2021-08-12, 18:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Nej, Indien är i alla högsta fall relevant. Medianåldern i Indien är 26 år. En väldigt ung befolkning som trots det drabbades mycket hårt när sjukvården kollapsade och man inte ens kunde behandla många patienter med syrgas.

Cirka 4 miljoner beräknas ha dött i Indien, vilket betyder att Infection Fatality Raten är högre än 0,3% med delta, trots en av världens yngsta befolkningar.

https://www.bbc.com/news/world-asia-india-57888460

Betänk att i Indien så var det först efter att massvaccinationen kom igång, som även dödsfallen skenade iväg...
Citera
2021-08-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De har väl varit enstaka uttalanden men ingen officiell linje. Problemet med Biden-administrationen är att det är den officiella linjen.

Och ingen har insyn i USA:s eller andra länders BSL IV-labb:

http://chinamatters.blogspot.com/2019/09/the-cold-war-roots-of-african-swine-flu.html
Liang Wannian känns ganska som en ganska officiell person. Ledare för det kinesiska expertteamet som ska spåra virusets ursprung.

Vad har Biden och USA med det här att göra? Det är ett annat land, 2000 mil från Wuhan. Du ägnar dig åt whataboutism.
Citera
2021-08-12, 18:59
Medlem
Citat:
Jag är inte säker på att du förstår vad ett "vaccins effekt" betyder. Hur man räknar.

Om ett vaccin har 50% effekt i att förhindra symptom, så betyder det inte att det är som att singla slant.

Det betyder att man som vaccinerad löper 50% lägre risk att få symptom jämfört med en ovaccinerad kontrollgrupp.

Här är ett exempel: du tittar på ett urval av ett par tusen personer varav hälften är vaccinerade. Urvalet är gjort slumpmässigt, så vi kan anta att risken för vaccinerade jämfört med ovaccinerade i genomsnitt var lika stor.

Efter några veckor så har 150 personer i urvalet fått covid-symptom.

När man kollar upp vaccinationsstatus hos de som insjuknade så visade det sig att 100 av dem var ovaccinerade, men endast 50 var vaccinerade. Med andra ord så hade de vaccinerade 50% lägre risk.

Seså, nu har du fått lära dig lite matematik idag.

Snacka om att dumförklara sig själv genom att förklara något alla redan vet och försöka låta viktig. För vad sa jag som motsatta detta? Varför tror du att jag inte vet vad 50% effektivitet innebär? Det innebär med enkla ord att risken att infekteras är halverad om man är vaccinerad jämfört med ovaccinerad. Ingen har väl talat om att singla slant? 50% är ganska uselt som vaccin betraktat. Det stoppar ju knappast smittspridningen? Det var poängen. Kanske du kan kommentera det istället.
Citera
2021-08-12, 19:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Liang Wannian känns ganska som en ganska officiell person. Ledare för det kinesiska expertteamet som ska spåra virusets ursprung.

Vad har Biden och USA med det här att göra? Det är ett annat land, 2000 mil från Wuhan. Du ägnar dig åt whataboutism.
Nej, jag talar om den officiella linjen. Det finns kanaler för det om man vill veta den kinesiska.

Och jag talar inte om whataboutism; jag säger tvärtom att det finns krafter både i väst och i Kina man skulle kunna klara sig utan s.a.s.
Citera
2021-08-12, 19:05
Medlem
Högre smittspridning nu än förra året?

Fantastiska vaccin.
Citera
2021-08-12, 19:06
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Jag är inte säker på att du förstår vad ett "vaccins effekt" betyder. Hur man räknar.

Om ett vaccin har 50% effekt i att förhindra symptom, så betyder det inte att det är som att singla slant.

Det betyder att man som vaccinerad löper 50% lägre risk att få symptom jämfört med en ovaccinerad kontrollgrupp.

