2021-08-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Välkommen
Kul bolag du hittat men VD är enligt vad jag har tillgång till en J*sp*r Nordh (=e). Har han bytt namn?
Minnet är bra men kort. Det är VD:ns bror som är den meriterade VD:n. Det var länge sedan jag kollade upp bolaget och slutsatsen var att det är ett skummisbolag, detaljerna har fallit i glömska.

La lite tid nu på morgonen:
Safe lane gaming sattes på börsen via ett omvänt uppköp och har en komplex ägarstruktur med kopplingar till Nevi (som var involverade i Stureguld).
Joacim Nordh (dömd ekobrottsling) stod som verklig huvudman men gör inte det längre.
Gjort en riktad nyemission där Jörns Bullmarknad var näst största deltagare).
Senast redigerad av Argigagon 2021-08-15 kl. 09:25.
Citera
2021-08-16, 18:49
Medlem
RostigHinks avatar
Så, då har jag rensat mitt ISK jag har på Nordnet. 18 bolag sålda till extrema +20% vinst på 3 år, so much för den strategin.

Tur jag har minsta möjliga courtage där.

Shareville tycker att jag är värd 2 stjärnor, fan vet varför. Nu ska vi pumpa upp till 3. Efter tömningen av detta avlopp lät jag en näve Free2Lose rinna ner. Mer kommer i dagarna. Det började rycka lite i Adverty idag men rapport på onsdag gör att jag avvaktar. Har 31 bolag i junklistan att följa och då är jag inte klar med grävandet i Filth North.
Citera
2021-08-16, 22:45
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Hehe. Gå in på free2lose tråd å läs från början så får du se. Skratta så jag vek mig. Han hoppade av i flik 50 typ

Jag har nu läst igenom 10 års forumtråd från free2move, behöver svavelsyra för att tvätta bort stanken från kropp och själ efter den utflykten ner i kloaken. Jag har Lite svårt att hitta den exakta förloraren som använde free2loose första gången, tror det var "frökennilsson" som enligt egen utsago ägde någon procent i företaget, kan också varit "tracker" eller möjligen den sista jag såg använda det "surtsåklart". Free2loose används ganska flitigt av de som vill in billigare. "Surtsåklart" har även gjort det till sitt mission in life att upplysa om företaget, så det krävs en laginsats av haussarna för att pumpa upp denna. Kolla in hans GAV förresten:
"Någon som kan räkna på hur många procent det blir i nedgång???
2011-08-15
676,86 kronor

2021-08-16
0,760 kronor"
Citera
2021-08-16, 22:52
Medlem
brolinlevers avatar
[quote=RostigHink|76891875]
Stötte på en gammal bekanting jag tittat på förut, Free2Lose.. err menar Free2Move. Bör betraktas med klädnypa på näsan och nitrilhandskar. Miljöfarligt avfall. Kan finnas spår av pumppotential där.

Ännu inga arga inlägg på Placera 0
Surtsåklart har pajat det, han är riktigt pissed och det kan man förstå, han har legat lång i Free2loose han skulle köpt i dippen så hade hans GAV varit bättre

"kan räkna på hur många procent det blir i nedgång???
2011-08-15
676,86 kronor

2021-08-16
0,760 kronor"
Senast redigerad av brolinlever 2021-08-16 kl. 22:55.
Citera
2021-08-16, 23:11
Medlem
Guldgrodans avatar
[quote=brolinlever|76933813]
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Stötte på en gammal bekanting jag tittat på förut, Free2Lose.. err menar Free2Move. Bör betraktas med klädnypa på näsan och nitrilhandskar. Miljöfarligt avfall. Kan finnas spår av pumppotential där.

Ännu inga arga inlägg på Placera 0
Surtsåklart har pajat det, han är riktigt pissed och det kan man förstå, han har legat lång i Free2loose han skulle köpt i dippen så hade hans GAV varit bättre

"kan räkna på hur många procent det blir i nedgång???
2011-08-15
676,86 kronor

2021-08-16
0,760 kronor"

Vi får döpa om dom till Free2wash om Solortus köps dock. Låt oss invänta svaret med deadline om två veckor
Citera
2021-08-16, 23:16
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Jag har nu läst igenom 10 års forumtråd från free2move, behöver svavelsyra för att tvätta bort stanken från kropp och själ efter den utflykten ner i kloaken. Jag har Lite svårt att hitta den exakta förloraren som använde free2loose första gången, tror det var "frökennilsson" som enligt egen utsago ägde någon procent i företaget, kan också varit "tracker" eller möjligen den sista jag såg använda det "surtsåklart". Free2loose används ganska flitigt av de som vill in billigare. "Surtsåklart" har även gjort det till sitt mission in life att upplysa om företaget, så det krävs en laginsats av haussarna för att pumpa upp denna. Kolla in hans GAV förresten:
"Någon som kan räkna på hur många procent det blir i nedgång???
2011-08-15
676,86 kronor

