2021-08-13, 18:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Många arbetar som sjukvårdspersonal.
Om så är fallet hoppas jag samtliga blir personalärenden och att de skiljs från sina tjänster. Synnerligen olämpligt med ovaccinerade bland sjukvårdspersonal.
Citera
2021-08-13, 18:34
Medlem
p1Schwabs avatar
Alla vet att det är betydligt fler än 5 %.

Föräldrar som läser på om MIS-C tillsammans med andra förväntade effekter kommer INTE att vaccinera sina barn.

Det intressanta är hur många som kommer att läsa på!
Citera
2021-08-13, 18:36
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Ann Linde typ människor är det som sitter o säger att man ska vaccinera sig. O folk faller pladask. Har ni inte fattat nu efter 50 år ren terror från politikernas sida att de inte vill er väl?

Hur kan ni överhuvudtaget ha förtroende för dessa människor? Är ni helt jävla galna?

Det handlar inte ens längre om den obefintliga sjukdomen där 99% är över 80 år med 100 olika sjukdomar. Det handlar om det gröna passet. Det är ett jävla kommunistiskt klimatpass.

Skärp till er.

Och så gjorde hon inte det själv!

Tvivlar mycket starkt på att allas vår Tegnell har vaxxat sig, han vet för mycket...

Själv tillhör jag (astrolog/bloggare/munk) de 5% som fullständigt vägrar ta den experimentella Bill Gates/NWO-sprutan!
Senast redigerad av Död o återfödd 2021-08-13 kl. 18:38.
Citera
2021-08-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Du glömmer att cirka 30% redan haft covid och därmed har ett bättre skydd än vaccinen någonsin kan ge. Vad jag inte förstår är att en massa människor springer och vaccinerar sig ändå.
Vaccin kan "for the record" faktiskt ge bättre skydd än att bli smittad av covid.

Detta är bara 45 personer i denna undersökning men BAVA skriver:
"strong booster effect demonstrated after second vaccination with antibody titers above levels detected in humans after COVID-19 disease "
https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6374

Detta vaccin finns inte på marknaden ännu. Vad de nuvarande vaccinen som säljs ger för antibody respons har har jag ingen aning om - an exercise for the reader
Senast redigerad av sidsix 2021-08-13 kl. 18:54.
Citera
2021-08-13, 18:40
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Min tanke var att ta vaccinet för att inte riskera att sprida det till andra, men när det argumentet ser ut att försvinna så finns det inte särskilt stor anledning att ta vaccinet.
Fast riktigt så är det ju inte. Vaccinerade smittar inte andra om de inte blir sjuka och även i de mest pessimistiska prognoserna är det "bara" 30% som blir sjuka av de vaccinerade. Då bidrar alltså till att stoppa pandemin även om effekten minskat mot den senaste mutationen.
Citera
2021-08-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Det är lite lustigt med jag-svaga personer som försöker få sin syn på vaccinering till ett bevis på deras egen intelligens.

"Det är personer med låg IQ som vägrar ta vaccinet, jag har tagit vaccinet och är därmed jättesmart."

"Det är bara lättledda fascistoida människor som lyssnar på auktoriteter och tar vaccinet, jag som vägrar ta vaccinet är en äkta kämpe för frihet."

Det börjar bli rejält tröttsamt med människor som bygger sin identitet på huruvida de är för eller emot vaccinet. Det finns mängder med orsaker till varför man väljer att ta eller inte ta vaccinet. För eller emot är ingen bevis på din överlägsenhet som människa.

Själv har jag inte bestämt mig än, men desto mer tvingande det blir desto mindre benägen blir jag att ta vaccinet. Speciellt i nuläget när det ser ut som att viruset kommer att bli ett återkommade fenomen likt influensan och att även vaccinerade personer blir smittade och sprider viruset. Min tanke var att ta vaccinet för att inte riskera att sprida det till andra, men när det argumentet ser ut att försvinna så finns det inte särskilt stor anledning att ta vaccinet.
Helt enig där, ju mer tvångsåtgärder man ämnar utsätta befolkningen för desto starkare blir min övertygelse om det motsatta, såklart i kombination med det vi vet som exempelvis det du tar upp, vaccinerade kommer heller inte uppleva mycket större frihet då dom också smittar och kommer utsättas för "straffet" att stanna hemma.

