2021-08-12, 21:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Typ ingen. Undrar egentligen vad du knarkar då du är bland de absolut största trollen och bär krona för att vara den mest patetiska person utav denna del av forumet. Men knarka på, det är ju ändå ganska underhållande det du gör.

Din fakta består utav ''jag VET men tänker inte visa en källa, det får du söka upp själv''. Och när alla andra här slänger fram källor ''NEJ DET DÄR ÄR INGEN SÄKER KÄLLA, NEJ DET DÄR STÄMMER!!!111'' ovs hur säkra källorna är. Som sagt, knark är najs?

, Lukaku klar för chelsa. Skrev på för fem år. Största klubben i London blev farligare nu.

// PoK
Typ ingen? Jag har skolat dig i 4 diskussioner såhär långt, önskar du att starta den 5:e?

Igen, ser inget behov av att lägga ut en massa länkar för att bevisa ngt som jag med 100% säkerhet vet stämmer. Önskar du eller ngn annan anka att ha källor på det ena eller det andra, så är ni fria till att besöka Google. Naturligtvis, så ställer jag mig tveksam till källor från tex The Sun eller Daily Mail - gör inte du det? Dessutom så är det stor skillnad på lösa rykten och faktiska bevis.

Chelsea är inte ens i närheten av att vara den största, eller mest populära klubben i London.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-08-12 kl. 21:32.
Citera
2021-08-12, 22:10
Moderator
zanteras avatar
1 dag till ligastart!

Hoppas vi kan få lite bättre nivå här och mindre pajasinlägg där det diskuteras trams fram o tillbaka!
Citera
2021-08-12, 22:31
Medlem
Citat:
United drar mer publik men Arsenal kör på med att kosta £359 mer. Storhets vansinne. Men fan någon måste ju betala för att ha kvar Özil på läktaren och dra ett nytt kontrakt till Auba. Med den summan för biljetter och att man är ''englands bästa,populäraste'' klubb känns det konstigt att man behövde ta ett stort banklån. Visserligen har man betalat tillbaka det men dom snackar om att Tottenham behöver låna pengar... Lol?

// PoK
Glöm ej att de sparkade sin maskot.

Ja generalen hävdar ju att Arsenal har mest pengar av alla klubbar.
Citera
2021-08-12, 22:43
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Typ ingen? Jag har skolat dig i 4 diskussioner såhär långt, önskar du att starta den 5:e?

Igen, ser inget behov av att lägga ut en massa länkar för att bevisa ngt som jag med 100% säkerhet vet stämmer. Önskar du eller ngn annan anka att ha källor på det ena eller det andra, så är ni fria till att besöka Google. Naturligtvis, så ställer jag mig tveksam till källor från tex The Sun eller Daily Mail - gör inte du det? Dessutom så är det stor skillnad på lösa rykten och faktiska bevis.

Chelsea är inte ens i närheten av att vara den största, eller mest populära klubben i London.

Du läser vad du själv vill, Vart i mitt inlägg skrev jag att Chelsea var populärast i London?

The sun eller daily mail, lol. Som sagt fortsätt, du bidrar med roliga inlägg här mr 100%.

Kniper Arsenal en champions league plats denna säsong? Kommer ni ha kvar Laca eller väljer han Roma?

// PoK
Citera
2021-08-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Vilket fiskstim till pundits. Håller med om att de känns som robotar i sina analyser och tippningar. Visst känns den top 4 som varit 2 säsonger i rad rimlig på förhand men att ingen av 20 experter sticker ut hakan och tror på t. ex. Leicester är konstigt. De låg i toppen nästan hela förra säsongen (?), iaf längre än vad Utd och Chelsea gjorde. Enbart i sluttampen de tappade men att de inte har mer förtroendekapital är konstigt då det är en välskött klubb i övrigt.
De har klantat bort CL platsen två säsonger irad, det säger väl allt.
Citera
2021-08-13, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
De har klantat bort CL platsen två säsonger irad, det säger väl allt.

Jo men de är närmast att knacka på dörren till CL-platserna samt att det inte heller varit så att de kämpat sig upp till topplaceringarna långsamt över hela säsongen utan förra året satt de stadigt där länge. Det är ingen som avfärdar Arsenal från EL-plats trots att de slutat utanför två år i rad t. ex. Nu var det 20 experter som hade samma flocksyn på toppen, om än lite olika konstellationer där ena hälften satte Chelsea och andra hälften City som vinnare och sen får Utd och Pool dela på kaksmulorna. Den analysen kan jag göra på en AW kl 01.
Citera
2021-08-13, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Jo men de är närmast att knacka på dörren till CL-platserna samt att det inte heller varit så att de kämpat sig upp till topplaceringarna långsamt över hela säsongen utan förra året satt de stadigt där länge. Det är ingen som avfärdar Arsenal från EL-plats trots att de slutat utanför två år i rad t. ex. Nu var det 20 experter som hade samma flocksyn på toppen, om än lite olika konstellationer där ena hälften satte Chelsea och andra hälften City som vinnare och sen får Utd och Pool dela på kaksmulorna. Den analysen kan jag göra på en AW kl 01.
Jodå menar bara efter att ha spelat så bra och ligger i toppen men samtidigt tappar allt i slutet säger en del om laget. Jag tycker det är kul med Leicesters framgång men ser inte mer än att de utmanar om CL platsen för tillfället tyvärr men hoppas.

Sen det andra håller jag med om. Att både City och Chelsea är stora favoriter är bara helt hjärndöd analys.
City fick ligan gratis och Chelsea hamnade i någon form av honeymoon efter tränarbytet och slog ett City som floppade fullständigt i CL finalen (förutspådde man på långa vägar)

Denna säsongen känns som den kommer bli den bästa på flera år då det finns många bra lag som kommer slåss om ligan. Tror däremot att Liverpool tar hem ligan igen som revansch från förra säsongen men både Chelsea och United kommer nog vara med också. Kanske är Leicester med i toppen igen. Kanske Arsenal brassar på som fan vem vet.

