2021-07-06, 15:15
Avslutad
Vid Ukrainas mål såg man en typisk svaghet hos Lindelööf som det finns otaliga exempel av i United. Bolltittare av UFO-mått och så svag att störa spelaren som hotar. Vek, och han kommer kosta Sverige många matcher i framtiden.
Nu tycks United ha gjort klart med Varane och då blir det bänken för VNL. United har i flera år varit på jakt efter en bättre back och det säger väl allt om hur de inte litar på VNL i viktiga matcher, eller ser att han är för misstagsbenägen.
Citera
2021-07-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Håller delvis med dig men grunden i att det skapas för få målchanser tycker jag härleds till att man saknar spetsen fram. Se skillnaden som blev när Cavani väl fick spela regelbundet. Helt plötsligt så får både med och motspelare någon de vet kommer finnas i farliga lägen inne i boxen.

När Martial, Rashford och Mason (förhoppningsvis är det något han utvecklar på sikt med Cavani och kanske Kane i truppen) just nu går som 9a så finns inte det, mao - det blir väldigt mycket lättare för försvarare att veta att spelaren de har framför sig är den som behöver göra något och det blir en sjuk massa handbollsanfall.

Å andra sidan har Cavani varit helt osynlig många gånger under säsongen, vilket lätt glöms bort. Tydligen hade han bara 13 touch på hela matchen mot WBA borta. Vet inte om det är så mycket hans fel, men säger en del om problematiken United kan ha. Kan hålla med om att det ibland sett bättre ut tack vare en riktig nia, men långt ifrån alltid så jag är inte säker på en sådan lösning. Det stora problemet är fortfarande att de är för oskickliga och ostrukturerade i speluppbyggnad. Det är delvis en ledarfråga (OGS är inget geni taktiskt) men också personal. Fred och McTominay är relativt begränsade liksom AWB på kanten och spelar James blir det ännu värre.

Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Vid Ukrainas mål såg man en typisk svaghet hos Lindelööf som det finns otaliga exempel av i United. Bolltittare av UFO-mått och så svag att störa spelaren som hotar. Vek, och han kommer kosta Sverige många matcher i framtiden.
Nu tycks United ha gjort klart med Varane och då blir det bänken för VNL. United har i flera år varit på jakt efter en bättre back och det säger väl allt om hur de inte litar på VNL i viktiga matcher, eller ser att han är för misstagsbenägen.

Korrekt.
Citera
2021-07-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Å andra sidan har Cavani varit helt osynlig många gånger under säsongen, vilket lätt glöms bort. Tydligen hade han bara 13 touch på hela matchen mot WBA borta. Vet inte om det är så mycket hans fel, men säger en del om problematiken United kan ha. Kan hålla med om att det ibland sett bättre ut tack vare en riktig nia, men långt ifrån alltid så jag är inte säker på en sådan lösning. Det stora problemet är fortfarande att de är för oskickliga och ostrukturerade i speluppbyggnad. Det är delvis en ledarfråga (OGS är inget geni taktiskt) men också personal. Fred och McTominay är relativt begränsade liksom AWB på kanten och spelar James blir det ännu värre.
Detta har du helt korrekt i, att Fred/McTominay mot "sämre" lag bildar en bromskloss deluxe. De fyller en funktion när man vill städa och nyttja omställningar men verkligen inte när mittfältet är ansvariga för att dra upp tempot.

Och ja, du har rätt i att det funnits matcher när Cavani är osynlig. Det är just därför jag ser poängen med en Kane som är vad är det 5-6år yngre, fortfarande rörlig på ett helt annat sätt. Man skulle kunna få Kane's peak, avlastning (skadekontroll helt enkelt) på Kane med Cavani samt extremt värdefull kunskap att skicka på Mason.

Skall United närma sig City/Liverpool (och nu även Chelsea) så behöver de en ordentlig 9a, de behöver en mittfältare som kan styra tempot men ändå erbjuda något i defensiven, en mittback av högsta klass. Eventuellt en ytterback som kan spela både vänster / höger med offensiv som största styrka.
Citera
2021-07-06, 16:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Har sagt det förr, men säger det igen. Jag fattar ännu inte varför Man United köpte Lindelöf, särskilt inte mtp de summorna som de betalade för honom.

Lindelöf är helt enkelt inte gjord för EPL, han hade passat bättre i Italien, Spanien eller Frankrike.
Citera
2021-07-06, 17:21
Moderator
zanteras avatar
Lindelöf är absolut inte världsklass men för sådär ~30m så tycker jag ändå han har varit hyfsad. Några misstag såklart men det bjuder ju Maguire på också. Kollar man på backar som andra lag köpt för liknande summor, Mustafi kostade t.ex. Arsenal mer, Saliba var liknande siffror och har inte spelat alls, City köpte väl Ake för 40m eller mer, Sanchez till Spurs har väl också blandat o gett.

