2021-08-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligkaka
Jag har Diabetes typ 1 och vägrar vaccinera mig.
Ett vaccin ska testas i 10 år innan det får ges ut, inte kommas på i panik på några månader.
Kan säga att jag jobbar inom vården på demensboende och vi fick många sjuka på jobbet men nte jag.
Är du en sån där superspridare?
Citera
2021-08-14, 00:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skilletgray
Ta livet av dig din jävla fitta. Du har trollat internet sedan tidens begynnelse men är som en jävla kackerlacka, du tenderar till att ALLTID komma tillbaka på något jävla sätt. Att du inte blivit permbannad än är ett jävla under ditt jävla psykfall. Fan vad jag hatar dig.

Vad har syntetiska labbvirus med trollande att göra?

Säger bara att jag själv aldrig kommer vaccinera mig mot labbvirus, det funkar liksom inte!
Citera
2021-08-14, 00:27
Medlem
Hemligkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Är du en sån där superspridare?

Haha nej. Tar ju antikroppstest emellanåt.
Citera
2021-08-14, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligkaka
Haha nej. Tar ju antikroppstest emellanåt.
Jaha, det var ju bra. Men är du inte lite utav en foliehatt ändå eller varför inte en häxa? Nånting är du nog, misstänker jag, för frisk är du inte.

(Obs! sarkasm)
Citera
2021-08-14, 00:57
Medlem
Haddock93s avatar
Jag har en känsla av att det är betydligt fler än 5% som inte vaccinerat sig.

Vad kommer dessa data ifrån och hur vet vi att det verkligen stämmer och inte är något som media har kokat ihop för att få oss tveksamma att känna oss ensamma?
Citera
2021-08-14, 01:00
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jag har en känsla av att det är betydligt fler än 5% som inte vaccinerat sig.

Vad kommer dessa data ifrån och hur vet vi att det verkligen stämmer och inte är något som media har kokat ihop för att få oss tveksamma att känna oss ensamma?
Min känsla är inte 5% utan mint 30% som inte ska ta det.
Citera
2021-08-14, 01:01
Medlem
Hej, ska inte vaccinera mej. Har förvärvsarbetat i 35 år, och ännu ingen god man lilla gubben.
Citera
2021-08-14, 01:03
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Min känsla är inte 5% utan mint 30% som inte ska ta det.

Håller med. 5% känns på tok för lite när man frågat runt nära och kära. Sen vågar säkert inte alla vara ärliga heller.

30% låter rimligt.

Ju fler som inte vaccinerar sig desto svårare är det för politiker att införa vaccinpass eller företag att kräva det. Vi får hoppas folk står emot fascisterna.
Citera
2021-08-14, 01:19
Medlem
Gabogibos avatar
Jag kommer att vaccinera mig i framtiden, när vi vet mer om kronviruset, vaccinen, och dess långsiktiga effekter.
Precis som många i tråden redan har sagt; jag är inte mot vaccin, jag är dock skeptisk mot ett läkemedel som är snabbt frambringat på det sättet som de nuvarande kronvirusvaccinen är.
Citera
2021-08-14, 01:29
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Jag började med att skriva att jag inte var konspiratorisk av mig men suddade ut det då..

Jag har fått för mig att vaccinet ersätter kroppens egna immunförsvar, och smittas du av nästa mutation är ditt immunförsvar avstängt medan vaccinet i kroppen endast skyddar mot den förra modellen. Vilket isåfall betyder att du måste vaccinera dig mot alla kommande modeller för att klara dig. Vilket gör dig beroende av den som erbjuder nästa dos vaccin. Istället avvaktar jag & låter mitt egna immunförsvar få sköta det där.

Sambon & jag är båda i 30 års åldern & fullt friska i övrigt, jobbar båda inom vården utan tvång på vaccin (än). Är varken rika eller högutbildade men följer heller inte strömmen. Varsågod att hata.

Din tes kan mycket väl stämma, och till slut kommer kroppen inte ens klara av en sketen förkylning:

https://imgur.com/BMqFfd1
Citera
2021-08-14, 01:48
Medlem
Hemlösa hobos.
Citera
2021-08-14, 02:00
Medlem
Jag har inte vaccinerat mig, ser hellre att mina två sprutor går till något land som knappt har något vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in