Citat:
Vi tycker inte lika helt klart och vi kommer nog inte framåt i denna fråga. Du tycker att bli nekad att lämna uppgifter och att polisen visar ointresse att ta in uppgifter kan läggas i samma påse. Jag tycker inte alls det är samma sak. Polisen som nekar SE visar ju faktiskt intresse av att ta in uppgifter då SE hör hur vittnet före beskriver ett signalement som påminner om SEs. Att intresset precis svalnar för den polisen när SE vill komma med sitt tror jag inte på.
Tror för övrigt inte att poliserna överlag var ointresserade av sköta sitt jobb, varför skulle dom det. Kanske var några av dom chockade och handlingsförlamade och att det därmed blev ett mindre bra utfört jobb.
Tror för övrigt inte att poliserna överlag var ointresserade av sköta sitt jobb, varför skulle dom det. Kanske var några av dom chockade och handlingsförlamade och att det därmed blev ett mindre bra utfört jobb.
Att du inte kommer att hålla med i denna fråga eller ändra dig ser som jag som självklart.
Här vill du peka på något semantiskt och att neka och ointresse är två skilda saker och visst är det olika ord, men utesluter det ena verkligen det andra?
Det handlade vidare om namn och inte "uppgifter" vilka som helst.
Att polisen tog namnen på några av vittnena vet vi ju genom Windéns anmälan, men vi har ju som sagt även dessa exempel på vittnen vars namn tydligen inte var intressanta, så även SE!
Och att du anser det vara en enklare förklaring att detta är en lögn och SE gissar rätt på att polisen var ointresserad av att ta namn, blir för mig en rätt märklig slutsats men misstänker ju att den är ett led i övertygelsen om SE's skuld och passar in i händelseförloppet och förväxlingsteorin.