Här är ett exempel: du tittar på ett urval av ett par tusen personer varav hälften är vaccinerade. Urvalet är gjort slumpmässigt, så vi kan anta att risken för vaccinerade jämfört med ovaccinerade i genomsnitt var lika stor.

Efter några veckor så har 150 personer i urvalet fått covid-symptom.

När man kollar upp vaccinationsstatus hos de som insjuknade så visade det sig att 100 av dem var ovaccinerade, men endast 50 var vaccinerade. Med andra ord så hade de vaccinerade 50% lägre risk.

Seså, nu har du fått lära dig lite matematik idag.

Håller med om att matematiken är komplicerad i detta fall.

50% betyder väldigt mycket på om du är gammal,ung ,frisk eller har underliggande sjukdomar. Om 50% är framräknat på en population som hamnat på sjukhus, där man kan göra en ordentlig utredning, så ser utfallet lite annorlunda ut än om man drar ut det i makroperskeptiv på hela den dubbelvaccinerade befolkningen
Citera
2021-08-12, 19:09
Medlem
Overminds avatar
Som jag sa för ett bra tag sedan. I höst kommer restriktionerna tillbaka! Kommer bli studier 100% på distans en bit in på hösten!
Citera
2021-08-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Högre smittspridning nu än förra året?

Fantastiska vaccin.

Håller helt med.

Ta inte skiten!
Lyssna på det här.
Om EU resolution 2361
Har ni hör att myndigheterna har gått ut med det här att det är frivilligt att ta det för alla.
Man kan resa i hela EU inget pass krävs.
I 47 länder gäller det här....
Den här videon är kanon...

https://youtu.be/Xe0b7gQ4KXo

https://pace.coe.int/en/files/29004/html

https://coronanews123.wordpress.com/...-unvaccinated/

Här från WHO 7 maj 2021.

Det är ett nöd godkänt vaccin som endast ska ges åt riskgrupper och vårdpersonal om dom vill ha det.

https://www.who.int/news/item/07-05-...ecommendations
Citera
2021-08-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, jag talar om den officiella linjen. Det finns kanaler för det om man vill veta den kinesiska.

Och jag talar inte om whataboutism; jag säger tvärtom att det finns krafter både i väst och i Kina man skulle kunna klara sig utan s.a.s.
Att det inte finns ett naturligt ursprung i Kina är den officiella linjen utåt. Det inga skäl att betvivla den, eftersom motsatsen hade rentvått CCP från misstankar.

Vad CCP matar befolkningen med för desinformation rör inte mig.

Du ägnar dig visst åt whataboutism. Du drar upp USA i var och varannat inlägg.
Citera
2021-08-12, 19:13
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Snacka om att dumförklara sig själv genom att förklara något alla redan vet och försöka låta viktig. För vad sa jag som motsatta detta? Varför tror du att jag inte vet vad 50% effektivitet innebär? Det innebär med enkla ord att risken att infekteras är halverad om man är vaccinerad jämfört med ovaccinerad. Ingen har väl talat om att singla slant? 50% är ganska uselt som vaccin betraktat. Det stoppar ju knappast smittspridningen? Det var poängen. Kanske du kan kommentera det istället.
Bra att du har lärt dig nu vad 50% effektivitet betyder.

Dock verkar du ju ha missat att 50% anses vara en acceptabel nivå - det är ju vad man brukar få men influensavaccin. Om du inte kommer ihåg detta, så var det nämligen så var målsättningen när arbetet med att ta fram covidvaccin påbörjades för 1,5 år sedan att uppnå minst 50% effektivitet
Citera
2021-08-12, 19:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344

Alla vaccin med en verkningsgrad över 0% kommer bromsa smittspridningen.

Jag vet inte vad du menar med att ”stoppa” smittspridningen, det är väldigt få virus vi lyckats utrota.
Citera
2021-08-12, 19:20
Medlem
Kan inte alla åsnor bara sluta testa sig så vi kan sluta tänka på den här menlösa snuvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in