2021-08-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
De sov tätt ihop på bilens taktält, de bodde ihop på fölketörpet
Han var soas förlorade son..

En notis under avlidna hade räckt, men inte någonting.

Ett uttalande från åklagaren som öppnade förundersökning gällande Stefans död?

Någonting säger mig att detta var hennes plan, varför ens uttala, ej ordageant, hoppas att han åtalas så jag slipper honom

Kanske lite off men blev nyfiken på vad Du menar med "en notis under avlidna".
Jag har NA via nätet och läser dödsannonser... finns det något annat ställe för "notis under avlidna"?

Sedan lär vi väl aldrig få reda på om någon av SD:s anhöriga glömmer bort sig och ställer fram en tallrik till SD, oavsett om det är på landet eller hemma. Hur skulle det komma ut... och efter vad som hänt är det nog lätt att komma ihåg att ytterligare dukning inte behövs. De är förmodligen tacksamma för att slippa hans disk!
Citera
2021-08-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det som förefaller mer välplanerat IMO är ett mord i Vivallaskogen. Till och med LW är med i spelet om hemligt rendezvous. Fejkar i chatt att hon ska lägga sig.
Noll digitala spår om uppgjord date.

Dags att kolla blottlagd cache på SDs uppmaning, SD lämnar mobilen strategiskt hemma och kör en sjukt klantig variant om busar i trakten.
Det ballar ur via LWs hallå, hallå, hallå.

Vilket lär leda till en ny plan innan planet lyfter.

I mitt tycke är BP illa vald och det är rent flyt att hon inte upptäcktes tidigare pga av allt från larmoperatör (skrik) och till urkasst eftersök rätt ut från farstun.
Allt ser ut som ett hastverk, även utifrån LW som lämnar chatt, paket och en dörr på glänt.

Så där ger jag SD rätt. Han hade nog planerat det mer (mer betyder dock inte superbt) som han säger i egenmäktig slutplädering.

Nån annan som rekat och rekommenderat BP?

"Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar henne som död."
2018: "hoppas hon är död."

"Det ska bli så bra nu" , sa Steffe till drömkvinnan och självdog tre år senare.
Hepp...

Det gick åt skogen när SD försökte få LW ut för att kolla burken i Vivallaskogen några dagar innan mordet. (LW avslöjade honom med sitt hallåande).

Kanske SD lovade LW på mordkvällen (eller tidigare) att hjälpa till med något fäste el dyl till den burken hon skulle sätta upp (den var väl tänkt till MP).
LW ville inte sätta den på plats innan SD/HD åkt till USA för att han inte skulle ha möjlighet att bli FTF. Om så vore är det kanske OK för LW om han hade med sig div utrustning/verktyg när han (ev) knackade på hennes fönster sena kvällen? Hon släppte allt med tanke på att hon skulle få lite praktisk hjälp och burken skulle sättas på plats efter att SD/HD var borta från Örebro?

Spekulationer och inte säker på att jag har rätt vad gäller burkars ev tänkta placering.
Citera
2021-08-13, 12:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om du hade läst ett av mina tidigare skrivna inlägg i L*na Wesstr*m-tråden i dag, så skrev jag där, att St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil var högbelånat.

Mvh/JM.

Jag har läst bodelningen och vet att det fanns lån, dvs det var en retorisk fråga.
Citera
2021-08-13, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen aning.

Här finns allt:

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här har jag lagt upp de 3 sidorna som bilder, direkt synliga i webbläsaren:

PARET DAVIDSSONS LAGFART/BODELNING

Bild 1:
https://forumbilder.com/i/rdGl

Bild 2: https://forumbilder.com/i/rdM2

Bild 3; https://forumbilder.com/i/rdGz
Citera
2021-08-13, 13:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag menar det hennes väninna säger.

"För att tjejerna och Stefan skulle kunna bo kvar fick Stefan låna pengar på något sätt och sedan betala Hanna månatligen."

"Hanna var ledsen över att Stefan kanske inte kunde bo kvar i huset (..) "

Betvivlar inte.

För mig är det väldigt förvånande vid en begärd skilsmässa att ha sånt fokus på ett hus så att man är med och finansierar.
Procentsatsen torde vara rätt hög att man separerar, säljer och går vidare.
Skaffar sig ett nytt liv.

Speciellt med tanke på vad hon säger för övrigt, även då relaterat till barnen som hon har sån omsorg om beträffande att ha kvar huset:
Egoist-Hanna vill att barnens pappa ska åtalas så hon slipper honom.

Ja, men menar du att HD betalar SD en halv mille som han är skyldig henne för att han ska kunna betala henne månadvis?

