2021-08-12, 10:30
Medlem
Vilket fiskstim till pundits. Håller med om att de känns som robotar i sina analyser och tippningar. Visst känns den top 4 som varit 2 säsonger i rad rimlig på förhand men att ingen av 20 experter sticker ut hakan och tror på t. ex. Leicester är konstigt. De låg i toppen nästan hela förra säsongen (?), iaf längre än vad Utd och Chelsea gjorde. Enbart i sluttampen de tappade men att de inte har mer förtroendekapital är konstigt då det är en välskött klubb i övrigt.
Citera
2021-08-12, 12:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Vilket fiskstim till pundits. Håller med om att de känns som robotar i sina analyser och tippningar. Visst känns den top 4 som varit 2 säsonger i rad rimlig på förhand men att ingen av 20 experter sticker ut hakan och tror på t. ex. Leicester är konstigt. De låg i toppen nästan hela förra säsongen (?), iaf längre än vad Utd och Chelsea gjorde. Enbart i sluttampen de tappade men att de inte har mer förtroendekapital är konstigt då det är en välskött klubb i övrigt.

Ja precis. Försöka sticka ut, göra en djupare analys baserat på något mönster man sett, försöka gräva mer än vad vi som INTE får betalt för att göra det. Mer kvalificerade gissningar än så här.

Kollat på statsen från förra säsongen, hittat något i lagens träningsmatcher som de tror kommer få positiva eller negativt utfall.

Nu är det som att de kastat ett öga på transfers/in/outs och därefter tippat på magkänsla. "Sancho och Varane? Shit, United kommer minst trea! Liverpool? Konate in, sen ingenting. Fyra!"

Inget fel i det - det är ju vad vi gör i den här tråden - men vi har, återigen, inte betalt för att göra det. Tycker man kan förvänta sig lite mer de sk experterna, men förvånansvärt ofta är de på nivå som den över medel intresserade soffexperten.
Citera
2021-08-12, 13:09
Medlem
City o gnaget e laget shalalallalalala
Citera
2021-08-12, 14:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Gällande Arsenal är jag mest nyfiken på ESR. Ryktades om att han skulle säljas, förlängde sedan kontraktet och fick nummer 10. Trots det försvann inte ryktena om försäljning och sedan ökade rykten om att en nr 10 typ skulle köpas in (Maddison eller Ødegaard) och skulle det då finnas plats även för ESR? I nuläget är ju ingen köpt så startchancerna borde vara goda till det eventuellt sker. Sen är man ju nyfiken på om Pepe och Saka kan fortsätta sin positiv trend.

Rykten är ju bara rykten och inget annat och är ju inte så att jag följer Arsenal noga.
Vart har du hört att ESR skulle säljas? Från din granne?
Citera
2021-08-12, 17:45
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Premier League Cheapest Season Ticket prices 21/22 💰:
Arsenal - £891
Tottenham Hotspur - £807
Liverpool FC - £685
Chelsea Football Club - £595
Wolverhampton Wanderers FC - £549
Brighton & Hove Albion FC - £545
Manchester United - £532
Norwich City FC - £499
Watford FC - £496
Crystal Palace Football Club - £435
Everton Football Club - £420
Brentford FC - £419
Newcastle United - £417
Southampton FC - £399
Burnley Football Club - £390
Aston Villa FC - £370
Leicester City Football Club - £365
Leeds United - £349
Manchester City - £325
West Ham United - £320

Oxå har man inte råd med maskoten

Skamligt. Nästan £900 för att se på arteta fotboll, men värt pengarna om gunnersarus är där?

// PoK
Citera
2021-08-12, 17:47
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Vem ska ersätta Gini? Tja, inte en spelare som det ser ut i dagsläget. Men nog borde vissa spelare öka antal matcher från start. Antal startade ligamatcher i Liverpool 20/21:
Curtis Jones 13
Keita 7
Ox 2
Harvey Elliott 0
Thiago 20

Nog för att Elliott är lovande och sett bra ut på försäsongen men känns onekligen riskabelt att sätta sin tilltro till ungdomar och skadedrabbade spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vart har du hört att ESR skulle säljas? Från din granne?
Nej. Vill du veta mer kan du googla.
Citera
2021-08-12, 18:36
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:

Googla eller ta fram källor är inte hans starka sida. Han behöver inte göra något när han vet till 100% att han har rätt. Så klart det inte ryktas om att ESR skulle bort för det hade generalen varit först med att höra...

Hade gärna sett Denis Zakaria komma till England och kanske Liverpool? Ung och intressant, ryktades till några klubbar innan han skadade knät förra året och var borta cirkus 200dagar. Kontrakt går ut nästa år så borde få en ganska billig peng för honom.

// PoK
Citera
2021-08-12, 19:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Vem ska ersätta Gini? Tja, inte en spelare som det ser ut i dagsläget. Men nog borde vissa spelare öka antal matcher från start. Antal startade ligamatcher i Liverpool 20/21:
Curtis Jones 13
Keita 7
Ox 2
Harvey Elliott 0
Thiago 20

Nog för att Elliott är lovande och sett bra ut på försäsongen men känns onekligen riskabelt att sätta sin tilltro till ungdomar och skadedrabbade spelare.

Nix. Eftersom att det inte finns några källor som tillsäger att Arsenal funderar att sälja ESR. Så fram med ”bevisen” för vad du påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Googla eller ta fram källor är inte hans starka sida. Han behöver inte göra något när han vet till 100% att han har rätt. Så klart det inte ryktas om att ESR skulle bort för det hade generalen varit först med att höra...

Hade gärna sett Denis Zakaria komma till England och kanske Liverpool? Ung och intressant, ryktades till några klubbar innan han skadade knät förra året och var borta cirkus 200dagar. Kontrakt går ut nästa år så borde få en ganska billig peng för honom.

// PoK
Till skillnad från dig, samt övriga användare. Så är jag väldigt noggrann med att jag alltid är klar på allt jag skriver faktiskt stämmer överrens med fakta.

Det tycker jag att även du borde ta och fundera på.
Citera
2021-08-12, 19:11
Medlem
Lukaku presenterad av Chelsea nu
Citera
2021-08-12, 19:25
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Nix. Eftersom att det inte finns några källor som tillsäger att Arsenal funderar att sälja ESR. Så fram med ”bevisen” för vad du påstår.

Till skillnad från dig, samt övriga användare. Så är jag väldigt noggrann med att jag alltid är klar på allt jag skriver faktiskt stämmer överrens med fakta.

Det tycker jag att även du borde ta och fundera på.

Klart du är lilla gubben, du har rätt i allt och vi ska inte höja rösterna så du blir obekväm.

Varför har arsenal de dyraste biljetterna i ligan? Det är ju lite komiskt med tanke på deras ... situation.

// PoK
Citera
2021-08-12, 19:27
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Kräva något av andra som du själv inte ger? Du inser att alla dina argument du brukar ge fungerar lika bra åt andra hållet också.

Du bryr dig ju ändå inte vad andra skriver så nej. Nog om detta som ingen vill se.
Citera
2021-08-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Klart du är lilla gubben, du har rätt i allt och vi ska inte höja rösterna så du blir obekväm.

Varför har arsenal de dyraste biljetterna i ligan? Det är ju lite komiskt med tanke på deras ... situation.

// PoK
Haha dagens skratt.
Arsenal har alltså dubbelt så dyra jämfört med United.

Arsenal tar alltså så högt å så har de ej råd med maskot.

Världens största klubb är de med enligt generalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in