Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Ja, vi har ju sett de fascistiska tendenserna där man brännmärker ovaccinerade. De säger att det inte är vaccinen det är fel på utan de ovaccinerade, trots att det är uppenbart hur dåliga vaccinen är. Jag har fortfarande hopp om människor, att de tänker om när det blir uppenbart vad som pågår. Men jag brukar tro för gott om människor. Min största besvikelse är att detta hände 2009 och folk lärde sig ingenting. Att det räcker med tio år innan man kan lura folk på samma sätt en gång till.
Jag är tvärtom, jag förutsätter att alla är idioter och tyvärr brukar jag få rätt i slutändan. När vaccinerna kom och lovordades som frälsningen som gjorde masker och begränsningar onödiga så förutspådde jag att vi skulle få stå ut med både masker och vaccinskador a la 2009 samtidigt, plus en stor polarisering mellan vaccinerade och ovaccinerade som påminner om den stora polariseringen för och emot Trump/SD, där människor hatar främlingar för att de resonerar annorlunda. Och tja… Det gick ju som det gick.
Jag tror som sagt att detta kommer att prägla våra generationer på samma sätt som andra världskriget präglade de som var vuxna mellan 1935-65. Såren läkte aldrig. Det var först senare generationer som släppte hatet innan det via massmedia trummades upp igen under slutet av 90-talet.