2021-08-12, 19:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Dalaröpappan och Salapappan planerade och avsåg båda två att ta sina liv när barnen var döda. Salapappan genomförde det, Dalaröpappan vågade/hann inte innan han greps.
Vid filicid tar hälften av förövarna sitt eget liv, flera avser att göra det men klarar inte att suicidera. Dessa falls bakgrund och orsaker skiljer sig inte åt specifikt beroende på förekomst av ev genomfört suicid - så där har du helt fel.

Altruism är en beteckning som många urskuldare av kvinnliga gärning älskar att använda.
Det är en dålig beteckning eftersom det i begreppet ”altruistiskt motiv” ligger underförstådd omtanke och välvilja. Nazisterna dödade missbildade, psykiskt sjuka och dåliga raser av altruistiska motiv - men det var vedervärdiga handlingar som vi knappast skulle kalla altruistiska idag.

I detta dubbelmord som utfördes så oerhört brutalt finns ingen omtanke eller välvilja - såvida inte denna mamma hade en grav psykos med störd verklighetsuppfattning. Dock har inget framkommit att hon skulle lida av någon psykos.
Det som allra mest talar mot att det var något annat än först och främst hämnd är just det hemska tillvägagångssättet.

Vill man ta sitt liv så kan man det.
Dalaröpappan hade även gott om tid att göra det på, han körde ända ner från Stockholm till Öland.
Någon önskan om att dö hade han aldrig eftersom han lever.
Visst är det hemskt att välja tågspåret men vilka sätt är bättre när man börjar fundera?
Citera
2021-08-12, 20:03
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vill man ta sitt liv så kan man det.
Dalaröpappan hade även gott om tid att göra det på, han körde ända ner från Stockholm till Öland.
Någon önskan om att dö hade han aldrig eftersom han lever.
Visst är det hemskt att välja tågspåret men vilka sätt är bättre när man börjar fundera?

Rätt många mordmetoder är mindre brutala än att tvinga en 3 1/2 åring och en 6-åring att stå kvar på spåret tills de hör tåget komma rusande…
De var troligen inte heller drogade till medvetandesänkning - då hade hon aldrig kunnat gå med dem dit och få dem att klättra upp till spåret.

Allra bäst hade varit om hon lämnat barnen hemma och gått själv.
Att skjuta barnen i sömnen som Salapappan eller sömnmedel och kvävning ger betydligt mindre trauma och dödsångest. Sömnmedel är absolut inte svårt att få tag på och dubbel vuxendos däckar ett barn rätt bra.
Citera
2021-08-12, 20:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Rätt många mordmetoder är mindre brutala än att tvinga en 3 1/2 åring och en 6-åring att stå kvar på spåret tills de hör tåget komma rusande…
De var troligen inte heller drogade till medvetandesänkning - då hade hon aldrig kunnat gå med dem dit och få dem att klättra upp till spåret.

Allra bäst hade varit om hon lämnat barnen hemma och gått själv.
Att skjuta barnen i sömnen som Salapappan eller sömnmedel och kvävning ger betydligt mindre trauma och dödsångest. Sömnmedel är absolut inte svårt att få tag på och dubbel vuxendos däckar ett barn rätt bra.

Dagens sömnmedel är inte lika giftiga som de äldre preparaten.
Just därför överlever man även vid mycket höga intag.
Jag tror att när man är i ett läge att begå filicid-suicid så funderar man inte så mycket över vilken metod man ska använda, vilken som är bäst och sämst osv. Man tager vad man haver skulle jag tro.
Ska man skjuta krävs en pistol, ska man strypa krävs en viss kraft.
Jag tror också att när det väl händer så kanske det inte är så genomtänkt alla gånger och sker rätt så plötsligt. Tror inte att man genom metod kan avgöra hur elak eller sjuk gärningsmannen(kvinnan bäst att tillägga) var.
( Jag räknar då inte in filicid).
Senast redigerad av MeggieCleary 2021-08-12 kl. 20:37.
Citera
2021-08-12, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Vänner har eventuellt tagit bort sig själv ur vänlistan på Facebook

Nej det tror jag inte, inte alla och inte efter så lång tid. Då ska det stå inga vänner också tror jag också
Citera
2021-08-13, 00:44
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Nej det tror jag inte, inte alla och inte efter så lång tid. Då ska det stå inga vänner också tror jag också
hon har mer än en facebookprofil
Citera
2021-08-13, 03:26
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Din avslutning och som jag fetat, är viktig.

