2021-08-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Rolling optics!!

Kolla köpsidan i rolling optics, där är något på G
edit: borta nu, en post på 300.000 låg där, säljsidan var totalt 4000 stycken
sorry, för att jag jagade upp mig, verkar märkligt bara att någon skulle lägga en miljon i ett litet (skit)bolag

2 miljardärer tycker iallafall att Rolling Optics är värt att investera i.

https://www.avanza.se/placera/redakt...lens-depa.html

https://www.avanza.se/placera/redakt...eportfolj.html

Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Å andra sidan kan vartenda skelögd banjospelande företagare med emissionsbehov beställa en uppdragsanalys av shitslordsen Mangold.

Det är uppenbarligen lönsamt att leverera analyser av låg kvalitet. Mangold hade intäkter på över 100 mille senaste kvartalet och aktien är upp 110% på 3 månader. De omoraliska jävlarna lyckades även blanka aktien till ett bolag man agerade rådgivare till.
Analysen med riktkurs 17:- på Parans var ju ett riktigt guldkorn.
Citera
2021-08-12, 23:08
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Det är uppenbarligen lönsamt att leverera analyser av låg kvalitet. Mangold hade intäkter på över 100 mille senaste kvartalet och aktien är upp 110% på 3 månader. De omoraliska jävlarna lyckades även blanka aktien till ett bolag man agerade rådgivare till.

Fan. Man kanske helt enkelt skulle göra det lätt för sig och rygga de här skojarna också.

Citat:
Mangold har ett större innehav i fintechbolaget Nowonomics AB och är en av de största ägarna. Innehavet uppgår till 13,8 procent och räknas därmed inte som ett intressebolag.
https://mangold.se/om-mangold/vara-agarintressen/nowo/

Det här är alltså någon slags app där man får cashback på sina köp och dessa korvören läggs till ens pensionssparande. Man kan också enkäthora för att få en riktig fatfire. Det här seems legit, kanske nästa femhunka ska satsas på Nowonomics. Ett tapper stolle på placeraforumet försöker dra igång en hausse men hittills går det obra.

Lite aktivitet i april på aktieraketer efter IPO men nu haussar de mest sig själv med efterblivna inlägg i bästa investment couple-stil.
Citera
2021-08-12, 23:31
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:

Undrar om det inte var beställningspumpen mangold som satte riktkursen på min första spaning Intellego. Ett retard har spammat forumet ett tag med att alla är idioter som säljer när riktkursen är satt på det dubbla. Kan ha varit något annat skithus också, pareto, kempen.
Företaget som för övrigt börjat dripfeeda peämm till marknaden på "monster"orders, (onsdag 200.000 och idag 500.000) eller "odrar" som retarden i placeraforumet konstant skriver. Första ordern var från ett företag som såg ut att hålla till i källaren i ett bostadshus mittemot en ödetomt, den andra har jag inte orkat kolla upp. Innan andra ordern blev det dessutom en riktig dumpning, -15% på förmiddagen slutade ca +20% , dump-pump.
Citera
2021-08-12, 23:41
Medlem
brolinlevers avatar
[quote=Impact21|76887552]2 miljardärer tycker iallafall att Rolling Optics är värt att investera i.

Till mitt försvar hade jag skit inom parentes, men med tanke på att säljsidan läg på runt 12.000 kronor just då så kan man väl ändå få tycka att det är en smula overkill att lägga dryga miljonen på köpsidan.
Men det kanske är någon som vill trolla lite pumpare för det blev lite fart på köpsidan ett tag, i princip alla avslut var över overkillposten, så han kanske sålde av sina gamla aktier till raketjägare på högre kurser och slapp riskera att kursen sjönk allt eftersom han sålde av. Tror inte det var så, men det skulle fan kunna fungera i aktier där det är låg omsättning att göra så
Citera
2021-08-12, 23:43
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:

Episk spaning av ogräset Mangold. Antar att de bara tog referat av Ibras livestreams i sina svettiga incel-kostymer.
Eftersom ingen från den sidan någonsin kommer att åtalas får man väl gratulera till en rejält lyckad pump.
Hoppas sörjan betalade bra era helvetes kackerlackor.
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsmangold i Januari om Parans
Försäljningen tar fart under 2021 och väntas därefter växa med runt 20 procent i snitt per år inom prognosperioden fram till 2025. Mangolds basecase ger ett motiverat värde per aktie på 15 kronor vilket motsvarar en uppsida på närmare 20 procent.
Get rekt nerds, bite my shiny metal ass. Kriminella Om grannens mangold fröar av sig hit blir det fenoxidöden direkt. Lite självrespekt får man ha.

(For the record tror jag inte på solljus utan kärnkraft och stål, är inte bitter över parans för att jag torskat, utan tycker synd om de suckers som bekostar sörjans lambos.)

Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Fan. Man kanske helt enkelt skulle göra det lätt för sig och rygga de här skojarna också.

Det här är alltså någon slags app där man får cashback på sina köp och dessa korvören läggs till ens pensionssparande. Man kan också enkäthora för att få en riktig fatfire. Det här seems legit, kanske nästa femhunka ska satsas på Nowonomics. Ett tapper stolle på placeraforumet försöker dra igång en hausse men hittills går det obra.

Lite aktivitet i april på aktieraketer efter IPO men nu haussar de mest sig själv med efterblivna inlägg i bästa investment couple-stil.
Follow the scummy brukar vara en lönsam taktik.

Nowonomics verkar primad för en pump. Hjärndöd idé haussad av hjärndöda och ett bolagsnamn från soptippen plus emissionsgaranter som är giriga efter mer. -25% sen IPO men snart kommer peämm! To the moon baby!

Hela veckans skräpmat har betalats av det här tramset så det är helt klart en hållbar affärsidé.
När jag säljer Xpercunia med over 9000% gains ska jag snorta en hel bucket kfc.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-12 kl. 23:58.
Citera
2021-08-13, 00:12
Medlem
Problemet med att jaga pump är att du en dag kommer vara en del av dumpningen. Oh yes, the market will catch up on yo sorry ass.

Visst kan man köra med struntsummor, men då får man i regel väldigt moderat avkastning. All in eller go home.
Senast redigerad av CoinsEye 2021-08-13 kl. 00:14.
Citera
2021-08-13, 00:18
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoinsEye
Problemet med att jaga pump är att du en dag kommer vara en del av dumpningen. Oh yes, the market will catch up on yo sorry ass.

Visst kan man köra med struntsummor, men då får man i regel väldigt moderat avkastning. All in eller go home.
Indeed, den här tråden är mest mest menad som ett meme som exponerar pumpmaffian.

Seriösa pengar görs såklart på sikt. Det här är mest ett lättsamt sätt att finansiera junkfooden medan man inväntar det oundvikliga lamboregnet.
Citera
2021-08-13, 12:12
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Indeed, den här tråden är mest mest menad som ett meme som exponerar pumpmaffian.

Seriösa pengar görs såklart på sikt. Det här är mest ett lättsamt sätt att finansiera junkfooden medan man inväntar det oundvikliga lamboregnet.
Jau, seriösa portföljen är något annat. Detta är väl mer en drift med all-in-folket samtidigt som man kan tjäna ihop till en BigMac.

Stötte på en gammal bekanting jag tittat på förut, Free2Lose.. err menar Free2Move. Bör betraktas med klädnypa på näsan och nitrilhandskar. Miljöfarligt avfall. Kan finnas spår av pumppotential där.

Just nu har jag något problem med mitt HK-konto så har lite svårt att analysera på djupet.

Har inte koll på volymen (0).
TO ute för teckning till runt dubbla dagens kurs maj 2022 +2 (blir sannolikt värdelösa)
Ännu inga arga inlägg på Placera 0.
Lätt positivt på forumet +2.
Inga BTU eller BTA idag 0..
Halvfräsigt namn med en siffra i men inte så fräsigt +1.
Inget X men en 2... 0.
Pumpades i juli förra året +4.
Flummig produkt, något telemetriaktigt för fastighetsteknik +2.
Krypto 0.
Rapport idag med dressing på ordsalladen 0.
Individuellt, LoI tecknat med ett annat skitbolag om förvärv. Solortus AB (priv) +1

12 poäng. Lite högt kanske. Kan noteras att det börjat rassla i handeln med TO6.

Solortus som inte är noterat sysslar med solelanläggningar och lite diverse annat som lotstjänster. Gör 500k vinst med omsättning på 25M. Frågan är varför Free2Lose vill köpa detta bolag. Ingen omedelbar pump men ryktesfloden har inte börjat än.
Citera
2021-08-13, 13:40
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jau, seriösa portföljen är något annat. Detta är väl mer en drift med all-in-folket samtidigt som man kan tjäna ihop till en BigMac.

Stötte på en gammal bekanting jag tittat på förut, Free2Lose.. err menar Free2Move. Bör betraktas med klädnypa på näsan och nitrilhandskar. Miljöfarligt avfall. Kan finnas spår av pumppotential där.

Just nu har jag något problem med mitt HK-konto så har lite svårt att analysera på djupet.