Bailly värvades ju till Man Utd för ungefär samma pris som Lindelöf och jag anser det som en större besvikelse. Förvisso mycket pga skador, men där har vi ju tyvärr en ny Phil Jones. Och på tal om Phil Jones så har han fortfarande kontrakt i 3 eller 4 säsonger till...
Citera
2021-07-06, 18:00
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Hade gärna sett victor kvar i england om det går för sig. Tror inte han skulle platsa i italien, möjligtvis någonstans i spanien.

// PoK
Citera
2021-07-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har sagt det förr, men säger det igen. Jag fattar ännu inte varför Man United köpte Lindelöf, särskilt inte mtp de summorna som de betalade för honom.

Lindelöf är helt enkelt inte gjord för EPL, han hade passat bättre i Italien, Spanien eller Frankrike.
Du fortsätter med din fotbollskunskap som är noll.
Du är väl bara avundsjuk för att ej arsenal hade råd med vnl.

Hur gick de för eran stjärnback mustafi?

Lämnade på free transfer hahahaha

Vilket jävla stolpskott du är.
Citera
2021-07-06, 20:00
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Lindelöf är absolut inte världsklass men för sådär ~30m så tycker jag ändå han har varit hyfsad. Några misstag såklart men det bjuder ju Maguire på också. Kollar man på backar som andra lag köpt för liknande summor, Mustafi kostade t.ex. Arsenal mer, Saliba var liknande siffror och har inte spelat alls, City köpte väl Ake för 40m eller mer, Sanchez till Spurs har väl också blandat o gett.

Bailly värvades ju till Man Utd för ungefär samma pris som Lindelöf och jag anser det som en större besvikelse. Förvisso mycket pga skador, men där har vi ju tyvärr en ny Phil Jones. Och på tal om Phil Jones så har han fortfarande kontrakt i 3 eller 4 säsonger till...
Anledningen till att varför jag nämnde VNL, var för att det var många klubbar som Lindelöf länkades till - fram till UCL-matchen mellan Napoli-Benfica 2016. VNL gjorde bort sig totalt i den matchen, och efteråt så var det i princip bara Man Utd som fortfarande var intresserade av Lindelöf. Dessutom så hypades både Lindelöf o Bailly upp en hel del när de värvades av Man United.

På tal av Saliba och/eller Mustafi, så var det hellre små än stora förväntningar till de båda inom Arsenal-kretsarna. Dessutom så var både Bailly och Lindelöf flera miljoner pund dyrare än vad Mustafi/Saliba var.
Citera
2021-07-06, 20:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Du fortsätter med din fotbollskunskap som är noll.
Du är väl bara avundsjuk för att ej arsenal hade råd med vnl.

Hur gick de för eran stjärnback mustafi?

Lämnade på free transfer hahahaha

Vilket jävla stolpskott du är.
Sorry, men jag ger inte kött till trollen.
Citera
2021-07-06, 20:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Hade gärna sett victor kvar i england om det går för sig. Tror inte han skulle platsa i italien, möjligtvis någonstans i spanien.

// PoK
Tror Lindelöf hade platsat bättre i en liga med lägre tempo och mindre närkamper, som tex Spanien eller Frankrike.

Dock så har jag aldrig helt fattat varför VNL spelar som mittback öht, mtp hans fysik, kvaliteer och spelstil. Hade varit intressant att se Lindelöf som DM/CDM i ngn match.
Citera
2021-07-06, 20:57
Medlem
Arons avatar
Citat:
Tror Lindelöf hade platsat bättre i en liga med lägre tempo och mindre närkamper, som tex Spanien eller Frankrike.

Dock så har jag aldrig helt fattat varför VNL spelar som mittback öht, mtp hans fysik, kvaliteer och spelstil. Hade varit intressant att se Lindelöf som DM/CDM i ngn match.

han ska markera messi och benzema dar
Citera
2021-07-06, 21:34
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:

Där håller jag med dig om faktiskt. Oftast är det väl att man skolas om från det motsatta. Men som sagt vore intressant och se han några matcher spela som dm.

För övrigt hoppas jag DVB lånas ut så killen får speltid, har aldrig sett honom glad hos United. pratas väl om Real madrid men är det rätt riktigt för honom? I och för sig är det Carlo nu som styr skutan så hoppas han vågar och vill satsa på ungt. Känns som detta real har spelat i 20år eller något. Man har väl börjat lite med att skeppa iväg ramos. Fan blev mycket OT nu här.

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in