2021-08-12, 17:13
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Lika sant som att den där personen är ordningsvakt som du säger i ett tidigare inlägg.

Mycket ordsallad nu.

Hur pallar man med använda så trött lingo?

..och inte ens Henko förnekar brevet.

Det är bara fråga honom eller Karro vem som skickade, de vet exakt vem det var.

Fortsätt förneka detta här på Flashback och jag kommer se mig tvungen att se till att hans fullständiga personuppgifter kommer outas med garanterat disciplinärende som resultat. Fråga Henkos springpojke om han är sugen på det.

Det finns teknisk bevisning, och med arbetsgivarens hjälp, som de kommer vara tvungen att tillhandahålla, kommer till och med exakt tidpunkt för tilltaget på minuten när kunna fastställas.
Citera
2021-08-13, 06:04
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Fortsätt förneka detta här på Flashback och jag kommer se mig tvungen att se till att hans fullständiga personuppgifter kommer outas med garanterat disciplinärende som resultat. Fråga Henkos springpojke om han är sugen på det.

Det finns teknisk bevisning, och med arbetsgivarens hjälp, som de kommer vara tvungen att tillhandahålla, kommer till och med exakt tidpunkt för tilltaget på minuten när kunna fastställas.

Ursäkta, men varför skulle det leda till ett "garanterat disciplinärende"? Och varför skulle de absolut behöva tillhandahålla teknisk bevisning? Att skicka ett brev till någons mamma är förvisso ett skitstövelbeteende och förvisso så gillar inte arbetsgivare personal tar kontorsmaterial, men så vitt jag förstår så innehöll brevet inget olagligt och skickades inte under förevändningen att det kom från personens arbetsgivare eller att personen i fråga utgav sig själv att agera i sin professionella yrkesroll.

Det är en snurrig personlig konflikt som spårat ur, men det verkar inte ha med personens arbete att göra utöver stulet kontorsmateriell.

Jag tror samtliga inblandade överskattar hur mycket polisen och utredningsväsendet bryr sig om deras urspårade konflikter.
Citera
2021-08-13, 07:24
Medlem
EndGames avatar
Är Johan Gillman en offentlig person, finns det något allmänintresse kring honom utanför twitter?
Senast redigerad av EndGame 2021-08-13 kl. 07:26. Anledning: Skulle ej citera
Citera
2021-08-13, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror samtliga inblandade överskattar hur mycket polisen och utredningsväsendet bryr sig om deras urspårade konflikter.

Vilka ’samtliga’ syftar du på? Du menar väl Henko, eller är det någon annan som tycker att polisen har något med saken att göra?

Den där Johan Gillmans ärende känner jag är en helt separat sak, men för Henko så är det väl samma sak kanske.
Citera
2021-08-13, 07:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Är Johan Gillman en offentlig person, finns det något allmänintresse kring honom utanför twitter?

Av vad jag kan se? Nej, han är inte speciellt offentlig. Han är bara ännu en twittrare med en massa åsikter, men av vad jag kan se så är hans mest "offentliga" roll att han har ett investmentbolag. Annars verkar han inte vara politisk aktiv utöver att bajsa ut åsikter på twitter.

Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Vilka ’samtliga’ syftar du på? Du menar väl Henko, eller är det någon annan som tycker att polisen har något med saken att göra?

Människan ovan pratade om att göra ett utredningsärende av att någon hade skickat ett brev till någons mamma på bevåg av Henrik (?). Så nej, det är inte Henrik här som hotar att göra en polisanmälan. Sedan så var det väl dörrvakten som gjorde en socanmälan mot Henrik...
Citera
2021-08-13, 07:40
Medlem
Citat:

Citat:
Människan ovan pratade om att göra ett utredningsärende av att någon hade skickat ett brev till någons mamma på bevåg av Henrik (?). Så nej, det är inte Henrik här som hotar att göra en polisanmälan. Sedan så var det väl dörrvakten som gjorde en socanmälan mot Henrik...

Då förstår jag vad du menar men jag räknar inte in flashback-konton som ”inblandade i konflikten” liksom jag inte räknade in en orosanmälan till socialen inom ”polis och utredningväsendet”. Jag är väl kanske ”skadad” som hela tiden förutsätter att vi pratar om trådens ämne, och inte diskuterar varandra som deltar här i tråden, såvida annat inte explicit meddelas och förtydligas.