Trodde personligen mer på United förra säsongen men de visade absolut ingenting om de kan vara med och slåss om titlar. Frågan är om Sancho lever upp till sin hype och räddar det sjunkande skeppet eller inte. Gör han det så blir United nog riktigt farliga i år.
Senast redigerad av Bombaclap 2021-08-13 kl. 02:54.
Citera
2021-08-13, 05:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du läser vad du själv vill, Vart i mitt inlägg skrev jag att Chelsea var populärast i London?

The sun eller daily mail, lol. Som sagt fortsätt, du bidrar med roliga inlägg här mr 100%.

Kniper Arsenal en champions league plats denna säsong? Kommer ni ha kvar Laca eller väljer han Roma?

// PoK
Nope. Skillnaden mellan mig och dig är, att jag alltid baserar mina inlägg/kommentarer på fakta, medans du enbart skriver utifrån magkänslan och egna antaganden. Du vet, det är alltid bättre att ha fakta på bordet innan man väljer att öppna käften. Du ger mig alltid ett bra skratt med dina konstanta faktafel.

Skrev jag att du hävdade att Chelsea är den mest populära FC:n i London? Däremot så påstog Mr. Kebab att Chelsea är London’s största fotbollsklubb, då tog jag och korrigerade dig (igen) och förklarade i samma slängen att Arsenal är både den största samt den mest populära klubben i London.

Huruvida Arsenal tar en top 4 plats eller inte är svårt att säga, men jag är ganska så övertygad om att vi hamnar ett ställe mellan 3-6 på tabellen. Vad gäller Laca, så ser det ut som att han stannar i NLD.

Now, i’m heading to work..
Senast redigerad av Generalandersson 2021-08-13 kl. 05:12.
Citera
2021-08-13, 05:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Jodå menar bara efter att ha spelat så bra och ligger i toppen men samtidigt tappar allt i slutet säger en del om laget. Jag tycker det är kul med Leicesters framgång men ser inte mer än att de utmanar om CL platsen för tillfället tyvärr men hoppas.

Sen det andra håller jag med om. Att både City och Chelsea är stora favoriter är bara helt hjärndöd analys.
City fick ligan gratis och Chelsea hamnade i någon form av honeymoon efter tränarbytet och slog ett City som floppade fullständigt i CL finalen (förutspådde man på långa vägar)

Denna säsongen känns som den kommer bli den bästa på flera år då det finns många bra lag som kommer slåss om ligan. Tror däremot att Liverpool tar hem ligan igen som revansch från förra säsongen men både Chelsea och United kommer nog vara med också. Kanske är Leicester med i toppen igen. Kanske Arsenal brassar på som fan vem vet.

Trodde personligen mer på United förra säsongen men de visade absolut ingenting om de kan vara med och slåss om titlar. Frågan är om Sancho lever upp till sin hype och räddar det sjunkande skeppet eller inte. Gör han det så blir United nog riktigt farliga i år.
Mitt tips för top 4 av EPL 21/22:

1. Man City
2. Liverpool
3. Chelsea
4. Arsenal

Vad är ditt?
Citera
2021-08-13, 07:07
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Inte för att blanda mig in i en diskussion som känns meningslös nu men innan ESR förlängde så var ju Aston Villa inblandade och budade väl 2 (?) gånger på honom. Minns definitivt att det var mycket snack kring ESR då med tanke på att han inte förlängt, det kändes utdraget samt att Villa kom in med bud och verkade seriösa. Man måste ju kunna separara på att någon säger "det var snack om en försäljning" och "klubben ville sälja honom". Det är möjligt att Aston Villa hade kunnat buda det dubbla och Arsenal ändå hade tackat nej, det är också fullt möjligt att ESR själv aldrig övervägde en transfer, men det ändrar ju inte situationen att det snackades kring det scenariot.
Kul att det finns någon som förstår vad man menar.
Citera
2021-08-13, 08:12
Medlem
Fram till transfer fönster fortfarande öppet f det svårt säga hur ligan kommer sluta,men hoppas verkligen på nån skräll ,likt Leicester när de vann..

Leicester tycker jag värvat otroligt smart med både Daka som ger de ännu en dimension i anfallet,och soumare som hade en bländande säsong i Lille på mittfältet.

Tottenham har nog fått en av förra säsongens bästa backar,i hela Europa..Romero från Atalanta,även hämtat in en målvakt,som jag tror kommer ta över redan denna säsong från Hugo.
Sen Bryan Gil,förstod ej hur Sevilla kunde släppa honom ,men bara gratulera,hoppas han funkar i England,han e ung 20år,

Men Aston villa blir mitt tips på årets sensation,de kommer klara Europa plats,
Citera
2021-08-13, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som sagt, jag har alltid fakta på bordet innan jag väljer att skriva ngt öht. Hur många ”diskussioner” är det inte där jag har jag utklassat dig med fakta?
Ungefär som när du påstod i någon tråd att du inte hade barn för att sen säga att du hade det. Med din vanliga unddanförklaring där du har en anledning som passar ditt narrativ. Herregud att vara så besatt av sig själv som perfekt.

Om det skulle komma något tillfälle där du FAKTISKT kan överglänsa APK så kommer jag stå först i kön och be honom hålla tyst, men han är en av ett fåtal skribenter (förlåt att jag inte nämner er andra med namn) som är vettig & har koll samt skriver väldigt bra tänkvärda och formulerade inlägg och svar.
Du tillhör INTE den skaran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in