2021-08-13, 16:46
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Exakt. Free2lose intäkter är så små att de knappt är värda att ens bry sig om. Köpa upp ett bolag med 18 mille i omsättning däremot, halva aktiens börsvärde. Det kan trigga dels för att Solortus är vinstdrivande som sagt. 27% brutto, 3% ren vinst. Där kan dom trolla när det är i samma företag, kvitta vinst mot förlust i bokföring. Kolla lite på effektpartners hemsida med om skatt.

Tror det är dags för en ny FOMO fiesta, och det är pga insiderhandeln.

Flera köporders för miljonbelopp av styrelsen. Flera utav Hamilton, ett stort för över 10 miljoner kr.
Dagen före avtalet i juli, köporder från VD för drygt en miljon kr 95 öre kurs i samtliga fallen

Hade hoppats på triggern i rapport men icke! Tankade på ändå.. kombon mellan förvärvet och insiderhandel tror jag värderar upp till samma kurs, så ny botten 95 öre ifall dom släpper nåt pm som hypar. Historisk sett så verkar det alltid hända, oavsett vad för skit dom spyr ur sig. Tror inte Hamilton är så jävla dum att han köper för 15 miljoner kronor annars.

Kan ha fel dock för det var i våras han tecknade för 95 öre när kursen hoppade mellan 1.16-1.40. Men han har inte sålt av.

Och VD senaste köp för en miljon 15 juli så var kursen aktiens kurs 63 öre, han köpte för 95 öre.

Haha 😂😂
Fast nu gör du ju något så seriöst som fundamental analys av bolaget. Sånt skiter vi i här, vi försöker hitta pumparna baserat på en mängd kriterier som listats i TS. Möjligen teknisk analys på placerainlägg.

En av de mest kända pumparna i modern tid torde vara Fingerprint.
Citera
2021-08-13, 16:57
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Fast nu gör du ju något så seriöst som fundamental analys av bolaget. Sånt skiter vi i här, vi försöker hitta pumparna baserat på en mängd kriterier som listats i TS. Möjligen teknisk analys på placerainlägg.

En av de mest kända pumparna i modern tid torde vara Fingerprint.

Näsch! Hade man spekulerat om att höja EBITDA med sitt skräp eller siat om kurs pga marknadsvärde så hade det varit fundamenta!

Edit: ok då..kollade trådens punkter. Så enda är väl namnet. Tror det skrämmer bort folk, åtminstone dom som har minnen från 5 år tillbaka 😆 Ett troll som matades pengar och fick ryggdunkningar under ett fucking år, sen ba drog hahahaha 😂😂😂😂
-1000 Free2lose
Senast redigerad av Guldgrodan 2021-08-13 kl. 17:05.
Citera
2021-08-13, 22:07
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Näsch! Hade man spekulerat om att höja EBITDA med sitt skräp eller siat om kurs pga marknadsvärde så hade det varit fundamenta!

Edit: ok då..kollade trådens punkter. Så enda är väl namnet. Tror det skrämmer bort folk, åtminstone dom som har minnen från 5 år tillbaka 😆 Ett troll som matades pengar och fick ryggdunkningar under ett fucking år, sen ba drog hahahaha 😂😂😂😂
-1000 Free2lose

Fem år tillbaka, du måste skoja, retardsen minns inte en 5 månader tillbaka och om du tror att dom läser något mer än facebook och placeras sista inlägg så lurar du dig själv. Jag kommer inte ens ihåg vilket företag du menar. Till mitt försvar var jag dock i radioskugga i flera år och har återupptagit aktiehandel sista året. kan du göra en reveal för okunniga mig
Citera
2021-08-13, 22:17
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Fem år tillbaka, du måste skoja, retardsen minns inte en 5 månader tillbaka och om du tror att dom läser något mer än facebook och placeras sista inlägg så lurar du dig själv. Jag kommer inte ens ihåg vilket företag du menar. Till mitt försvar var jag dock i radioskugga i flera år och har återupptagit aktiehandel sista året. kan du göra en reveal för okunniga mig

Hehe. Gå in på free2lose tråd å läs från början så får du se. Skratta så jag vek mig. Han hoppade av i flik 50 typ
Citera
2021-08-13, 22:29
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag inser att jag har tagit det här med aktier på alltför stort allvar den senaste tiden med seriösa efterforskningar och rapportläsning.
Jag har trots allt semester så det är dags för lite next level trams.

Jag börjar köpa in i morgon i de bolag som har röd prislapp och ska försöka starta ett nytt shareville-isk om någon är intresserad.

Det här är absolut inte investeringsråd på något vis utan ett harmlöst meme och vetenskap. Köp INTE den här skiten, ok ? Jag vill komma åt de här skatterna billigt.

Jag ska hålla koll på volymerna för samtliga aktier för att hitta förpumpar och i så fall tanka på med månbiljetter.

Låter det som en plan ?

Gav du upp idén med shareville-isk. Det skulle vara kul, men det kanske var riktat till gamla forumpolare, om inte är jag All-in(1000 spänn). Tröck in bara!!
Citera
2021-08-14, 07:41
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Gav du upp idén med shareville-isk. Det skulle vara kul, men det kanske var riktat till gamla forumpolare, om inte är jag All-in(1000 spänn). Tröck in bara!!
Jag är fast i att bagholda lite spekulativa gruvaktier med det kontot, men jag ska kasta några påsar på måndag och börja handla till pumpfonden på det isk:et. Hade glömt av det helt.
Citera
2021-08-14, 12:49
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Jag är fast i att bagholda lite spekulativa gruvaktier med det kontot, men jag ska kasta några påsar på måndag och börja handla till pumpfonden på det isk:et. Hade glömt av det helt.
Har mitt på Avanza men på Nordnet har jag ett ISK för laborationer med strategier. Kan byta inriktning på det

Dessutom kostar det inget att har mer än ett ISK.