Men ja, om orosanmälan ska räknas in i de som ”överskattar” så har vi Henko, som enligt egen utsago arbetar med flertalet polisanmälningar parallellt och mängder av otillräckliga ansökningar om kontaktförbud, och så har vi MF som lämnade in orosanmälan mot Henko och så har vi Johan Gillman som vi inte vet mycket om vad den är baserad på. Någon annan känner inte jag till som har vänt sig till sådana instanser för hjälp, men den enda som överskattar av de tre nämnda är enligt mig Henko. Eventuellt Johan Gillman också, det beror på.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-13 kl. 08:11.
Citera
2021-08-13, 08:17
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Av vad jag kan se? Nej, han är inte speciellt offentlig. Han är bara ännu en twittrare med en massa åsikter, men av vad jag kan se så är hans mest "offentliga" roll att han har ett investmentbolag. Annars verkar han inte vara politisk aktiv utöver att bajsa ut åsikter på twitter..

Men liksom är konceptet att hitta åsiktsmaskiner på twitter, bråka, och sedan göra avsnitt om det? Cissi wallin bråket var ju intressant eftersom hon var/är en offentlig person. Någon nobody på twitter är ju helt ointressant.
Citera
2021-08-13, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Henko är sur inte för att nån plockade fram domen, utan för att nån sprang till Cissi med (vad de trodde var) bra ammunition för att sänka Haveristerna. Att en dom är offentlig får man leva med om man begår en kriminell handling men att nån i akt och mening att jävlas springer till ens fiender, arbetsgivare eller liknande med såna papper är ett ganska svinigt beteende som man enligt min uppfattning har rätt att vara upprörd över.

Om det är sant att det var därför som Henko var sur så borde Henko just nu vara omåttligt sur på sig själv då han använder samma typ av ”ammunition” mot Amir Grifter.
Citera
2021-08-13, 08:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Men liksom är konceptet att hitta åsiktsmaskiner på twitter, bråka, och sedan göra avsnitt om det? Cissi wallin bråket var ju intressant eftersom hon var/är en offentlig person. Någon nobody på twitter är ju helt ointressant.

Anledningen till att Cissi Wallin och Linnea Claesson-avsnitten blev intressanta var ju att ingen i media verkade våga ifrågasätta dom trots att alla med en halvt fungerande hjärnhalva måste ha fattat att det de sa inte stämde. Men tidsandan gjorde att ingen bokstavligen talat vågade - Cissi var ett självutnämnt offer och Linnea låg rätt i tiden som en Ung Tuff Tjej Som Minsann Vågar Säga Ifrån.

Gillman är som du säger en nobody som sitter och skarvar på internet. Men ja... det är internet. Han är en i dussinet. När Haveristerna funkar som bäst så har de en fot i vad folk faktiskt säger på internet (t ex hur människor på Flashback påpekade hur osannolika LCs historier faktiskt var) och en fot i hur det utspelar sig i media.
Citera
2021-08-13, 08:44
Medlem
Citat:

Ja, det är i stora drag hela konceptet. De gör ofta också en bakgrundskoll, via Acta Publica och skickar även bulvaner som kollar med offrenas vänner om personerna kan tänkas vara farliga etc, innan de går loss på alla cylindrar mot någon.

Det är egentligen ett antal faser som gås igenom, och det ser i princip likadant ut oavsett vem de ger sig på. Bakgrunden kan vara så enkel som att personen har riktat konstruktiv kritik mot Henko, eller mot Haveristerna, men den kritiken besvarar inte Haveristerna utan istället sätter dom personen under luppen och tålmodigt väntar på att personen skriver något helt annat i sociala medier som är enkelt att vantolka. I det ögonblicket inleds fas 1. De är oerhört intensiva och verkligen kräver ett svar på deras korkade och förvrängda frågor. Haveristerna vägrar diskutera själva ämnet med någon annan, trots att de skriver om det på t.ex. offentliga Twitter och får många rimliga förklaringar, utan de KRÄVER att just den citerade - måltavlan - ska ge dom SITT svar och SIN förklaring.

