• 1
  • 2
2021-08-13, 15:40
Medlem
TreponemaPallidums avatar
En man som beskrivs vara under 20 år och klädd i mörka kläder vid brottstillfällena, åker runt och på elsparkcykel och slår kvinnor på rumpan.
Elva kvinnor har drabbats hittills, anmälningarna har skett mellan 20 juli och 12 augusti.
Citat:
– Elsparkcyklarna går ju rätt snabbt så flera kvinnor har fått rejäla smällar på rumpan. Vissa har fått ordentliga blåmärken, säger polisens presstalesperson Robert Loeffel.
https://live.aftonbladet.se/supernyt...ykel.00L6F1iQu

Det var ett liknande fall härom året, vill jag minnas. Fast då en GM med vanlig cykel och, har jag för mig, i Eskilstuna. Tror det var en 18-årig neger den gången (men är inte säker). Hur som helst kan man ju undra om det är samma GM, som nu är frisläppt och har återupptagit sin brottslighet.
Citera
2021-08-13, 15:42
Medlem
Räknas det verkligen som att tafsa när man slår någon med sån kraft att det resulterar i blåmärken?
Citera
2021-08-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Räknas det verkligen som att tafsa när man slår någon med sån kraft att det resulterar i blåmärken?

Undrar detsamma. Ofredande och ringa misshandel hade låtit som en rimligare beskrivning.
Citera
2021-08-13, 16:01
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Undrar detsamma. Ofredande och ringa misshandel hade låtit som en rimligare beskrivning.
Det stämmer ju också med det fall jag jämförde med. Eskilstuna var rätt men negern var 22 år. Han spottade på och slog till en mängd kvinnor och dömdes till skyddstillsyn i december 2019.
(FB) "Mycket mörkhyad" man slår och spottar på kvinnor, Eskilstuna, september 2019
Citera
2021-08-13, 16:06
Medlem
franges avatar
Blir det som vanligt nu för tiden och att de går ut med signalement på elcykeln istället för negern i fråga?
Citera
2021-08-13, 16:27
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Tafsa är ingen juridisk term. Sannolikt är det att bedöma som ringa misshandel alternativt misshandel av normalgraden beroende på skadorna.
Citera
2021-08-13, 16:36
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Klädd i mörka kläder alltså. Den har man hört förr.
Citera
2021-08-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Tafsa är ingen juridisk term. Sannolikt är det att bedöma som ringa misshandel alternativt misshandel av normalgraden beroende på skadorna.

Ja, det är väl förhoppningsvis journalistens obegåvade ordval. Men det stör mig att brott alltid beskrivs så överslätande nuförtiden. Det är misstag, pojkstreck, bus och tafs i en salig röra. Tyvärr lär vaksamheten hos allmänheten bli väldigt mycket lägre om de tänker sig en ”tafsare” (låter som en elvaåring i behov av bättre uppfostran) istället för en man som utsätter kvinnor för ofredande och misshandel.
Citera
2021-08-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Klädd i mörka kläder alltså. Den har man hört förr.
Jag vet exakt vem det är. Jag såg en man åka på elsparkcykel i svarta kläder. Det måste vara han. Ska jag ringa polisen?
Citera
2021-08-13, 16:48
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Sexuellt ofredande utöver misshandel?
Citera
2021-08-13, 16:52
Bannlyst
förbjud elsparkcyklar så upphör problemet
Citera
2021-08-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsangeln
Jag vet exakt vem det är. Jag såg en man åka på elsparkcykel i svarta kläder. Det måste vara han. Ska jag ringa polisen?
Ja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in