2021-08-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Flera har hävdat samma sak i tråden, hur vet man att Simon inte sjunger ut som en lärka?

Jävlar! Nu sa du nånting. Hag är ju den som påstått att simon är en obotlig mytoman och alltid har varit.. men det hör känns långaökt. Vad hjälper det han ifall han golar ner en shottaz medlem? Hur ska han komma ur den knipan? Fast allt han hittat på tidigare har ju vart ologiskt..
Citera
2021-08-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Den här Simon. Vad skulle han sitta 2,5 år för? Skulle Ninows grabbar ha åkt upp till Boden för att bränna en bil för att sedan fly vidare? Låter väldigt avancerad planering för dessa grabbar som torskar för skitsaker.

Han har enligt uppgift slagit nån i huvet med en kofot.
Ninows grabbar har nog funnits där hela tiden, ett par veckor tidigare greps de för intrång i nån vapendepå. Ninow lär ha åkt ner till Stockholm själv när han blev skjuten. Allt står tidigare i tråden.
Citera
2021-08-12, 13:55
Medlem
Gruppbostads avatar
Simon var där men han hade ingen aning om att ett mord skulle begås, han var antingen där i helt andra ärenden eller för att varna/skydda Frida. Det finns alltså inte en chans att han kan dömas för medhjälp till mord då han inte ingick i de planerna, så släpp det där om att man kan dömas även om man inte var den som sköt... det bygger på att han var i maskopi med gärningsmännen vilket han knappast var.

Simons problem är att han inte kan gola då det skulle utsätta honom och hans familj för en stor risk. Han kan alltså inte öppna munnen och bistå utredningen då den informationen skulle peka ut gärningsmännen på ett eller annat sätt. Det enda han kan göra är att neka till brottet och hoppas att polisen löser det.

Detta är vad jag tror.
Citera
2021-08-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Simon var där men han hade ingen aning om att ett mord skulle begås, han var antingen där i helt andra ärenden eller för att varna/skydda Frida. Det finns alltså inte en chans att han kan dömas för medhjälp till mord då han inte ingick i de planerna, så släpp det där om att man kan dömas även om man inte var den som sköt... det bygger på att han var i maskopi med gärningsmännen vilket han knappast var.

Simons problem är att han inte kan gola då det skulle utsätta honom och hans familj för en stor risk. Han kan alltså inte öppna munnen och bistå utredningen då den informationen skulle peka ut gärningsmännen på ett eller annat sätt. Det enda han kan göra är att neka till brottet och hoppas att polisen löser det.

Detta är vad jag tror.

Om han inte golar så kommer åklagare få komma fram till en egen slutsats och eftersom han inte hjälper utredningen kommer den slutsatsen knappast vara att han var Fridas ängel där för att skydda henne, så om han inte golar finns det definitivt en (överhängande) chans att han döms för medhjälp till mord.
Citera
2021-08-12, 14:11
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad

Detta är vad jag tror.

Det är vad du "tror" ja. Så hur vet du att han inte hade någon aning om att ett mord skulle begås? Det är ju saker du "tror" som du skriver. Han har inga svar att ge till Polisen som det verkar, så självklart finns det stor chans att han döms för medhjälp. Tänk till lite innan du öppnar käften kanske.
Citera
2021-08-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ignorerar du medvetet det folk försöker förklara för dig?

Även vid medhjälp ses man som skyldig.

Även om han skulle tvingats köra under vapenhot., en pistol mot tinningen så kör nog de flesta.. är det medhjälp??
Citera
2021-08-12, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliff75
Även om han skulle tvingats köra under vapenhot., en pistol mot tinningen så kör nog de flesta.. är det medhjälp??
Jag vänder på frågan : Vet du något om vad som räknas som medhjälp som dom som stiftat lagarna inte vet?
Citera
2021-08-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliff75

Nej, det hade inte ansetts utgöra medhjälp, så vad har det med saken att göra?
Citera
2021-08-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag säger inte att det påståendet behöver vara felaktigt men så länge S inte berättar sanningen då utgår jag från att han är inblandad på ett eller annat sätt. Om du inte hans kompisar kommit in här och försöker ta honom i försvar vill säga.

Då blir min följdfråga, hur vet du att han inte berättar sanning o allt han vet om detta?
Citera
2021-08-12, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Då blir min följdfråga, hur vet du att han inte berättar sanning o allt han vet om detta?
Jag vet ingenting. Men så länge han inte berättar för varken polis eller åklagare så utgår jag från att han undanhåller,döljer saker.
Citera
2021-08-12, 17:47
Medlem
Är det någon (nej Lisbeth, du är inte någon) som kan beskriva relationen mellan BO och MGM?

Nånstans borde de svaret kunna indikera varför de bägge var på platsen samtidigt?
Citera
2021-08-12, 19:32
Medlem
Jag kände Frida väl. Hon sålde varken sex eller hade nån unge, hon sålde gräs och hon skötte det bra. Hon hade tabbat sig lite men förtjänade verkligen inte detta. Frida var väl omtyckt och folk på kåkar runt om i landet längtar tills gärningsmännen hamnar runt dom. Dom här pojkarna kommer få det riktigt jobbigt när dom torskar, så länge dom inte lämnar landet förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in