Citat:
Ursprungligen postat av
Lagerkommandant
Frågeställning för tråden; Hur poängsätter vi medias inblandning i pumpandet?
Media är en aspekt som jag tror trådstarten missade att ta upp.
Vi har sett det historiskt i tex Fermenta samt L*parns framfart runt år 2000.
Nu senast med Meme-stonks (exkl. GME). Så det borde vara enkelt att fastslå att media kan spela en roll i pumpandet.
Frågan är bara hur vi poängsätter det i förhållande till övriga kriterier.
Kanske måste det avgöras från fall till fall då media kan driva både pump och dump.
Hur tänker ni kring detta?
Beror väl lite på vilken nivå av coverage skumraskarna får. Blir det full spykos á la Fermenta är det helt klart bonuspoäng, men då är man jävligt nära fasen dump å ena sidan.
Å andra sidan kan vartenda skelögd banjospelande företagare med emissionsbehov beställa en uppdragsanalys av shitslordsen Mangold.
Vem som helst kan pumpa via Browneye och vilket jävla ålarens som helst kan få en "artikel" pulicerad i "tidskriften" finanstid som drivs av en dömd ekonomisk brottsling.
Media är lurigt och här väljer jag att citera den store flashbacktänkaren Golonka:
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka om svenska PK-journalister:
"Ni har utvecklat lögnen till konst och beter er som dumma hyenor. Ni har en hästhandlares moral, en telefonförsäljares integritet och karaktär som en sprutnarkoman. Ni är fräcka som slaktarns hund och ni är skamlösa som horor".
Ju mer jag läser det geniala citatet inser jag att det är en bullseye beskrivning av politiker.