2021-08-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
CDC fortsätter rekommendera mask i skolor pga delta varianten. Alla barn över 2 år och lärarna ska bära mask.
Vad gör man i Sverige för att skydda skolbarnen och lärarna?!!

Due to the circulating and highly contagious Delta variant, CDC recommends universal indoor masking by all students (age 2 and older), staff, teachers, and visitors to K-12 schools, regardless of vaccination status.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/community/schools-childcare/k-12-guidance.html

Dom har väl bara konstaterat att det bara är mässlingen, vattkoppor och påssjuka som är smittsammare än deltaviruset. Du har en luftburen smitta på dagis och skolor. Vad gör du? Stänger skolor. Funkar inte i längden. Testar alla med snabbtester. Kan funka. Sätter munskydd på barnen. Minskar alla smittor och bacillusker.
Eller gömmer huvudet i sanden som Fohm.
Sjukvården riskerar kollapsa längre fram i vinter.
Citera
2021-08-12, 21:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är visst samma virus. Sars-CoV-2.

Nej, den nya mutationen har en enormt mycket bättre potential att penetrera något membran, kommer inte ihåg exakt vad det heter men mutationen är alldeles innan furinsekvensen. Det går inte att jämföra deltan och alfan, deltan är många gånger mer smittsam. Inte lite grann, typ x1,5 eller x2.
Citera
2021-08-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Mycket sannolikt att ett läkemedelsbolag bir juridiskt ansvariga om de fuskat, fusk är de ju inte friskrivning från.

Dessutom är risken stor att bolaget som fuskat går ekonomiskt dåligt om fusk uppdagas.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Okej okej. Du är alltså inte medveten om att dessa bolag hostar upp MILJARDER i skador när de väl åker dit? Who cares när man håvar in berg med stålar? Om du på allvar tror att bolagen, som har hela västvärldens politiska elit bakom sig, större delen av västvärldens medicinska etablissemang med sig kommer få står till svars när man OVANPÅ det faktiskt HAR mer eller mindre full immunitet när det kommer till just något man kallar för "vaccin"?

Jag har några svenska VASA-skepp att sälja till dig.
Citera
2021-08-12, 21:10
Avslutad
Citat:
Det är masspsykosen som är intressant, och vi kan vara vid ett genombrott strax. Då en psyksjuk värld inser att den är psyksjuk, och att det inte är en slump. Det är en otroligt fascinerande tid, aldrig tidigare har vi observerat mentalsjukdom på global skala. Den riktiga sjukdomen är inte covid.
Ja, jag håller med. Men psyksjuka inser sällan att de är psyksjuka. Det är oftast alla andra som det är fel på. Så om alla bara tar en-två-fem-tolv-femtiosex vaccinsprutor så kommer Covid att försvinna. Och när den inte gör det är lösningen ännu mer vaccin, plus medicin för biverkningarna och följdsjukdomarna.

Men jag håller med. Vi lever i spännande tider. Den här hysterin kommer sannolikt att prägla hela vår generation för resten av dess existens. Ungdomar verkar inte vara lika intresserade av Covid som medelålders och äldre. Så det blir nog lite av en generationsfråga.
Citera
2021-08-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Bara hälften av befolkningen vaccinerad. Inga restriktioner av betydelse. Dubbelt så smittsamt virus. You do the math.

Fakta: stor del av befolkningen är vaccinerad, smittspridningen ökar.

Det finns inga förmildrande omständigheter som talar för vaccinen. Med 50% vaccintäckning så ska inte smittspridning öka om vaccinen är bra. Vaccinen är undermåliga som smittspridningsbegränsare precis som alla andra vaccin mot luftvägsvirus. Det finns många som kunde talat om det för dig för ett år sedan, men du valde att inte lyssna. Vaccinen fungerar bara som skydd för äldre och riskgrupper, för det finns ingen risk med covid för friska människor. Massvaccineringen är ett misslyckande. Vi ser en upprepning av fiaskot med pandemrix. Och ni som inte såg detta komma borde skämmas. Ni är ett hot mot samhället.
Citera
2021-08-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Ja, jag håller med. Men psyksjuka inser sällan att de är psyksjuka. Det är oftast alla andra som det är fel på. Så om alla bara tar en-två-fem-tolv-femtiosex vaccinsprutor så kommer Covid att försvinna. Och när den inte gör det är lösningen ännu mer vaccin, plus medicin för biverkningarna och följdsjukdomarna.