Har inte koll på volymen (0).
TO ute för teckning till runt dubbla dagens kurs maj 2022 +2 (blir sannolikt värdelösa)
Ännu inga arga inlägg på Placera 0.
Lätt positivt på forumet +2.
Inga BTU eller BTA idag 0..
Halvfräsigt namn med en siffra i men inte så fräsigt +1.
Inget X men en 2... 0.
Pumpades i juli förra året +4.
Flummig produkt, något telemetriaktigt för fastighetsteknik +2.
Krypto 0.
Rapport idag med dressing på ordsalladen 0.
Individuellt, LoI tecknat med ett annat skitbolag om förvärv. Solortus AB (priv) +1

12 poäng. Lite högt kanske. Kan noteras att det börjat rassla i handeln med TO6.

Solortus som inte är noterat sysslar med solelanläggningar och lite diverse annat som lotstjänster. Gör 500k vinst med omsättning på 25M. Frågan är varför Free2Lose vill köpa detta bolag. Ingen omedelbar pump men ryktesfloden har inte börjat än.

Tycker absolut att du är för snål med poängen på namnet, siffror i stället för bokstäver är visst fräsigt, det här kan definitivt vara något, klart minus med rapporten idag antar jag, utan att ha läst den alls. Kan man tänka att de helt enkelt vill köpa omsättning med solortus, tänk dig hypen vid nästa kvartal när de redovisar omsättningshöjning på XXXXXXX% från föregående kvartal, för jag bara antar att free2lose inte omsätter en spänn. Det kommer ta veckor innan idioterna på placeraforumen hunnit läsa sig till varför omsättningen ökat, om någonsin. Enda nackdelen är att det är hela 3 månader till nästa kvartal, det är tre livstider i raketbranschen, ändå jävligt bra spaning
Citera
2021-08-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz

Det var som fan. Det är ju rena inaveln med korsägande hit och dit i flera skumma bolag.

Topright Nordic äger 4.1% i Xpecunia, vars VD äger 2.2% i Topright. Mangold har dessutom gjort en pumpanalys på Topright med en riktkurs på mer än +100%.

Kollar man in Mangolds hemsida så ser man bilder på flera anställda. Det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord och det där är inga personer jag skulle anförtro ett rött öre.
Citera
2021-08-13, 14:11
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Tycker absolut att du är för snål med poängen på namnet, siffror i stället för bokstäver är visst fräsigt, det här kan definitivt vara något, klart minus med rapporten idag antar jag, utan att ha läst den alls. Kan man tänka att de helt enkelt vill köpa omsättning med solortus, tänk dig hypen vid nästa kvartal när de redovisar omsättningshöjning på XXXXXXX% från föregående kvartal, för jag bara antar att free2lose inte omsätter en spänn. Det kommer ta veckor innan idioterna på placeraforumen hunnit läsa sig till varför omsättningen ökat, om någonsin. Enda nackdelen är att det är hela 3 månader till nästa kvartal, det är tre livstider i raketbranschen, ändå jävligt bra spaning
En poäng till för namnet då. Sedan glömde jag att nämna att Mangold har ett par fingrar i denna kakburk.
Citera
2021-08-13, 16:26
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Stötte på en gammal bekanting jag tittat på förut, Free2Lose.. err menar Free2Move.

Solortus AB (priv)

Gör 500k vinst med omsättning på 25M. Frågan är varför Free2Lose vill köpa detta bolag. Ingen omedelbar pump men ryktesfloden har inte börjat än.

Exakt. Free2lose intäkter är så små att de knappt är värda att ens bry sig om. Köpa upp ett bolag med 18 mille i omsättning däremot, halva aktiens börsvärde. Det kan trigga dels för att Solortus är vinstdrivande som sagt. 27% brutto, 3% ren vinst efter skatt. När det är i samma företag efter förvärv kan dom kvitta vinst mot förlust i bokslut 27% av 18 miljoner så kan trolla med det. Kolla även effektpartners hemsida med skatt. See what I mean.. Och om free2hauss ens har en funktion ökar vinstmarginal. 😆

Men stora anledningen jag tror det är dags för en ny FOMO fiesta är pga insiderhandeln.

Flera köporders för miljonbelopp av styrelsen. Flera utav Hamilton, ett stort för över 10 miljoner kr.
Dagen före avtalet i juli, köporder från VD för drygt en miljon kr 95 öre kurs i samtliga fallen

Hade hoppats på triggern i rapport men icke! Tankade på ändå.. kombon mellan förvärvet och insiderhandel tror jag värderar upp till samma kurs, så ny botten 95 öre ifall dom släpper nåt pm som hypar. Historisk sett så verkar det alltid hända, oavsett vad för skit dom spyr ur sig. Tror inte Hamilton är så jävla dum att han köper för 15 miljoner kronor annars.

Kan ha fel dock för det var i våras han tecknade för 95 öre när kursen hoppade mellan 1.16-1.40. Men han har inte sålt av.

Och VD senaste köp för en miljon 15 juli så var kursen aktiens kurs 63 öre, han köpte för 95 öre.

Haha 😂😂
Senast redigerad av Guldgrodan 2021-08-13 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in