[quote=humanlife|76883401]
Hur ska jag kunna vara hjärntvättad då etablissemanget för ut motsatta propagandan emot vad jag säger? Ditt resonemang går inte ihop. Som sagt de samlade "experterna" går inte att lita på då de råder så mkt stigmatisering i ämnet och då det finns så stora ekonomiska intressen i det. Oavsett vad som är sant, så går inte sådan vetenskap att lita på, det gör det aldrig. Då är den partisk och vinklad. Det kan ju slumpa sig vara sann ändå, men det förändra inte att sådan vetenskap inte går att tas på allvar.
Skrev jag det? Nej, eller citera mig där jag faktiskt skrev det. Men det förändra inte sanningen att hela denna hysterin handlar om att förflytta pengar ifrån de fattiga till de rika i respektive land. Att det har skett tidigare förändra liksom inte det.
Om jag är utanför ämnet så är ditt cherrypickande ännu mer utanför ämnet, för det är det jag kommentera. Jag kommenterade ert cherrypickande och ert hyckleri och hur ni avslöjar er själva med det. Men istället för kommentera det så började du prata om att globala temperaturen går på långsikt, trots att jag inte skrev något öht om det. Du säger jag ska uttrycka mig tydligare? Du kan ju åt andra sidan sluta läsa in saker jag inte har skrivit öht innan du börja tycka jag ska uttrycka mig tydligare.
Vad var det exakt du inte förstod i den texten och vad fick dig att tro att jag skrev att den globala temperaturen inte går upp på långsikt? Var i denna text, fick dig att svara med att den långsiktiga globala temperaturen går upp? Min text handlade om ert cherrypickande, ert hyckleri kring det och hur ni avslöjar er med den. Inte ord om att den långsiktiga globala temperaturen inte går upp. Men ändå svara du som jag skrev det? Seriöst.
Citat:
Du är full av hjärntvätt och desinformation. IPCC sammanställer den SAMLADE expertgranskade klimatforskningen i sina rapporter. Det är forskning som vi kan lita på.
Där råder konsensus att uppvärmningen beror på våra utsläpp och att utsläppen måste stoppas om vi vill förhindra stora katastrofala förändringar av våra livsvillkor.
Och det vill i alla fall jag.
Där råder konsensus att uppvärmningen beror på våra utsläpp och att utsläppen måste stoppas om vi vill förhindra stora katastrofala förändringar av våra livsvillkor.
Och det vill i alla fall jag.
Hur ska jag kunna vara hjärntvättad då etablissemanget för ut motsatta propagandan emot vad jag säger? Ditt resonemang går inte ihop. Som sagt de samlade "experterna" går inte att lita på då de råder så mkt stigmatisering i ämnet och då det finns så stora ekonomiska intressen i det. Oavsett vad som är sant, så går inte sådan vetenskap att lita på, det gör det aldrig. Då är den partisk och vinklad. Det kan ju slumpa sig vara sann ändå, men det förändra inte att sådan vetenskap inte går att tas på allvar.
Citat:
Det verkar som du tror att de rikas utnyttjande av de fattiga har börjat nu med hjälp av klimatkrisen.
Hur kan man vara så okunnig och enfaldig?
Hur kan man vara så okunnig och enfaldig?Skrev jag det? Nej, eller citera mig där jag faktiskt skrev det. Men det förändra inte sanningen att hela denna hysterin handlar om att förflytta pengar ifrån de fattiga till de rika i respektive land. Att det har skett tidigare förändra liksom inte det.
Citat:
Det mesta som du skriver har inte ens med klimatkrisen att göra. Klimatkrisen är på allvar och den är akut nu, eftersom makthavarna har ignorerat forskarnas varningar i flera decennier. Det borde du ägna dig åt istället för att skriva märkliga påståenden utanför ämnet.
Jag föreslår att du gnäller mindre och skriver om trådämnet som är klimatförändringarna och uttrycker dig tydligare, om du undvika missförstånd
Jag föreslår att du gnäller mindre och skriver om trådämnet som är klimatförändringarna och uttrycker dig tydligare, om du undvika missförstånd
Om jag är utanför ämnet så är ditt cherrypickande ännu mer utanför ämnet, för det är det jag kommentera. Jag kommenterade ert cherrypickande och ert hyckleri och hur ni avslöjar er själva med det. Men istället för kommentera det så började du prata om att globala temperaturen går på långsikt, trots att jag inte skrev något öht om det. Du säger jag ska uttrycka mig tydligare? Du kan ju åt andra sidan sluta läsa in saker jag inte har skrivit öht innan du börja tycka jag ska uttrycka mig tydligare.
Vad var det exakt du inte förstod i den texten och vad fick dig att tro att jag skrev att den globala temperaturen inte går upp på långsikt? Var i denna text, fick dig att svara med att den långsiktiga globala temperaturen går upp? Min text handlade om ert cherrypickande, ert hyckleri kring det och hur ni avslöjar er med den. Inte ord om att den långsiktiga globala temperaturen inte går upp. Men ändå svara du som jag skrev det? Seriöst.
Varje år så framställer msm och eliten det till att vädret blir värre, detta trots att temperaturen inte går upp det året. Detta gör de genom att peka på några enstaka ställen som har extrem "väder". Men världen är en stor plats, oavsett vad som är sant om klimatförändringarna så kommer man nog alltid kunna hitta ställen med extremväder om man så letar. Så det är extrem cherry picking, och man avslöjar sig lite då man försöker framställa det som det blir värre även de åren temperaturen inte går upp utan ner. För då försvinner ju den kopplingen, för om det blir värre även då temperaturen går ner så antyder ju det rent logiskt på att det inte har med den globala uppvärmningen att göra. Det värsta väder året borde ha varit 2016 för då var det som varmast.