Ja, vi har ju sett de fascistiska tendenserna där man brännmärker ovaccinerade. De säger att det inte är vaccinen det är fel på utan de ovaccinerade, trots att det är uppenbart hur dåliga vaccinen är. Jag har fortfarande hopp om människor, att de tänker om när det blir uppenbart vad som pågår. Men jag brukar tro för gott om människor. Min största besvikelse är att detta hände 2009 och folk lärde sig ingenting. Att det räcker med tio år innan man kan lura folk på samma sätt en gång till.
Citera
2021-08-12, 21:22
Medlem
Lyssnade på Aktuellt och smittspridningen där Jan Albert och någon kvinnlig smittskyddsexpert övervägde nyttan med risken att vaccinera barn ! man blir skrämd när de står och diskuterar att man i praktiken skall tvinga folk att vaccinera sig genom olika incitament som ex covidpass. Ja man undrar verkligen hur detta skall sluta....
Citera
2021-08-12, 21:32
Avslutad
Citat:
Ja, vi har ju sett de fascistiska tendenserna där man brännmärker ovaccinerade. De säger att det inte är vaccinen det är fel på utan de ovaccinerade, trots att det är uppenbart hur dåliga vaccinen är. Jag har fortfarande hopp om människor, att de tänker om när det blir uppenbart vad som pågår. Men jag brukar tro för gott om människor. Min största besvikelse är att detta hände 2009 och folk lärde sig ingenting. Att det räcker med tio år innan man kan lura folk på samma sätt en gång till.
Jag är tvärtom, jag förutsätter att alla är idioter och tyvärr brukar jag få rätt i slutändan. När vaccinerna kom och lovordades som frälsningen som gjorde masker och begränsningar onödiga så förutspådde jag att vi skulle få stå ut med både masker och vaccinskador a la 2009 samtidigt, plus en stor polarisering mellan vaccinerade och ovaccinerade som påminner om den stora polariseringen för och emot Trump/SD, där människor hatar främlingar för att de resonerar annorlunda. Och tja… Det gick ju som det gick.

Jag tror som sagt att detta kommer att prägla våra generationer på samma sätt som andra världskriget präglade de som var vuxna mellan 1935-65. Såren läkte aldrig. Det var först senare generationer som släppte hatet innan det via massmedia trummades upp igen under slutet av 90-talet.
Citera
2021-08-12, 21:41
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Så du säger alltså att vi har en MISSVISANDE säkerhetsprofil mot exakt den populationen man rikar in sig på?! Fas 3 är nu. Fas 3 följs inte upp på något vis. Välkommen till världens största mänskliga experiment där den som står att tjäna MILJARDER dollar är HELT friskriven från ansvar. Det gäller inte bara bolagen. Det gäller alla i hela kedjan.

Du tror inte att det finns en risk att man kanske "hoppar över" något när man legalt inte kommer stå som ansvarig om något går fel?

Kan vara sevärd för många här.

https://www.svtplay.se/video/26345494/vaccinmotstandarna
Citera
2021-08-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Vad är det som har hänt med dig? Förr så skrev du intressanta inlägg, men numera är det bara massa snack om kommunism. Du påminner lite om schizofrena Russel Crow i A Beutiful Mind, när han ser ryssar överallt.

Tragiskt - är det psykologisk ohälsa i pandemins spår? Eller har du rent ut av varit infekterad och kanske fått bestående men?
Psykisk ohälsa eller inte, det har alltid låtit såhär när jag diskuterar labbteorin med arbetet, som är pro-CCP (eller nåt). Det är bara att kolla tråden om Wuhan labbet.
Citera
2021-08-12, 21:50
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant korrelation mellan covid19 och diabetes diagnos i Indien. Kan vara att covid19 triggar diabetes eller att bukspottkörteln skadas av infektionen tex.

"In his cohort, 13/127 (10.2%) patients presented with new onset DM, where one patient had bilateral disease. The mean age was 35.9 years (range: 20–51 years) and the mean duration from diagnosis of COVID-19 to the diagnosis of mucormycosis was 14.2 days."

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01676830.2021.1960382
Citera
2021-08-12, 21:57
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att de ovaccinerade smittar mer. Det är inte samma virus som cirkulerar nu, fatta att det är en ny variant med nya egenskaper. Hade färre varit vaccinerade hade fler varit smittade. Det är inte så jävla svårt att fatta att vi behöver diskutera det fortfarande.

Förra året var ju ännu fler ovaccinerade. Deltan existerade inte innan vaccinen. Korrelationen är uppenbar.

Men du tror förstås att det är ett "sammanträffande" att man tar vaccinet i "Delta-muskeln" också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in