Citat:
Ursprungligen postat av
Lantarbetaren
Ditt försvar av henne faller samman. Hon är skäligen misstänkt för grov oredlighet mot borgenär.
Gåvobrevet kan inte hålla i domstolen, i a f inte hovrätten. (svårt att muta dessa yrkespersoner)
Du som tidigare resonerat sakligt är ute och gympar från "Jo hon kan spendera..." till... " haft mer pengar än du".
Åklagaren begär kvarstad på gåvobrevets summa. Nu handlar det om han kan bevisa att hustrun inte har rätt till halva summan vad hustet gick för, 93 miljoner, eftersom hon nu av rättssystemet anses indragen i härvan.
Kan han inte det blir det en sensation.
Det allmänna rättsmedvetandet behöver bara skumma igenom fallet för att övertygas om att kvinnan inte äger rätt till denna ansenliga summa som 46 miljoner är - det skulle kunna betala köpet av huset som maken gjorde i rent spekulativt syfte för att göra supervinst i bostadsracet.
Pengarna blir inte hennes "tillgång" som du skriver om åklagaren får gehör för sin argumentation med bevis hos domstolen och då blir "det ingen kollektiv bestraffning för släktingar till brottslingar som har mer pengar än du".
Då blir det bestraffning av en brottsling.
Vilka tomtar ni är alltså. "det allmänna rättsmedvetandet" tror ni ska döma någon som TAGIT EMOT en gåva och att det ska ha varit oredlighet mot borgenär. Vilken borgenär? Här kommer åklagaren att ha en viss uppförsbacke. Uppsåt. Kanske. Men då menar han att hon borde ha fattat att de skulle förlora i hovrätten i förskott alltså?
Det fanns nämligen ingen borgenär vid tillfället. För jag tror inte han menar banken.
Denna borgenär (staten) uppstod först efter hovrättsdomen.
Det är nästan så man skulle vilja lyssna på deras försvarsadvokater nu
Det roliga är ju att det inte spelar någon som helst roll.
Eftersom hennes halva av huset ändå kommer att återföras när Ernstberger begärs i KK. (vilket jag sagt hela tiden)
Allt detta är bara ett spel för galleriet från åklagarens sida.
Det är ren populism för att såna som ni ska tro på det.
Aldrig någonsin har jag sagt att hon kommer att få halva huset. Hon lär rimligen ha tillgång på något sätt till de pengar som Ernstberger flyttade efter tingsrättsdomen. Men huset har hon (och han) redan sålt.
Däremot kan hon ju bo där innan tillträde eller exekutiv auktion.
Ni verkar inte riktigt vara med i matchen grabbar.
Men visst, vi kan ta ett vad. Jag slår vad om att hon INTE blir dömd för oredlighet mot borgenär.