2021-08-13, 21:01
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Först och främst: Jag tycker varje person själv har rätt att avgöra om de vill vaccineras eller inte.

Dock ser man på min arbetsplats ett tydligt mönster vilka som inte vaccinerat sig och det är arbetsskygga, personer med mycket frånvaro, personer med utländsk bakgrund osv.

Tråkigt men mönstret är tydligt.

Urvalet är cirka 100 pers..

Som sagt har jag all respekt för de som inte vill vaccinera sig.... Jag fattar bara inte varför dessa individer tillhör de arbetsskygga (personer som underpresterar).

På min arbetsplats är det dom som är i riskgruppen, rädda och har hög frånvaro som vaxxat sig. Finns bara etniska svenskar där. Urvalet är 150 personer. Till det kommer att dom som vaxxat sig inte kan hålla sig till restriktionerna. Nu kan vi leva som vi gjorde 2018.
Citera
2021-08-13, 21:06
Medlem
Jag är en 5%:are. Är foliehatt, tror på Gud, tjänar ingenting i månaden. I framtiden då vaxxfolket gjort arbete, restaurangbesök etc omöjligt för ovaxxade, avser jag leva på bidrag från er vaxxade och göra absolut ingenting. Kom ihåg att detta är Sverige, dumsvenne betalar!

Å andra sidan kanske ni vaxxade redan i höst insjuknar och så småningom infriar Deagle's prognos om att Sveriges befolkning ska vara 4milj år 2025. Märklig timing för den prognosen, inte sant!
Citera
2021-08-13, 21:09
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Jag är inte vaccinerad mot kinasjukan, är inte ett dugg orolig för corona så det känns bara onödigt att ta spruta efter spruta, särskilt som det inte tycks hjälpa.

Känner dessutom flera som har känt sig så dåliga efter sina sprutor att de har tvingats stanna hemma från jobbet några dagar och det vill inte jag riskera då jag har det så körigt på mitt jobb.
Citera
2021-08-13, 21:34
Medlem
EndGames avatar
Känner en kvinna uppvuxen ibland antroposofer, hon avvaktar med vaccin tills hon kan utvärdera effekt. Inget hon skyltar med eller diskuterar "högt"

Men kollar man på #kavlaner verkar det vara en uppsjö av märkligt folk.
Citera
2021-08-13, 21:41
Medlem
Har inte vaccinerat mig ännu. Verkar inte vara någon större mening med att göra det heller. Nu heter det att vaccinerade både kan sprida smittan OCH bli sjuka själva. Har aldrig tidigare hört om en "break-through" case med något annat vaccin jag tagit tidigare och sjävla sjukdomen verkar vara som en mildare förkylning om man inte är överviktig.
Citera
2021-08-13, 21:42
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hmmm vad jag har hört får sjukvårdspersonal i Stockholm inte ens välja om de ska ta vaccinet eller ej. Vill de behålla sina jobb så ska de ta vaccinet...

Stämmer inte, Svenskar är grundlagsskyddade från påtvingade medicinska ingrepp.

OnT:
Jag är ovaxxad, har jobbat patientnära med covidsmittade i princip hela pandemin, tog inte ut en enda sjukdag.
Med tanke på att jag inte är 65+ så finns ingen anledning att ta det här bogus-vaccinet.
Citera
2021-08-13, 21:42
Medlem
Det är många moderna hippies som misstror vetenskapen och regeringen. Dom vill bära frukten av att leva i ett modernt samhälle utan att behöva ta ansvar för dess välmående.
Jag förstår dock inte deras plan. Det kommer bara kritik men aldrig någon lösning. Ska vi sitta hemma med mask resten av livet kanske? Chansar hellre på en spruta precis som jag chansar på en antibiotika kur när jag får en inflammation.
Citera
2021-08-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Stämmer inte, Svenskar är grundlagsskyddade från påtvingade medicinska ingrepp.

OnT:
Jag är ovaxxad, har jobbat patientnära med covidsmittade i princip hela pandemin, tog inte ut en enda sjukdag.
Med tanke på att jag inte är 65+ så finns ingen anledning att ta det här bogus-vaccinet.
Låter oansvarigt ifall du jobbar patientnära.
Citera
2021-08-13, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
Det är många moderna hippies som misstror vetenskapen och regeringen. Dom vill bära frukten av att leva i ett modernt samhälle utan att behöva ta ansvar för dess välmående.
Jag förstår dock inte deras plan. Det kommer bara kritik men aldrig någon lösning. Ska vi sitta hemma med mask resten av livet kanske? Chansar hellre på en spruta precis som jag chansar på en antibiotika kur när jag får en inflammation.

så du chansar och trycker i dej skit som staten tvingar på dej , för att du ska vara en duktig idiot

att vaccinerna är värdelösa för kommande muterade virus är inget du reflekterar över , nej just det ni låter farbror staten sköta intelligensen åt er , stackare som blev födda utan .

men vi får se hur väl detta slutar för alla som tar i mot denna skit mer orolig för din hälsa än min egen helt ärligt
Citera
2021-08-13, 21:56
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Tvivlar starkt på att du läkare.
Ducadream är ett troll som låtsats vara läkare i flera år. En extremist som borde repatrieras.
Citera
2021-08-13, 21:57
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ducadream är ett troll som låtstas vara läkare i flera år. En extremist som borde repatrieras.
Ja det verkar inte bättre…
Citera
2021-08-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
Låter oansvarigt ifall du jobbar patientnära.

Men är det egentligen oansvarigt att inte vaccinera sig? Lite självdestruktivt kanske, som att köra runt utan bilbälte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in