2021-08-12, 19:47
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 762idinmori
Jag kände Frida väl. Hon sålde varken sex eller hade nån unge, hon sålde gräs och hon skötte det bra. Hon hade tabbat sig lite men förtjänade verkligen inte detta. Frida var väl omtyckt och folk på kåkar runt om i landet längtar tills gärningsmännen hamnar runt dom. Dom här pojkarna kommer få det riktigt jobbigt när dom torskar, så länge dom inte lämnar landet förstås.

Vad tror du kan ha lett fram till detta förfärliga dåd? Vad hade hon gjort som motiverade somalierna att mörda henne, tror du?
Citera
2021-08-12, 20:33
Medlem
Citat:
Jag kände Frida väl. Hon sålde varken sex eller hade nån unge, hon sålde gräs och hon skötte det bra. Hon hade tabbat sig lite men förtjänade verkligen inte detta. Frida var väl omtyckt och folk på kåkar runt om i landet längtar tills gärningsmännen hamnar runt dom. Dom här pojkarna kommer få det riktigt jobbigt när dom torskar, så länge dom inte lämnar landet förstås.

De är väl egentligen bara en, eller hur många de är som ligger bakom de kontot som antytt den skiten.

Fint att du fullständigt skjuter ner den svartmålningen!

Hennes minne kan omöjligt förtjänas att svartmålas, för inget hon kan ha gjort lär överhuvudtaget stå i proportion till vad hon råkat ut för.
Citera
2021-08-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad tror du kan ha lett fram till detta förfärliga dåd? Vad hade hon gjort som motiverade somalierna att mörda henne, tror du?
Kände inte Frida men kände dom grabbarna litt.
Citera
2021-08-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Vi vet ju inte vad det handlar om, vapen eller droger etc. Däremot pekar väl allt på att nånting gått snett. Oavsett vem som är gärningsman/män, är ju platsen som sådan jävligt illa vald om det skulle vara planerat. Det finns ju hur mycket skog som helst att köra ut och avrätta nån i.
Inte ens en samling pantade somalier planerar väl en hit så uselt.

Ja, men man måste vara två för att dansa tango. Om jag skulle möta en farlig motpart skulle jag inte göra det långt ut i skogen.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Var fick ens media uppgifterna om att Shottaz medlemmar kan ha legat bakom det? Det känns mer som att någon har utnyttjat situationen och blandat in Ninow och hans grabbar eftersom de har varit i Luleå och begått brott senaste året för att vända blickarna någon annanstans.

Är det ens bekräftade uppgifter att brottsoffer hade Ninow inneboende?

Media tycks hänvisa i riktning polisen.

Nej, att N bodde hos FL är uppgifter av tvivelaktigt värde som åtminstone jag inte tror på.

Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Läcka från Polisen.

Modus Operandi pekar inte på någon lokal förmåga. De brukar som sagts tidigare i tråden använda knivar, plåtsaxar, knytnävarna, kofötter, häftpistoler, brännbollsträn etc. Här är det någon som snabbt sprungit ut avrättat en person med flera skott = Järvafasoner.

Jag tror på två gärningsmän, B*rh*n och Y*hy*. Så hitta dem, men Polisen behöver ju teknisk bevisning och indicier också. Den typen av människor brukar inte vara så talföra i förhör.

Men framtiden får väl utvisa det.

Ja modus som det beskrivits i tråden talar ju i den riktningen. Men exakt hur hon skjutits och åt vilket håll skotten avlossats är ju inget som är känt egentligen. Har varit mycket desinformation i tråden, skulle jag säga. Däremot är det känt att den häktade, i hyfsad närtid, har deltagit i en misshandel där en pistol figurerar.
Citera
2021-08-12, 20:59
Medlem
Citat:

Kan du berätta hur hon tabbat sig utan att det blir farligt för någon?
Citera
2021-08-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Vi vet ju inte vad det handlar om, vapen eller droger etc. Däremot pekar väl allt på att nånting gått snett. Oavsett vem som är gärningsman/män, är ju platsen som sådan jävligt illa vald om det skulle vara planerat. Det finns ju hur mycket skog som helst att köra ut och avrätta nån i.
Inte ens en samling pantade somalier planerar väl en hit så uselt.
Var inte planerat direkt. At hon sköts va dårlig impulskontroll..
Citera
2021-08-12, 21:39
Medlem
Citat:

Kunde hon vara uppkäftig? Jag menar inte på ett nedlåtande vis, utan kunde hon ha svårt att veta sin plats och ta ton mot folk om hon kände att någon gjort fel mot henne?
Citera
2021-08-12, 22:49
Medlem
Att vara född och uppvuxen i ett mindre samhälle i Sverige, sak samma hur många konflikter man upplevt genom åren, så finns det nog inte att tanken slår en att 2 st personer ska dyka upp på en offentlig plats och skjuta.
Att ens tänka den tanken, utan att ha paranoida drag, är nog helt uteslutet.
Att tänka tanken att tillhyggen i värsta fall kan användas, är modus operandi för en svensk.

Därför tror ja man "underskattar" dessa individerna, hade de behärskar svenska språket bättre så borde de döpt sig till de gränslösa, istället för filterlösa.

För de verkar vara helt gränslösa kring sin människosyn.
Citera
2021-08-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag vet ingenting. Men så länge han inte berättar för varken polis eller åklagare så utgår jag från att han undanhåller,döljer saker.

Du gillar ju att skriva små obetydliga saker här så jag ger dig chansen igen, du vet inte ett dugg hur Simon agerar i häktet, ingen annan av oss gör det heller, visste måste det vara det rätta?
Citera
2021-08-13, 00:04
Medlem
Är ingen större "postare" på detta forum men märker att det finns folk med samvete och rätt tänk.
Om "S" nu sitter som misstänkt och inte varit den som påkallat allt detta så sitter han ju för att de inte har någon annan som kan sitta där? Det funkar väl lite så när vi snackar blåljus och de som styr där ? Man "VILL" ha någon där med info, och han är den närmaste även om han kanske inte hade ett dyft med själva skjutningen att göra.
BO (vila i frid gumman) har gjort nått, vad , vet varken vi eller nån annan förutom BO och den/de som som styrde vapnet.

Tragiskt oavsett, Sverige av igår existerar inte mer.
Citera
2021-08-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
De är väl egentligen bara en, eller hur många de är som ligger bakom de kontot som antytt den skiten.

Fint att du fullständigt skjuter ner den svartmålningen!

Hennes minne kan omöjligt förtjänas att svartmålas, för inget hon kan ha gjort lär överhuvudtaget stå i proportion till vad hon råkat ut för.

En anonym person på ett anonymt forum som skriver sitt allra första inlägg "fullständigt skjuter ner" något någon annan skrivit och etablerat den enda sanningen? Nja, väl?
Citera
2021-08-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
En anonym person på ett anonymt forum som skriver sitt allra första inlägg "fullständigt skjuter ner" något någon annan skrivit och etablerat den enda sanningen? Nja, väl?

Med tanke på hur hennes liv avslutades, så joo, hon kan omöjligt ha gjort något som står i proportion till de avslutet.

Därför förstår jag inte varför man ska förnedra hennes minne med ev lögner, ingen människa är dock felfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in