Vet inte om "Fentanylmamman" har nämnts i denna tråd. Det var år 2013 en mamma dödade sin treåriga dotter med hjälp av ett stort antal fentanylplåster. Målet med mordet var att "straffa" pappan som hade slagit larm till soc om sin oro för hur dottern hade det. Han försökte få till gemensam vårdnad. Det gillade inte mamman som hade ensam vårdnad, så hon dödade barnet och försökte också ta död på sig själv.
https://www.aftonbladet.se/a/Eoz6d3

OffT: Kontot 'Motavisgossar' är inte intresserad av att diskutera. Vederbörande ägnar sig åt tesdrivande och att förtala pappan till de mördade barnen. Obehagligt!

Att flickor och kvinnor blir trakasserade av män som ser dem som allmänt gods att använda sig av och behandla dem som objekt och ägodelar - är obehagligt.
Att männen inom familjekretsen förbjuder flickor och kvinnor ett fritt och värdigt liv - är obehagligt.
Att männen eller vuxna utser vem dottern eller systern ska gifta sig med - är obehagligt.
Att männen kontrollerar kvinnor - är obehagligt.

Att dra paralleller i denna diskussion om mamman med avskedsbrevet som knaprade tabletter och skjölde ner dem sprit för att hämnas pappan samt morsan som plåstrade barnet med fentanylplåster, med mamman som den här tråden gäller är förkastligt och nedrigt gjort av er bägge och ni borde skämmas. Mamman med barnen har levt 8 år under mannens kontroll som också styrt hennes liv liksom barnens efter hans eget godtycke - är också obehagligt.

Obduktionen är inte klar av varken mamman eller barnen. Det har inte framgått att mamman skulle varit missbrukare av alkohol, narkotika eller varit psykist sjuk så att hennes handlande varit förutsägbart. - Och ni spyr mer galla över mamman här i tråden än ni tycks göra över de två exemplar ni tagit upp.

Om du nu säger att jag är tesdrivande så passar ju den beskrivningen även på dig...
Citera
2021-08-13, 03:39
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Så är det men här är det Den Globalistiskt-feministiska agendan som gäller, även här på Flashback, trodde du något annat nu när servern till och med placerats i Sverige?

Moderaterna är handplockade för sina uppdrag. Så en sådan här köpt lirare som användare Motavisgossar som reggat sitt konto nu i samband med detta, det ser moderatorerna här mellan fingrarna serrö!! Set går att se mellan fingrarna om man kollar snabbt eller rör fingrarna snabbt.

Jassåå, det tycker du. 😯. En liten korrigering om min person kan jag bjuda på. Jag är inte för globalism. - Alls.
Citera
2021-08-13, 03:50
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Du är enbart ute efter att smutskasta pappan pga av hans etnicitet. Jag har inte läst något annat….

Det är väl inte så konstigt. Pappan har ju inte "dolt" hur han uppfostrats, inte heller har han som vuxen anpassat sitt uppträdande enligt lagens föreskrifter i Sverige.

Varför ska jag godkänna eller se genom fingrarna en orättvisa, en odemokratiskt handling som både mamman och barnen utsatts för - genom att tiga?

Det är alldeles för tyst i Sverige från toppen till botten.
Citera
2021-08-13, 04:05
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Det tror jag också. Straffa honom och alla andra som inte gjorde så att hon fick igenom sin vilja.

Det är därför det är rent osmakligt att folk sitter och försöker förskjuta skulden för hennes mordbesluten på maken, makens familj och samhället. HON bara HON gjorde detta med barnen.

60-80 personer i Sverige suiciderar varje år genom att ställa sig framför tåget.
I princip ingen tar med sig några barn som mordoffer.
Varför modern MK här valde att bli en av dessa 60-80 suicidpersoner är en egen diskussion. Men det tråden handlar om är varför hon valde att också mörda en 3 1/2 och en 6 åring.

Att straffa och ”visa omgivningen” hur det går när hon inte fick sin vilja igenom är nog ett väldigt sannolikt scenario. Handlingen var helt och hållet hennes ansvar och hennes beslut - och nota bene - hon var en fullvuxen myndig person trots att hon var kvinna.
Ingen annan än hon bär skulden till att barnen dog. Trots att hon var kvinna.

Edit: Ni kvinnosaksförespråkare som försöker vrida klockan tillbaka och alltid vill påstå att kvinnor är offer och inkapabla mähän styrda av män - ni skadar alla vettiga och duktiga kvinnor mer än ni kan ana. (Inte riktat till dig P944)

Men, vad fan är det du säger: "hon var en fullvuxen myndig person trots att hon var kvinna."