Detta är mycket viktigt.

Det handlar alltså redan från början om en intressekonflikt, för Haveristerna är aldrig intresserade av att diskutera ämnet i sig utan de är bara ute efter att starta bråk med deras utvalda abjekt. Henko ser sig själv som plus-Sverker som sitter ensam med det utvalda offret och ska korsförhöra denne. T.ex. så ställs ofta samma fråga gång på gång, om Henko inte är nöjd med svaret. Henko värvar gärna in epitet och saker som han har hittat i Acta Publica om personen, alla former av slag under bältet med syftet att eskalera konflikten.

Det behöver inte nödvändigtvis utgå från att måltavlan någon gång har riktat konstruktiv kritik mot Haveristerna eller någon person i deras krets utan det kan vara så enkelt som att måltavlan umgås eller är vän med någon som är kritiska till Haveristerna.

Det hela går ut på att skapa content till podden och tjäna pengar på den, det är hela affärsmodellen och slutfasen. Mellan fas 1 och slutfasen återfinns dessutom några andra återkommande faser.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-13 kl. 09:06.
Citera
2021-08-13, 12:09
För den som vill veta ungefär vad som hände angående brevet så är det bara att kolla gårdagens inlägg på twitterkontot skonaste, där Henkos och Karros inlägg om samma sak finns citerade/dumpade och jämföra med det som skrivits här av mig.

Det felar på en del detaljer åt ena och det andra hållet, och jag har min vinkel såklart. Händelseförloppet är ändå hyfsat tydligt.

Allt som inte styrks med bilder är inte lögn, det är en ohållbar hållning till en diskussion.

Angående ansvar så är jag skyldig till både det ena och det andra, direkt och indirekt. Så var det med det, tjena tjena.
Senast redigerad av Extrapris12354 2021-08-13 kl. 12:27.
Citera
2021-08-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Ja, det är i stora drag hela konceptet. De gör ofta också en bakgrundskoll, via Acta Publica och skickar även bulvaner som kollar med offrenas vänner om personerna kan tänkas vara farliga etc, innan de går loss på alla cylindrar mot någon.

Det är egentligen ett antal faser som gås igenom, och det ser i princip likadant ut oavsett vem de ger sig på. Bakgrunden kan vara så enkel som att personen har riktat konstruktiv kritik mot Henko, eller mot Haveristerna, men den kritiken besvarar inte Haveristerna utan istället sätter dom personen under luppen och tålmodigt väntar på att personen skriver något helt annat i sociala medier som är enkelt att vantolka. I det ögonblicket inleds fas 1. De är oerhört intensiva och verkligen kräver ett svar på deras korkade och förvrängda frågor. Haveristerna vägrar diskutera själva ämnet med någon annan, trots att de skriver om det på t.ex. offentliga Twitter och får många rimliga förklaringar, utan de KRÄVER att just den citerade - måltavlan - ska ge dom SITT svar och SIN förklaring.

Detta är mycket viktigt.

Det handlar alltså redan från början om en intressekonflikt, för Haveristerna är aldrig intresserade av att diskutera ämnet i sig utan de är bara ute efter att starta bråk med deras utvalda abjekt. Henko ser sig själv som plus-Sverker som sitter ensam med det utvalda offret och ska korsförhöra denne. T.ex. så ställs ofta samma fråga gång på gång, om Henko inte är nöjd med svaret. Henko värvar gärna in epitet och saker som han har hittat i Acta Publica om personen, alla former av slag under bältet med syftet att eskalera konflikten.

Det behöver inte nödvändigtvis utgå från att måltavlan någon gång har riktat konstruktiv kritik mot Haveristerna eller någon person i deras krets utan det kan vara så enkelt som att måltavlan umgås eller är vän med någon som är kritiska till Haveristerna.

Det hela går ut på att skapa content till podden och tjäna pengar på den, det är hela affärsmodellen och slutfasen. Mellan fas 1 och slutfasen återfinns dessutom några andra återkommande faser.

Tråkigt att Henko inte läser här på Flashback, ibland är ju kritiken mot podden här faktiskt relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in