2021-08-16
0,760 kronor"

Gäller givetvis för nästa bokslut från 1 januari och framåt i så fall
Citera
2021-08-17, 08:18
Medlem
jack.danielss avatar
Fre2... har en nedgång på 99,99% nedgång sedan introduktion, nu vet jag inte om det knoppats av något under åren som påverkar kursen nedåt? Det är tom sämre än Anoto, som har -99,95% sedan start!

Rent krasst är väl inte free2... ett pumpbolag? Finns det nåt i deras affärsmodell som motiverar en pumpning? Anoto har åtminstone en produkt att pumpa!
Citera
2021-08-17, 09:24
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Fre2... har en nedgång på 99,99% nedgång sedan introduktion, nu vet jag inte om det knoppats av något under åren som påverkar kursen nedåt? Det är tom sämre än Anoto, som har -99,95% sedan start!

Rent krasst är väl inte free2... ett pumpbolag? Finns det nåt i deras affärsmodell som motiverar en pumpning? Anoto har åtminstone en produkt att pumpa!

Nja, det började med en diskussion kring namnet, där jag tyckte att en siffra istället för bokstav var jättefräsigt, det ena ledde till det andra så att säga.

Menar du att en fuktmätare inte är en oerhört avancerad produkt även om man plussar på en app till den och kallar det IOT, det skulle du ha sagt till "surtsåklart" för åtta år sen. Det är han som retoriskt/ironiskt frågar hur stor nedgången från 600 till 70 öre är i placeraforumet.
Personligen skulle jag inte räkna bort den här, men det är som jag tidigare nämnt, några livstider bort i haussartid
Citera
2021-08-17, 13:10
Medlem
RostigHinks avatar
Här hr vi inga backspeglar som ser mer än ett par år tillbaka på sin höjd. Mest för att se när senaste pumpen gick. Räcker med ett rykte. Se bara ISR Holding som gick igång på ett rykte i någon bangladeshisk blaska.
Citera
2021-08-17, 16:46
Medlem
RostigHinks avatar
Rotar vidare i Filth North med handskar på. Stöter på Wise Groups avfälling Brilliant Future. Så ny att aktien inte torkat än.

Så vi ska se:
+3 volymen ökar under upptrend senaste 9 dagarna.
0 TO ute men med inlösen 2023.
0 inga arga inlägg på sistone.
+2 lite halleluja på placera.
0 inga BTU eller dylikt.
+2 namnet måste ju vara fräsigt... Brilliant Future. Kan inte bli bättre.
0 inget X tyvärr.
0 aldrig pumpad.
0 någon slags plattform för utvärdering av anställd- och kundnöjdhet. Svårbedömt. 3572 andra bolag erbjuder liknande tjänster.
0 inget kryptiskt.
-4 rapport 27 augusti.

Vet inte varför Wise krängde skiten till sina ägare. Någon som fått kalla fötter?

+3 poäng. Viss potential, kanske inte just nu men volymökningen skulle kunna vara prepump. Kanske efter rapporten? Mangold är inne och kladdar i aktien.
Citera
2021-08-18, 12:21
Medlem
RostigHinks avatar
Fanken, ODI Pharma tog mig på sängen bokstavligt talat (klev upp sent). La den i pumplistan i måndags. Inga varningstecken utan reagerade på ett lite positivt peämm.
Citera
2021-08-18, 12:23
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
smutsigaste som finns typ kärnkraft

Solenergi i ett land som har två månaders sol om året tycker jag är cp-skadat.

Haha ja, ifall du tror att jordens omloppsbana 10 månader av året skulle ha samma inverkan på solcellers omvandlingsförmåga som det har på temperatur så är du nog det ja😄

Men ok.. även om anledningen är baserad på okunskap så ville du investera i kärnkraft?Rådande avveckling kan förändras nästa år pga SD så Ringhals vara en bra investering. Tillskillnad mot vad miljöpartister tror är kärnkraft det enda alternativ vi har idag och det släpper inte ut co2, vi har inga jordplattor som kan orsaka jordbävningar som Japan, eller tsunami. Vår teknik skiljer sig så Tjernobyl kan inte inträffa heller.

Ringhals aktier ifall du vill att politiska beslut som går emot Miljöpartiet är största orsak till värdeökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in