2021-08-13, 20:18
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Nu har FHM inte haft mycket rätt i sina uttalanden. Men vi leker med tanken att dom har det. Då framstår blattar och MENA jävligt smarta jämfört med vaxxare som utan att tänka säger ja till ett experimentvaccin som inte ens är i närheten av att vara bra. Har det varit bra har ingen dött av det, ingen har blivit svårt sjuk och behövt vara inlagd på grund av det. Det har skyddat mot coronan så att man inte blir sjuk av det. I dag dör man av det, blir sjuk, får livslånga biverkningar, smittar andra och ni vaxxare säger att det är ett bra vaccin.... Undrar vem som är begåvad.
Det är inget uttalande från FHM utan en vetenskapligt undersökning.

Om du tycker att somalier är smarta och gärna jämför dig med dom så är det ok för mig!

Jag förstår att du inte förstått att vaccinet fungerar, det hänger kanske ihop med ditt IQ?
Citera
2021-08-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det finns redan tråd om detta. Det är betydligt fler än 5%

(FB) UNDERSÖKNING: Den största gruppen som är emot COVID-vaccinet? DE HÖGST UTBILDADE!

De ser ut såhär alltså.

https://imgur.com/a/xNZeDwg#8rk25zD

Pre-printen den där är baserad på finns här: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.20.21260795v1

Läs metod-delen, underlaget består alltså av folk som aktivt svarat på en Facebook-enkät som handlar om inställning till COVID-19 vaccin. Jag har svårt att se hur de ska kunna dra något vettigt från ett så dåligt sample.
Citera
2021-08-13, 20:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det är inget uttalande från FHM utan en vetenskapligt undersökning.

Om du tycker att somalier är smarta och gärna jämför dig med dom så är det ok för mig!

Jag förstår att du inte förstått att vaccinet fungerar, det hänger kanske ihop med ditt IQ?

Du kanske missade att det stod folkhälsomyndigheten längst upp? Det kommer från FHM. Ett uttalande skriftligt från dom. Vill du så gärna sälla dig till den gruppen som har lägre IQ än Zoomalier så var så god, jag ska inte hindra dig. Vill du tro att vaccinet är bra så får du leva i den tron jag hindrar dig inte.
Citera
2021-08-13, 20:28
Medlem
mjohan84s avatar
Jag är en av dom... ser ingen anledning till att vaccinera mig helt enkelt. Normalviktig , 37 år och frisk som en nötkärna

Inte rädd för biverkningar osv men har inte vaccinerat mig pga lathet samt att jag inte vill tappa en arbetsdag (lön) pga feber efter sprutan
Citera
2021-08-13, 20:28
Medlem
Hur fick du fram 5% när cirka hälften har inte fått två doser och den siffran har legat så rätt länge och verkar knappt öka? Kan även vara lägre än hälften i verkligheten också..
Citera
2021-08-13, 20:29
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jmbfb
Jobbar som programmerare, tjänar bra och har utbildning. Gymmat med random folk 5 dagar/vecka under hela pandemin och inte haft ett enda symptom på förkylning. Har inte vaccinerat mig pga dåliga erfarenheter av influensavaccin (fick inflammation i bröstkorgen). Tycker riskgrupper och rädda ska vaccinera sig.
Du borde bli statsminister !
Citera
2021-08-13, 20:29
Medlem
fittslems avatar
Gissar att en stor del består av "vaccin=döds experterna" här på flashback
Citera
2021-08-13, 20:31
Medlem
Mänskligheten är ändå på väg mot undergång.. Människan verkar sträva mot att alla ska leva för evigt.

Under 20 år runt 1500-talet så ökade folkmängden med ca 25 mljoner. Befolkning i värlen var runt 450 miljoner då.
Mellan 2000-2020 ökade befolkningen med över 1 miljard.. Är väl 7.7 miljarder vi är uppe i nu..
Spännande om 500 år till..

Det kommer såklart värre pandemier och tätare, framöver...
Citera
2021-08-13, 20:33
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Du kanske missade att det stod folkhälsomyndigheten längst upp? Det kommer från FHM. Ett uttalande skriftligt från dom. Vill du så gärna sälla dig till den gruppen som har lägre IQ än Zoomalier så var så god, jag ska inte hindra dig. Vill du tro att vaccinet är bra så får du leva i den tron jag hindrar dig inte.
Du verkar ha svårt med läsförståelsen?

"Undersökningen har genomförts i samarbete mellan KI och World Values Survey Association."
Citera
2021-08-13, 20:34
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Du verkar ha svårt med läsförståelsen?

"Undersökningen har genomförts i samarbete mellan KI och World Values Survey Association."

Det är fortfarande ett uttalande från FHM som du länkat till
Men med en IQ lägre än Zoomalier så har jag förståelse för det.
Citera
2021-08-13, 20:37
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Min erfarenhet är att folk som litar på Tegnell och politiker också litar på IPCC och Greta, dvs har klimatångest och tror vi alla kommer att dö att stigande hav och temperaturer.
Samma dödsskräck gör att de tar flesta tar alla vaccin Tegnell föreslår, de tog säkerligen Pandemrix också (även det Tegnells verk).
De brukar också förespråka en generös flyktingpolitik.

Själv tar jag gärna fungerande vaccin mot farliga sjukdomar, men inte oprövade vaccin mot snabbmuterande, men ofarliga, sjukdomar, som influensa.
Jag tror att klimatet sköter sig själv, oavsett vad vi gör, det har förändrats då länge Jorden funnits, och kommer fortsätta förändras, trots elbilar, byggstopp och Greta.
Jag tycker vi borde stoppa alla flyktingrelaterade bidrag och bara släppa in folk som kan försörja sig själva och bidra till samhället.

Var det svar på din fråga?
Citera
2021-08-13, 20:39
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det är fortfarande ett uttalande från FHM som du länkat till
Men med en IQ lägre än Zoomalier så har jag förståelse för det.
Ja om du inte förstår skillnaden mellan ett uttalande från FHM och en rapport framtagen av KI och World Values Survey Association, då är det riktig illa!

Du borde be din gode man att förklara skillnaden för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in