2021-08-13, 01:22
Medlem
Gruppbostads avatar
Skottlossning på Hertis nu, intenog som fått hembesök? Mycket poliser och ambulans.
Citera
2021-08-13, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Skottlossning på Hertis nu, intenog som fått hembesök? Mycket poliser och ambulans.

Var?
Citera
2021-08-13, 01:41
Medlem
multipoets avatar
2 augusti 23:57, Skottlossning, misstänkt, Luleå

Misstänkt skottlossning Luleå

Klockan 22:40 fick polisen samtal om eventuell skottlossning på Hertsön i Luleå. Flera patruller har sökt av området och det finns ingenting som tyder på att ett brott har inträffat.

Text av
RLC Befäl Lina Åström Publicerad
13 augusti 00:04
Citera
2021-08-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Med tanke på hur hennes liv avslutades, så joo, hon kan omöjligt ha gjort något som står i proportion till de avslutet.

Därför förstår jag inte varför man ska förnedra hennes minne med ev lögner, ingen människa är dock felfri.

Ditt önsketänkande har inget med den faktiska sanningshalten i någons inlägg att göra. Speciellt inte det absolut första på ett anonymt forum. Det gäller såklart omvänt också.
Har man problem med att det spekuleras och skvallras kring brottsoffer bör man hålla sig borta från Flashback. Vad jag läst är det hyfsat städat i den här tråden och ganska få närstående och släktingar inblandade. I många trådar kan du hitta riktigt äckliga avarter av victim blaming och sidoresonemang.
Citera
2021-08-13, 10:06
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Är det R. I. P intenog nu?
Citera
2021-08-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Media tycks hänvisa i riktning polisen.

Nej, att N bodde hos FL är uppgifter av tvivelaktigt värde som åtminstone jag inte tror på.

Den här polisläckan pratade direkt efter dådet men sen har det varit tyst. Känns som att man försöker skylla på somalierna med tanke på deras aktivitet i staden och dessutom blanda in Ninow som är död.

Vem är den här Simon som somalierna ska ha isf utnyttjat om man ska gå på de spåren?
Citera
2021-08-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Den här polisläckan pratade direkt efter dådet men sen har det varit tyst. Känns som att man försöker skylla på somalierna med tanke på deras aktivitet i staden och dessutom blanda in Ninow som är död.

Vem är den här Simon som somalierna ska ha isf utnyttjat om man ska gå på de spåren?

Simon V som sitter häktad.
Citera
2021-08-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fir4t
Simon V som sitter häktad.

Det förstår jag men vad är hans koppling till somalierna förutom en ”polisläcka” som pekar ut en död människa?

”Brottsoffret hade Ninow som inneboende så det kan vara kopplat till det”

Hur svårt är det för polisen att ta reda på om brottsoffer har haft en somalier som inneboende?
Citera
2021-08-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ditt önsketänkande har inget med den faktiska sanningshalten i någons inlägg att göra. Speciellt inte det absolut första på ett anonymt forum. Det gäller såklart omvänt också.
Har man problem med att det spekuleras och skvallras kring brottsoffer bör man hålla sig borta från Flashback. Vad jag läst är det hyfsat städat i den här tråden och ganska få närstående och släktingar inblandade. I många trådar kan du hitta riktigt äckliga avarter av victim blaming och sidoresonemang.

Önsketänkande? Snarare sunt förnuft då de endast är ett konto som antytt något liknande. Dessutom så lär de knappast varit anledningen till att de slutat som de slutat.
Citera
2021-08-13, 16:00
Medlem
Chef.Skinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det förstår jag men vad är hans koppling till somalierna förutom en ”polisläcka” som pekar ut en död människa?

Jag bor dryga 53 mil från Luleå, men min teori är att intenog under påverkan av någon drog skrev att shottaz var inblandade. Därefter så kom det en god journalist på Aftonbladet, läste det på Flashback forum och skrev en artikel. Andra medier hakade på och nu är det en trådsanning.

Nåja.. Den som lever får se.

Edit:
Svar från Luleå tingsrätt, fortfarande bara en misstänkt. (Dagboksblad)
https://docdro.id/96WtMt1
Senast redigerad av Chef.Skinner 2021-08-13 kl. 16:03.
Citera
2021-08-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Önsketänkande? Snarare sunt förnuft då de endast är ett konto som antytt något liknande. Dessutom så lär de knappast varit anledningen till att de slutat som de slutat.

Du fattar verkligen inte? Inget av det du skriver gör inlägget mer eller mindre trovärdigt. Och det sunda förnuftet finns ju inte heller. Det finns bara ett konto som påstått motsatsen. Duh.
Hon har ju torskat för piller, så att hon bara hanterat röka är ju bevisligen bullshit.
Citera
2021-08-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chef.Skinner
Jag bor dryga 53 mil från Luleå, men min teori är att intenog under påverkan av någon drog skrev att shottaz var inblandade. Därefter så kom det en god journalist på Aftonbladet, läste det på Flashback forum och skrev en artikel. Andra medier hakade på och nu är det en trådsanning.

Nåja.. Den som lever får se.

Edit:
Svar från Luleå tingsrätt, fortfarande bara en misstänkt. (Dagboksblad)
https://docdro.id/96WtMt1

Kanske. Varefter journalisten ringer spaningsledaren och frågar om han förnekar att de spanar efter de här gossarna. Men intenog var inte först att ta upp dem i tråden. Ett annat nick påpekade att de hade rört sig i staden varefter intenog påpassligt visste att de var inblandade en timme senare. Som jag sagt tidigare kan nog polisen uppskatta om det verkar som om de är på fel spår. Men, som du säger, vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in