Edit: har nu fått igång min HK efter konversation med en förvånad support. Pro Plus har en del verktyg som passar bra till att leta upp pumpbar skit.
Senast redigerad av RostigHink 2021-08-14 kl. 12:57.
Citera
2021-08-14, 13:34
Medlem
RostigHinks avatar
Tror jag hittat ett kriterium till:

Nyss kommit ut med ny hemsida +1.
Citera
2021-08-14, 15:38
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Har mitt på Avanza men på Nordnet har jag ett ISK för laborationer med strategier. Kan byta inriktning på det

Dessutom kostar det inget att har mer än ett ISK.

Edit: har nu fått igång min HK efter konversation med en förvånad support. Pro Plus har en del verktyg som passar bra till att leta upp pumpbar skit.
Jag har hur många isk som helst eftersom det bara är en plåga för kackerlackorna på skattemyndigheten och inte för mig.
Nackdelen är att det är totalt aids när man loggar in och jag rekommenderar ingen att göra så.
Memekontot var tänkt att pumpjaga öresfonden men jag fick andra retarderade ideér.

Jag kör på den manuella varianten, att sniffa fram skumraskaffärer på det gamla viset.
Men vi kan samexistera i vår jakt på den ultimata pumpen där vi rånar mongogold på fantasiljarder.
Citera
2021-08-14, 21:04
Medlem
Intressant tråd, följer denna med nöje. Mitt bidrag till soppan är:

Safe Lane Gaming
+ Handelsvolym, Kursrörelser och antal ägare på Nordnet/Avanza
+ Positivt placera forum
+ Billig aktie, mycket aktier för pengarna!
+ Gaming bolag, namnet är en gaming referens. "Safe Lane Gaming (SLG) är ett tillväxtbolag med fokus på förvärv och utveckling spel för en global spelmarknad."
- Rapport snart
- Pumpad i år
- Inga TO eller BTA
+++ Meriterad VD

Visst lönar det sig att ta rygg på skummisar. Jag har ~250% avkastning (1 år) på min handel i Safe Lane Gaming. Aktien har pumpats två gånger hittis, båda gångerna i samband med uppköp där stora delar av betalningen varit i aktier. Jag misstänker att VD:n lärde sig en läxa men det var nog inte den läxan ekobrottsmyndigheten tänkte sig
Senast redigerad av Argigagon 2021-08-14 kl. 21:09.
Citera
2021-08-14, 22:58
Medlem
RostigHinks avatar
Välkommen

Kul bolag du hittat men VD är enligt vad jag har tillgång till en J*sp*r Nordh (=e). Har han bytt namn?

Nåväl, jag rotar lite på Nordic SMECK och med listan sorerad efter stigande kurs dyker det upp en näve på enkelöret.

Transiro International

Bolag där man inte riktigt kan sätta fingret på vad de egentligen gör. Skvalpat runt femöringen länge men ser ut att ha pumpats långsamt från maj tills en smäll i början av juli efter att ha nosat på 19 öre. Insiders har köpt hela året.

+ lite odefinierad produkt.
+ lite ökad volym på fredagen.
+ placera lätt haussande.
Inga TO eller BTU eller sånt.
Fräsigt namn, näe.
- redan pumpad nyligen.
- rapport 27 augusti.

Det kan dröja innan nästa pump men jag tycker det finns potential.
Citera
2021-08-15, 08:32
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Vågar man hoppas på en comeback av Ibra Kadabra ? Börjar sakna den gamle stollen.

Ibra har siktats med lajvsändning i allt i Facebookgruppen Eddbee group aktiegrupp! Tyvärr blev han utkickad men jag hoppas han gör en egen grupp istället där han kan preacha obehindrat.

Ständigt på spaning efter ankommande pumpar tog jag en titt på Eddbee och de var såklart ena riktiga tramspellar:
Citat:
eddbee group AB (publ) är en oberoende och global utvecklare, utgivare och distributör av interaktiva underhållningsplattformar. Våra plattformar involverar allt från aktiemarknader till de stora globala sporterna som fotboll och cricket. Våra tävlingsformat baseras på skicklighetsspel (skill gaming) och allt är byggt med egen arkitektur & design.

Vårt långsiktiga mål är att bli en global Neobank.

https://www.eddbeegroup.se/

Verkar vara mitt i noteringsprocessen så än kan man inte börja tröcka. Roligast var dock det här stycket:

Citat:
Vi samarbetar gärna med dig som arbetar som influenser på dina sociala kanaler. Har du en aktie- eller sportintresserad profil passar ni extra bra. Vi erbjuder dig en bra avkastning för nedlagt arbete. Kontakta oss med ditt för- och efternamn, mobilnummer, länk till dina sociala kanaler och relevant statistik. Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka mail till: info@eddbee.com

Jag kom att tänka på dig bajsis! Räcker nog med att du har lite hausse i signaturen din och sen postar på som vanligt för att få en passiv inkomst finansierad av de här stjärnorna. I värsta fall får du väl svanka lite på Instagram också.

De hade ett riktigt skumt erbjudande om "guldmedlemskap" också men där någonstans kände jag att jag började få aids i huvudet och stängde ner webbplatsen.
Senast redigerad av Smutz 2021-08-15 kl. 08:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in