Citat:
Ursprungligen postat av
taklist
Nej jag påstår ingenting. Jag känner inte någon av de inblandade. Joel däremot påstår att han spelat in samtalet och att kvinnan erkänner att det inte skedde någon våldtäkt. Stämmer det att denna inspelning finns så har kvinnan gjort bort sig enormt och kommer inte få det lätt. Om inspelningen inte finns blir det tvärtom Joel som kommer få skämmas.
Jag tror Joel har inspelningen han pratar om. Du tror inte det. Vi får helt enkelt avvakta och se.
Då skrev du bara lite galet? När du skrev om
hennes inspelning och sedan Joels inspelning? Det finns så vitt jag vet, bara en inspelning och det är den som Kinnaman spelade in i syfte att försöka få fram bevis för sin oskuld.
Ja, Kinnaman påstår att han har fått fram hennes "erkännande" på sin inspelning. Det återstår att se. Men det finns ingen anledning för alla män att bli skitnödiga över det här ändå. Med all sannolikhet kommer det patriarkala rättsväsendet att fria honom, som de flesta andra våldtäktsmän. Han kommer förmodligen också att motanmäla henne för förtal och få en liten slant för besväret.