2021-08-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Givetvis är det beräknande att, som många våldtäktsmän gör, spela in filmer och samtal med sina offer som de ofta sedan också manipulerar, klipper och klistrar i men som domstolarna tyvärr godtar som bevis.

OM det finns en inspelning där hon säger att hon hade frivilligt sex med honom. Det är ju än så länge bara något som Kinnaman och hans ombud påstår. Av det jag har förstått av inspelningen finns inget sådant men den som lever får se.
Haha försök inte slingra dig nu. Om dom manipulerat och klippt i det inspelade materialet så finns det experter som kan upptäcka det ganska snabbt.

Du har hört kvinnans inspelningar. Eller rättare sagt vissa sekvenser ur dom som hon valt att publicera. Joels inspelning har varken du eller jag hört då han sköter det som man ska, nämligen att ge det till utredarna och inte publicera på sociala medier.

Hur som helst så vet varken du eller jag om Joel har den inspelningen som han påstår. Jag tror dock att det stämmer och du tror att det inte stämmer. Vi kommer inom kort få se vem av oss som har rätt
Citera
2021-08-11, 22:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Haha försök inte slingra dig nu. Om dom manipulerat och klippt i det inspelade materialet så finns det experter som kan upptäcka det ganska snabbt.

Du har hört kvinnans inspelningar. Eller rättare sagt vissa sekvenser ur dom som hon valt att publicera. Joels inspelning har varken du eller jag hört då han sköter det som man ska, nämligen att ge det till utredarna och inte publicera på sociala medier.

Hur som helst så vet varken du eller jag om Joel har den inspelningen som han påstår. Jag tror dock att det stämmer och du tror att det inte stämmer. Vi kommer inom kort få se vem av oss som har rätt
Om jag har förstått det rätt så sa han åt henne i början av samtalet att han spelade in det, och då gjorde hon det också.
Citera
2021-08-11, 22:55
Medlem
Kebabfarfars avatar
Citat:
Givetvis är det beräknande att, som många våldtäktsmän gör, spela in filmer och samtal med sina offer som de ofta sedan också manipulerar, klipper och klistrar i men som domstolarna tyvärr godtar som bevis.

OM det finns en inspelning där hon säger att hon hade frivilligt sex med honom. Det är ju än så länge bara något som Kinnaman och hans ombud påstår. Av det jag har förstått av inspelningen finns inget sådant men den som lever får se.

Du tror att Kinnaman har klippt och klistrat i sin inspelning, som hans advokat tagit del av och är övertygad om är till Joels fördel, men att Bellas som hon lagt ut på instagram är oklippt? Hahaha gå o lägg dig för i helvete!
Citera
2021-08-11, 22:56
Medlem
Kebabfarfars avatar
Citat:
Jag bad dig framkomma med källa till ditt påstående och den enda källa som du hittills har presenterat är att Kinnaman lade ut allting själv på Instagram.

Och din källa är Bellas instagram? Du blir bara dummare och dummare för varje inlägg.
Citera
2021-08-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Om jag har förstått det rätt så sa han åt henne i början av samtalet att han spelade in det, och då gjorde hon det också.
Precis. Enligt Joel så var hon medveten om att det spelades in. Dock så är en inspelning som man själv deltar i fullt laglig även om den andra är omedveten om att det spelas in. Finns inspelningen som han påstår så kommer han bli rentvådd och kvinnan kommer få skämmas under en lång tid framöver.
Citera
2021-08-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är inte vad Joel menar.

He claimed that he spoke to the model over the phone on July 25 and during this conversation, she admitted that their encounters were 'consensual' and allegedly said, "Do you know how much money I would get and how famous I would become if I went to the press?

Kinnaman, in his statement, said the two had a lengthy call in which “she more than once acknowledged that the sex was consensual.”

Om det här finns inspelat så kommer nog detta lösa sig inom kort.