Nä, det går inte ihop.
Citera
2021-08-13, 13:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har uppfattat att märkena på trädstam och de på LW ev? var ett problem vid fastställande av tänkbart vapen.

Och ja, jag tror han besökt BP före brottet. SD är en kontroll-freak. Han skall utföra det perfekta brottet. Snabbt och tyst. Inga efterlämnade spår.

Närmast självklart att han "försäkrat" sig då brottet kräver stor målmedvetenhet och säkerhet för att lyckas.

Jo, så verkar det ju.

Säkert har han rekat på platsen innan.

Nu har man ju sett hur han kunde spåra ur i en ilska som varade under lång tid (Jag hatar Åsa- filmen), vilket gör det lättare att förstå att han förmodligen komit till en kulmen.

Mordet skulle ske, och funkade det inte 11-12 maj, då fick det bli innan resan.

För mig ar Lenas ord om att hon inte längre är rädd, väldigt viktiga. Det tyder på att hon inte är rädd för att förlora honom och då kan hon välja att avslöja allt det fula som han har gjort mot både henne och HD.
Citera
2021-08-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här finns allt:
Tack! Men jag lyckas inte öppna 😔. För gamla länkar?
Citera
2021-08-13, 13:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Men jag lyckas inte öppna 😔. För gamla länkar?

Oj, inte jag heller.
Kunnat öppna dom för inte allt för länge sedan.

Hittade andra från Panzern, men de går inte heller att öppna längre.

Tyvärr.

https://www.flashback.org/sp68810229
Senast redigerad av notknapparen 2021-08-13 kl. 13:31.
Citera
2021-08-13, 14:07
Medlem
Citat:
Jo, så verkar det ju.

Säkert har han rekat på platsen innan.

Nu har man ju sett hur han kunde spåra ur i en ilska som varade under lång tid (Jag hatar Åsa- filmen), vilket gör det lättare att förstå att han förmodligen komit till en kulmen.

Mordet skulle ske, och funkade det inte 11-12 maj, då fick det bli innan resan.

För mig ar Lenas ord om att hon inte längre är rädd, väldigt viktiga. Det tyder på att hon inte är rädd för att förlora honom och då kan hon välja att avslöja allt det fula som han har gjort mot både henne och HD.

Han mördade henne "i onödan". Tror att de flesta i geokretsar redan visste hur det såg ut med denna otrohet.
Citera
2021-08-13, 14:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, men menar du att HD betalar SD en halv mille som han är skyldig henne för att han ska kunna betala henne månadvis?

Nä, det går inte ihop.
Jag menar att SD inte kan behålla huset.
Jag menar att SD har en skuld till HD.
Jag menar att HD skiljer sig och vill ha kvar huset.
Jag menar att SD betalar HD månadsvis.
Citera
2021-08-13, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske lite off men blev nyfiken på vad Du menar med "en notis under avlidna".
Jag har NA via nätet och läser dödsannonser... finns det något annat ställe för "notis under avlidna"?

Sedan lär vi väl aldrig få reda på om någon av SD:s anhöriga glömmer bort sig och ställer fram en tallrik till SD, oavsett om det är på landet eller hemma. Hur skulle det komma ut... och efter vad som hänt är det nog lätt att komma ihåg att ytterligare dukning inte behövs. De är förmodligen tacksamma för att slippa hans disk!
Ja, det finns många olika sätt att hedra de döda.
Tex minnessidor på nätet, men i detta fall är det som om han aldrig funnits, utsuddad.
Hur illa folk ändå tycker om någon, så finns det alltid någonting att minnas dem för.
Att sopa bort spåren kommer inte hjälpa de som brydde sig. Snarare förvärra, genom att det blir en het potatis.
Citera
2021-08-13, 15:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han mördade henne "i onödan". Tror att de flesta i geokretsar redan visste hur det såg ut med denna otrohet.

Jag undrar. JG verkar ju t ex inte vetat om att de fortsatt träffas sedan avslöjandet.
De undvek att logga tillsammans.

HD verkar misstänksam, och anar nog ugglor i mossen. I min värld blundar hon hårt.

De som visste är de som Lena har anförstrott sig åt, tror jag. Och det är bra människor som inte för vidare, är min känsla.

Men visst dog Lena helt förgäves.

Det fanns så ohyggligt många andra alternativ, alla bättre än det som blev.
Och om han var rädd för avslöjande, så kan hela Sverige läsa om eras privatliv, ord som skrivits och hur kallingarna såg ut.

Lösningsorienterad, men de mest skruvade lösningar på problem har han när han är pressad:

hot, dödshot, stalking, hatbrev, kontakt med barn via anonyma adresser, lögner, avancerade påhittade "bevis", gaslighting och slutligen mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in