Citat:
Ursprungligen postat av
Yax
Vi vet ju inte vad det handlar om, vapen eller droger etc. Däremot pekar väl allt på att nånting gått snett. Oavsett vem som är gärningsman/män, är ju platsen som sådan jävligt illa vald om det skulle vara planerat. Det finns ju hur mycket skog som helst att köra ut och avrätta nån i.
Inte ens en samling pantade somalier planerar väl en hit så uselt.
Ja, men man måste vara två för att dansa tango. Om jag skulle möta en farlig motpart skulle jag inte göra det långt ut i skogen.
Citat:
Ursprungligen postat av
TopDogg08
Var fick ens media uppgifterna om att Shottaz medlemmar kan ha legat bakom det? Det känns mer som att någon har utnyttjat situationen och blandat in Ninow och hans grabbar eftersom de har varit i Luleå och begått brott senaste året för att vända blickarna någon annanstans.
Är det ens bekräftade uppgifter att brottsoffer hade Ninow inneboende?
Media tycks hänvisa i riktning polisen.
Nej, att N bodde hos FL är uppgifter av tvivelaktigt värde som åtminstone jag inte tror på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Castafiore
Läcka från Polisen.
Modus Operandi pekar inte på någon lokal förmåga. De brukar som sagts tidigare i tråden använda knivar, plåtsaxar, knytnävarna, kofötter, häftpistoler, brännbollsträn etc. Här är det någon som snabbt sprungit ut avrättat en person med flera skott = Järvafasoner.
Jag tror på två gärningsmän, B*rh*n och Y*hy*. Så hitta dem, men Polisen behöver ju teknisk bevisning och indicier också. Den typen av människor brukar inte vara så talföra i förhör.
Men framtiden får väl utvisa det.
Ja modus som det beskrivits i tråden talar ju i den riktningen. Men exakt hur hon skjutits och åt vilket håll skotten avlossats är ju inget som är känt egentligen. Har varit mycket desinformation i tråden, skulle jag säga. Däremot är det känt att den häktade, i hyfsad närtid, har deltagit i en misshandel där en pistol figurerar.