Och vilka kommer utsättas för den orimliga vreden? Ovaccinerade såklart...
Citera
2021-08-13, 18:43
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devesh
Nästan ingen jag känner har vaccinerat sig, tror siffran är närmare 10-20% vaccinerade i Sverige. De fejkar siffran helt klart.

Är också av denna bestämda åsikt!

Aldrig i livet att närmare 90% av svenskarna gått på det globalistiska covid-narrativet...
Citera
2021-08-13, 18:44
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
Det är ju ni vaccin-får som gör det.

Mönstret är tydligt. Man följer allt pappa staten säger åt en.
Säger de att massinvandring från kaosländer är en bra sak då håller man med.
Säger dom att klimatet är i fara om man inte köper en Tesla och röstar på f! Då gör man det.
Säger de att man ska ta en heroinspruta som kallas "covid 19-vaccin" så gör man det.
Duktig idiot!
Senast redigerad av jultomtenbrannupp 2021-08-13 kl. 18:51.
Citera
2021-08-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaffanSting
Och de som vägrar är outbildade undersköterskor, samt en och annan psykotisk läkare...
Och vad fan är då du din nyttiga idiotjävel!
Npc får som fållats in i den grå massan, lovar att du sitter hemma i kammaren och mässar "one of us, one of us" om och om igen som det menlösa får du är...
Citera
2021-08-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidsix
Vaccin kan "for the record" faktiskt ge bättre skydd än att bli smittad av covid.

Detta är bara 45 personer i denna undersökning men BAVA skriver:
"strong booster effect demonstrated after second vaccination with antibody titers above levels detected in humans after COVID-19 disease "
https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6374

Detta vaccin finns inte på marknaden ännu.

Återigen en studie som tittar på antikroppar. Titta på verkligheten istället vilka som blir infekterade. Vaccinets effektivitet efter två doser är under 50%. Immunförsvaret är betydligt mer komplext än en sorts antikropp. Det kommer tiden utvisa.

Ett exempel. Det är som att ryssen anfaller med tusen man via land, tusen man via vatten och tusen man via luften. Att skicka tretusen man på fot till Torneå betyder bara att du sannolikt vinner ett slag men inte nödvändigtvis kriget.

Här finns en rapport av verkliga fall där infektion var 700% vanligare bland vaccinerade än de som genomgått sjukdom. Tänk då på att de flesta var vaccinerade nyligen och således borde skyddet vara på topp. Med tanke på att vaccinets effektivitet sjunker som en sten är nog skillnaden ännu större nu.

https://newsrescue.com/delta-variant-natural-immunity-700-greater-protection-than-shot-data-from-israeli-govt-shows/

https://fortune.com/2021/08/04/covid-vaccine-delta-variant-efficacy-uk-study/
Citera
2021-08-13, 18:53
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaffanSting
ATCHOOOOO!

Min idiotallergi slår till! Jag måste lämna tråden....
Finns säkert en giftsprut... jag menar vaccin mot det. Oroa dig inte
Citera
2021-08-13, 18:55
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Kommer inte ta vaccinet. Har inte haft så mycket som en förkylning sen det började. Har inte varit rejält sjuk på över 10 år. Har delat vattenflaskor, gymmat, varit i stora folk massor sen det börja. Redan då visste jag att det bara var bullshit. Om det är någon som borde blivit smittat så är det jag. "Meeeeeeeeen att du inte är sjuk det är ju ett av symtomen" haha jaja right. litar nog mer på min egna kropp än er tack. Men fortsätt ni att tro på allt media säger och alla andra fåren som bara upprepar varandra och sprider vidare hjärntvätten. Ja och nu så har det ju kommit en ännu dödligare variant! Jasså? Det har man inte hört 10 gånger redan? Ändå så har man inte blivit sjuk. Jasså är det ett dödligt virus i farten? Tror jag hade märkt det isf. Men tack för omtanken.

The video from Canada below illustrates how one can proceed in the simplest and most straightforward way to prove legally that there is no coronavirus – ask for material evidence that this virus has been isolated.

https://rumble.com/vkorz0-freedom-fighter-court-victory-ends-masking-shots-quarantine-in-alberta.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in