor av detta slag i denna kulör importerades till Sverige varav 6 stycken till Ö-vik. Försvaret tog med sig 26 olika blå tyger och garner från OWs hem. Det har visat sig att fibren i fråga INTE kommer från något av dessa plagg. Så det kändes ju typ lika relevant som din fakta om viskos, blått och strumpor i allmänhet, fast värre. Men visst, det var deras fulla rätt att visa upp vad de ville.

HR menar vidare precis som du själv kan läsa i länken du skickat mig ovan, att de BEVIS som utgör de viktigaste punkterna i bevisföringen MOT OW är vadå? Jo, tröjfibren.

Dels de 3 viskosfibren som påträffats i utrymmen OW haft tillgång till, som visat sig överensstämma med fibervaran i MLs tröja, och dels den ytterligare utredning som åklagren framfört för att knyta tröjfibren till just MLs specifika tröja. Utredningen "kan hållas för visst att, som Tingsrätten funnit, de tre hos honom påträffade fibren härör från denna tröja" skriver HR..

Enligt HR är den här bevisningen inte helt irrelevant, helt utan värde eller helt obesvärande för OWs del. Vad HR däremot menar är vad den här noggranna utredningen kring beviset "tröjfibren" egentligen har för betydelse i rättslig mening - vad det bevisar. De menar exempelvis att utredningen inte bevisat om den här specifikt tillverkade färgen för JC i det här materialet, aldrig som ett sammanträffande också tillverkats från en annan fabrikant, att överföring av viskosfibrer i flera led är möjlig etc

Sakkunnig WD menar att den viktigaste karaktär tröjfibren av denna typ har är just färgen. Vidare kan han inte minnas att han någonsin tidigare i sitt yrkesverksamma liv stött på liknande fibrer.

Pga fibrens sammansättning så behöver fibern i MLs tröja - och så även fibren från OWs sax och bil - för att kunna överföras, ske genom skada i tyget men INTE vid beröringskontakt med tyget.

Om likadana tröjfiber framställts i andra plagg, tex om vi säger att andra fabrikanter kan ha gjort det som HR menar inte är uteslutet på klassiskt eoku-vis, måste de vara "mycket lik" de aktuella fibrerna - färgreceptet måste ha stämt helt överens med färgen "Bright blue" (den färgen i det materialet som alltså har specifikt tagits fram av fabriken för JC och inte i något annat plagg än just de tröjorna) för att kunna få lika överensstämmande fibrer.

Detta indikerar något, men bevisar inte något. Precis vad indicier gör alltså. Hade han haft mellan 10-20 fibrer från istället för 3, hade han kunnat anta att de är från MLs tröja.

Det finns enligt sakkunnig 3 olika förklaringar till dessa fibrers förekomst hos OW.
1. Från MLs specifika tröja.
2. En annan, exakt likadan tröja.
3. En helt annat, okänt plagg.

Frågan lämnas öppen. Inte framför allt för att det sannolikt skulle hittas i var och varannat hem i Husum, eller att det sannolikt är ett par strumpor eller något. TR bedömer att chansen att fibren härrör från något annat än Malins tröja, är så mikroskopiskt liten att det är ställt utom rimligt tvivel. Det bedöms annorlunda av HR, men det gör inte beviset i sig irrelevant för att framföra i domstol..

Och lämnas det öppet så vet vi ju vad som händer i din hjärna, det är genast osannolikt att det är så som åklagaren menar. Så å ena sidan tror jag en sak om vad tröjfibren kommer ifrån, och du kanske tror att det sannolikt kommer från strumpor från 1910 eller sannolikt transporterats tusentals kilometer, för att det finns en teoretisk möjlighet att det inte är uteslutet, inte vet jag vad du tänker. Att det skulle vara "väldigt sannolikt" att sådana ovanliga fibrer som de på MLs tröja skulle hittas i någons hem rent allmänt, är ingen vedertagen sanning, det är din uppfattning, enligt din närmast unika slutledningsförmåga.

Du kan i alla fall ge dig sjutton på att åklagaren inte slopar indiciet om tröjfibren nu när DNA-bevis också finns. Mer i nästa inlägg om indiciebevis som du inte tolererar i svenskt rättsväsende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in