Hans påstående. Av den inspelning som han manipulativt och beräknande gjorde vid deras samtal. Finns detta inspelat så är det lugnt för hans del men sannolikheten för att han blir dömd, är ju ändå noll eftersom majoriteten av alla kvinnors och barns anmälningar mot män, inte leder till straff för våldtäktsmännen.
Men så vitt jag känner till innehåller inte inspelningen något "erkännande" från hennes sida om att hon ska ha haft frivilligt sex med honom. EGOT Kinnaman utgår väl ifrån att alla kvinnor vill ha sex med honom frivilligt förstås. Det är praxis bland våldtäktsmän.
Citera
2021-08-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
Du tror att Kinnaman har klippt och klistrat i sin inspelning, som hans advokat tagit del av och är övertygad om är till Joels fördel, men att Bellas som hon lagt ut på instagram är oklippt? Hahaha gå o lägg dig för i helvete!

Jag tror ingenting. Men det har hänt förut att våldtäktsmän har klippt och klistrat i filmer och samtal som de beräknande och mycket manipulativt, har spelat in för att senare använda som "bevis" i rätten för sin oskuld.
Citera
2021-08-11, 23:01
Medlem
Citat:

Du påstår alltså att de båda spelade in samtalet?
Som sagt, den som lever får se om Kinnamans inspelning säger vad han påstår att den säger.
Citera
2021-08-11, 23:04
Medlem
Citat:
Du påstår alltså att de båda spelade in samtalet?
Som sagt, den som lever får se om Kinnamans inspelning säger vad han påstår att den säger.
Nej jag påstår ingenting. Jag känner inte någon av de inblandade. Joel däremot påstår att han spelat in samtalet och att kvinnan erkänner att det inte skedde någon våldtäkt. Stämmer det att denna inspelning finns så har kvinnan gjort bort sig enormt och kommer inte få det lätt. Om inspelningen inte finns blir det tvärtom Joel som kommer få skämmas.

Jag tror Joel har inspelningen han pratar om. Du tror inte det. Vi får helt enkelt avvakta och se.
Citera
2021-08-11, 23:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag tror ingenting. Men det har hänt förut att våldtäktsmän har klippt och klistrat i filmer och samtal som de beräknande och mycket manipulativt, har spelat in för att senare använda som "bevis" i rätten för sin oskuld.
Kan du nämna några sådana fall?
Citera
2021-08-11, 23:12
Medlem
Citat:
Nej jag påstår ingenting. Jag känner inte någon av de inblandade. Joel däremot påstår att han spelat in samtalet och att kvinnan erkänner att det inte skedde någon våldtäkt. Stämmer det att denna inspelning finns så har kvinnan gjort bort sig enormt och kommer inte få det lätt. Om inspelningen inte finns blir det tvärtom Joel som kommer få skämmas.

Jag tror Joel har inspelningen han pratar om. Du tror inte det. Vi får helt enkelt avvakta och se.

Då skrev du bara lite galet? När du skrev om hennes inspelning och sedan Joels inspelning? Det finns så vitt jag vet, bara en inspelning och det är den som Kinnaman spelade in i syfte att försöka få fram bevis för sin oskuld.

Ja, Kinnaman påstår att han har fått fram hennes "erkännande" på sin inspelning. Det återstår att se. Men det finns ingen anledning för alla män att bli skitnödiga över det här ändå. Med all sannolikhet kommer det patriarkala rättsväsendet att fria honom, som de flesta andra våldtäktsmän. Han kommer förmodligen också att motanmäla henne för förtal och få en liten slant för besväret.
Citera
2021-08-11, 23:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Då skrev du bara lite galet? När du skrev om hennes inspelning och sedan Joels inspelning? Det finns så vitt jag vet, bara en inspelning och det är den som Kinnaman spelade in i syfte att försöka få fram bevis för sin oskuld.

Ja, Kinnaman påstår att han har fått fram hennes "erkännande" på sin inspelning. Det återstår att se. Men det finns ingen anledning för alla män att bli skitnödiga över det här ändå. Med all sannolikhet kommer det patriarkala rättsväsendet att fria honom, som de flesta andra våldtäktsmän. Han kommer förmodligen också att motanmäla henne för förtal och få en liten slant för besväret.
Om hon kommer undan med att betala en slant ska hon vara glad.
Det finns gott om fall där kvinnor har ljugit om våldtäkt. Falsk tillvitelse.
Det finns ett fall i Sverige förra året där kvinnan dömdes till 1 år och 4 månaders fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in