2022-06-02, 18:35
Medlem
Känner på mig att denne man är en gamer, torde vara intressant att se hans spelhistorik, avatarnamn, och nuvarande datatrafik. Ligger nog mer skumt bakom denne man.
Senast redigerad av Skorpan-1 2022-06-02 kl. 18:38.
Citera
2022-06-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Tack för uppgiften! Vore intressant att veta vad människan jobbar med, och överhuvud taget lite uppgifter om honom
Han bor i Sveg och arbetar med datasupport på ett företag som heter SYKES. Det är vad jag vet. Jag bor själv i Sveg och att den 'misstänkte' bor här sedan några år känns onekligen oerhört olustigt.
Citera
2022-06-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaten
Han bor i Sveg och arbetar med datasupport på ett företag som heter SYKES. Det är vad jag vet. Jag bor själv i Sveg och att den 'misstänkte' bor här sedan några år känns onekligen oerhört olustigt.

Kan du beskriva hans utseende? Intressen, vad han gör på fritiden? Fiskeklubb? Jakt? Gamer?
Citera
2022-06-02, 18:56
Medlem
KrimiMillas avatar
Finns redan flera poddavsnitt om fallet, men ville tipsa om Krimrummet (Expressens podd) som släppt ett avsnitt om fallet idag som heter Malinfallet.

Har inte lyssnat än så vet inte hur den är, men den duger säkert
Citera
2022-06-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Kan du beskriva hans utseende? Intressen, vad han gör på fritiden? Fiskeklubb? Jakt? Gamer?

Tyvärr kan jag inte det. Jag vill själv veta mer om denna människa då man på denna lilla ort riskerar att stöta ihop (på affär eller annanstans). Känns obehagligt att inte veta vem det är. Nu är ju risken visserligen mindre då han är 'i förvar'. Det enda jag vet är sådant jag läst mig till här på flashback och i denna tråd.
Citera
2022-06-02, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agaten
Tyvärr kan jag inte det. Jag vill själv veta mer om denna människa då man på denna lilla ort riskerar att stöta ihop (på affär eller annanstans). Känns obehagligt att inte veta vem det är. Nu är ju risken visserligen mindre då han är 'i förvar'. Det enda jag vet är sådant jag läst mig till här på flashback och i denna tråd.
Du lär inte behöva se honom på ett bra tag.
Efter avtjänat straff, byter han nog namn..igen och flyttar..igen
Citera
2022-06-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Ni som är insatta. Nu måste han väl dömas som skyldig och få fängelse alt. Psykvård. Hur stor är risken att han går fri igen?

Fallet är såkallat polisiärt uppklarat.
Dvs polisen anser att alla bevis pekar mot Olof Wiberg. Han dömdes men frikändes i Hovrätten, på grunden av att de kunde inte koppla honom via dna till brottsplatsen. Nu har en liten droppe blod hittats undangömd/undanglömd på Uppsala universitet som visar en solklar match.
Alltså finns nu det bevis som saknades.
Han kommer åka dit.
Citera
2022-06-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mli93
Verkar ha varit någon form av husrannsakan i hans lägenhet idag. Silvrig skåpbil med uniformerade poliser.

Såg också skåpbilen
Citera
2022-06-02, 19:22
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Låter som han svamlar till en förklaring. DNA bevis är bland de tyngsta tekniska bevisen som finns.

det roliga är ju att intervjun med försvarsadvokaten är innan vi fick resning. Nu kanske han inte är lika kaxig. Jag håller alla tummar för fällande dom med kännbart straff
Citera
2022-06-02, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1991fp
Såg också skåpbilen
Fantastiskt! Tänk vad som kan tänkas finnas där?! 🤢😵😱
Citera
2022-06-02, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mli93
Verkar ha varit någon form av husrannsakan i hans lägenhet idag. Silvrig skåpbil med uniformerade poliser.

Citat:
Ursprungligen postat av 1991fp
Såg också skåpbilen
Kommer det bli fråga om förlängd häktning om de hittar någonting anmärkningsvärt?
Malinfallet borde det inte kunna läggas till mer i, om han inte erkänt någonting?

Kan ni andra som bor i Husum slänga ett getöga hos modern?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-06-02 kl. 21:08.
Citera
2022-06-02, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Två år gammal artikel, tror nog Holst är lite mer nervös idag.
Tuffvästen sitter nog inte lika fint på....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in