Mao, i den värld du lever är inte kvinnor varken fullvuxna eller myndiga personer.
Vad är då kvinnor för dig?
Citera
2021-08-13, 05:03
Medlem
Citat:
De flesta människor har en naturlig spärr mot att skada sin avkomma. Det ligger djupt i människan och andra djurarter att avkommans liv absolut ska skyddas.
I ett par fall varje år sker en förlust av det naturliga att skydda sina barns liv - i stället dödar föräldern sitt barn. En stor andel av dessa föräldrar lider av allvarlig psykisk sjukdom, hälften av föräldrarna/mördarna tar också sitt eget liv.

I de fall där föräldern uttryckt sina tankar inför morden har det väldigt ofta handlat om just hämnd. Hämnd mot den andra föräldern eller mot samhället. Ibland finns tankar att ingen annan = den andre föräldern ska få glädjen av barnet i framtiden. Eller inbillade idéer att ingen/samhället inte kommer kunna ta hand om barnet på ”rätt” sätt.

Just metoden att låta barnen slitas sönder av tåget är så hemsk och brutal att mycket talar för att mordmetoden är en signal i sig. Den yttersta hämnden att barnens kroppar också är söndertrasade.

Vad som ligger bakom dessa två filicid har inte offentliggjorts. Men att modern/ mördaren hade en skruvad tankegång när det skedde och att hon såvitt framkommit är ensam mördare är klarlagt.

Det var ingen snäll beskyddande omtänksam mamma som tvingade de båda pojkarna att stå kvar när tåget kom. Det var en brutal barnamördare. Helt oaktat hur hennes liv och tillvaro varit tidigare - det finns inga förmildrande skäl någonsin.
Enda ursäkten är om hon led av en än grav psykisk sjukdom där och då. Då inställer sig å andra sidan frågan hur omgivningen kunnat missa hennes grava sjukdom och tillåtit henne att vara ensam med barnen.

Trådens hittills bästa inlägg, i mitt tycke.
JA, hon var en barnamördare. Det finns absolut ingenting som kan förmildra det faktumet.
Hennes make hytte med näven samt tog stryptag för x antal år sen? Så hon väljer att brutalt mörda sina små barn?! Ni här i tråden som lägger all skuld på pappan till barnen, må ni brinna i helvetet ihop med barnamörderskan!
Citera
2021-08-13, 06:04
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Mamman med barnen har levt 8 år under mannens kontroll som också styrt hennes liv liksom barnens efter hans eget godtycke - är också obehagligt.

Hur vet du att det var så? Har du några bevis?
Vad mamman själv påstått i en inlaga i en vårdnadstvist är naturligtvis inget bevis på någonting.

OM det skulle varit så att denna svenska kvinna som bodde i sitt modersmålsland, hade jobb i kommunen, barnen på dagis, gick klädd som vem som helst, umgicks med vänner och sin familj och postade flitigt på nätet - verkligen på något dolt vis ändå levde ett liv styrt av invandrarmaken, hade hon ju faktiskt det oerhört väl förspänt för att lämna honom - men de levde tillsammans i åtta år.

Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Och ni spyr mer galla över mamman här i tråden än ni tycks göra över de två exemplar ni tagit upp.

De andra två filicidföräldrarna mördade vardera hälften så många barn…
Dessutom ansågs kvinnan med fentanylplåster vara psykiskt sjuk (om jag inte missminner mig)

Den barnamördare denna tråd handlar om förtjänar varje droppe galla som spys över henne, såvida hon inte var psykiskt gravt sjuk och inte begrep vad hon gjorde. Det hon gjorde är fullkomligt vedervärdigt. Att bara föreställa sig hur pojkarna måste ha känt där på spåret är hemskt.
Liksom den drabbade lokföraren, poliserna, ambulansmännen, fotfolket och alla andra som säkerligen berörts och aldrig kommer kunna glömma. För att inte tala om pojkarnas anhöriga.
Senast redigerad av coli 2021-08-13 kl. 07:03.
Citera
2021-08-13, 06:17
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Trådens hittills bästa inlägg, i mitt tycke.
JA, hon var en barnamördare. Det finns absolut ingenting som kan förmildra det faktumet.
Hennes make hytte med näven samt tog stryptag för x antal år sen? Så hon väljer att brutalt mörda sina små barn?! Ni här i tråden som lägger all skuld på pappan till barnen, må ni brinna i helvetet ihop med barnamörderskan!

Tack! Instämmer till fullo i det du skriver.
Hur kan man ens komma på den absurda tanken att lägga skulden för denna kvinnas brutala mord av två små barn på någon annan? På den sörjande fadern som just förlorat sina barn??

Det är fullkomligt ovidkommande hur illa hon tidigare kanske blivit behandlad av random person, grannar, släktingar, arbetsgivare eller någon samhällsinstans. Hon mördade två helt oskyldiga barn som definitivt inte hade något att göra med om någon annan varit taskig mot henne någon gång för flera år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in