Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-13, 11:44
Medlem
Polisen har under de senaste dagarna fått in flera anmälningar från kvinnor som blivit utsatta för oprovocerade attacker i Eskilstuna. Flertalet av attackerna har skett i området Söder. Kvinnorna har kommit gående till fots, då en främmande man plötsligt kommit fram till dem och slagit och/eller spottat dem i ansiktet. Gärningsmannen har ibland varit gående och ibland färdats på cykel.

Det tycks ha varit samme gärningsman vid samtliga tillfällen. I polisens notis om brotten ges följande beskrivning av den misstänkte gärningsmannen:

Citat:
De kvinnor som har utsatts har lämnat ett enstämmigt signalement; man 25-30 år, 175-180cm lång, normal kroppsbyggnad och mycket mörkhyad. Han har varit klädd i gröna byxor och svart/mörk jacka med röda eller bruna inslag på sidorna. Mannen har ibland burit en mörk keps och då han haft en cykel med sig beskrivs den som en mörk herrcykel.

Länk: https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/13/13-september-1118-misshandel-eskilstuna/

Polisen vill ha in tips om vem mannen kan vara.

Vad kan detta vara för en figur? Vad kan ligga bakom hans handlande?
Citera
2019-09-13, 11:47
Bannlyst
Mycket mörkhyad betyder det blåneger? Sådana där som verkligen är helt bläcksvarta?
Citera
2019-09-13, 11:47
Medlem
Signalementet verkar ha försvunnit här
Citat:
Polisen misstänker att det rör sig om en och samma gärningsman. Alla händelser förutom en har skett i centrum. De som har utsatts för brotten är kvinnor i olika åldrar som gått till fots.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/flera-kvinnor-i-eskilstuna-misshandlade-av-okand-man
även här:
Citat:
Mannen i 25-årsåldern ska vid några av tillfällena ha fått kvinnornas uppmärksamhet genom att knacka dem på axeln.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3JQE2A/man-soks-for-serie-av-misshandelsfall

Expressen fixade nyss:
Citat:
I ett uttalande säger polisen att de ”vill uppmärksamma kvinnor på det här tillvägagångssättet för att förhindra att fler personer drabbas”.

Mannen uppskattas vara i åldern 25-30 år och 175-180cm lång.

Polisen skriver att mannen har ”normal kroppsbyggnad och är mycket mörkhyad”.

Han har varit klädd i gröna byxor och svart eller mycket mörk jacka med röda eller bruna inslag på sidorna.
https://www.expressen.se/nyheter/kvinnor-slagna-och-spottade-i-ansiktet/
Senast redigerad av u99HSHH 2019-09-13 kl. 12:41.
Citera
2019-09-13, 12:26
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Karma. Kvinnor röstar ju på Mp, L, S, V etc och ratar SD. Nu får de lite "spännade" mångkultur.

Det här börjar bli uttjatat. Du har ingen aning om vad de utsatta kvinnorna röstade på.

Det första jag reagerar på är att ingen ingripit? Det verkar ju ha skett på öppen gata. Varför har ingen tagit fast idioten?
Citera
2019-09-13, 12:29
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Polisen har under de senaste dagarna fått in flera anmälningar från kvinnor som blivit utsatta för oprovocerade attacker i Eskilstuna. Flertalet av attackerna har skett i området Söder. Kvinnorna har kommit gående till fots, då en främmande man plötsligt kommit fram till dem och slagit och/eller spottat dem i ansiktet. Gärningsmannen har ibland varit gående och ibland färdats på cykel.

Det tycks ha varit samme gärningsman vid samtliga tillfällen. I polisens notis om brotten ges följande beskrivning av den misstänkte gärningsmannen:

Länk: https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/13/13-september-1118-misshandel-eskilstuna/

Polisen vill ha in tips om vem mannen kan vara.

Vad kan detta vara för en figur? Vad kan ligga bakom hans handlande?
Antingen en random galning eller en som medvetet vill få igång ett raskrig, tänker jag.
Citera
2019-09-13, 13:13
Medlem
musttomtes avatar
Herregud! spottar små flickor i ansiktet och kan gå med hedern i behåll. Vilket jävla svin.
Citera
2019-09-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Tycker inte det finns så mkt att diskutera. Man kan komma fram

Det som däremot kan diskuteras är medias svängning i signalementsrapporteringen.
Hur kommer det sig att dessa uppgifter publiceras, vilket var omöjligt för några år sedan.

För att man inte skall dra slutsatsen "muslim". Därför beskrivningen "mycket mörk". Kan inte tänka mig annat skäl.
Citera
2019-09-13, 13:27
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Han var ju ett baaaaarn? Och inte vit.

Tror snarare folk är rädda för att få en kniv i magen eller liknande. Men riktigt, riktigt lågt att inte hoppa in om man ser något sånt här.
Har svårt att tro att någon tror att det är ett barn det handlar om, uppfattningen är inte så skev i samhället.
För att han inte var vit kan stämma. Men knappast för att man tycker synd om negern... Man är rädd. Det är där skon klämmer.
Citera
2019-09-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Tror snarare folk är rädda för att få en kniv i magen eller liknande. Men riktigt, riktigt lågt att inte hoppa in om man ser något sånt här.
Har svårt att tro att någon tror att det är ett barn det handlar om, uppfattningen är inte så skev i samhället.
För att han inte var vit kan stämma. Men knappast för att man tycker synd om negern... Man är rädd. Det är där skon klämmer.

Förvisso. Men man riskerar så mkt idag om man inte är "försiktig". Speciellt som vit man.
#inteErkvinna och rasiststämpeln plus åtal för våld hänger i luften.

Vi har fått ett väldigt annorlunda samhälle idag. För 50 år sedan hade med stor sannolikhet denna man slagits ner på plats, tagit i förvar och sen kastats ut från Sverige. I tidningen hade vi haft artiklar med rubriker av typen "Galen neger angrep kvinna" med följande text som hade hyllat männen som slog ner honom följt upp att hand verkligen hade förpassats ut från landet.
Istället för en artikel med rubriken "Rasistattack mot ensamkommande afrikan".
Men det var då det...
Citera
2019-09-13, 13:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Mycket mörkhyad betyder det blåneger? Sådana där som verkligen är helt bläcksvarta?
Hahaha, det var också min första tanke. Men jag vet inte riktigt vilken skala dom opererar med här, det kanske även finns ett "extremt mörkhyad".

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det första jag reagerar på är att ingen ingripit? Det verkar ju ha skett på öppen gata. Varför har ingen tagit fast idioten?
Om han susar förbi på cykel så hinner han nog vidare innan någon annan fattat vad som hänt.
Citera
2019-09-13, 13:54
Avstängd
Lacerdas avatar
Synd att det inte finns detaljer om tidpunkten för den vidrige negerjävelns framfart. Idag tex när man är ledig från jobbet så hade jag inte haft något emot en cykeltur på Söder med min fjäderbatong. Att slå negern sönder och samman, riskera att bli gripen och åka på en böter runt 20.000 skulle inte göra mig speciellt besviken.
Citera
2019-09-13, 13:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Synd att det inte finns detaljer om tidpunkten för den vidrige negerjävelns framfart. Idag tex när man är ledig från jobbet så hade jag inte haft något emot en cykeltur på Söder med min fjäderbatong. Att slå negern sönder och samman, riskera att bli gripen och åka på en böter runt 20.000 skulle inte göra mig speciellt besviken.
Men det är okej för dig att begå brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in