Citat:
Ursprungligen postat av
Leorardlake
Har läst en hel del i tråden och alla inlägg av vissa personer
Mycket intressant
Är det ingen som känner bilvittnena som om jag förstod det har emigrerat
Om deras liv rulla på som vanligt efter den kvällen
Citat:
Ursprungligen postat av
Leorardlake
Måste väl va skönt å få detta utrett efter alla år kanske du blivit frälst ,veteranerna som äger tråden går igång iallafall
Men vi barnrumpor är nog mer skeptiska var ju mycket trollprat strax innan men nu löser vi detta
Bilvittnena, du menar de två som satt och lyssnade på musik och såg bilen på cykelvägen? En bor i Stockholm och den andre kan ha emmigrerat. Lite osäker där.
Beträffande SanningenSvider så har han direkt kunskap och bidrar med vad han vet. Det finns pusselbitar som jag har liggande på bordet som jag vill få utredda. Tidningsartikeln(na) där gänget i Stadsparken intervjuades tror jag är lite vilseledande (men det var inte jag som kom på det) eftersom journalisten förmodligen missuppfattat saker. Jag är därför nyfiken på vad SanningenSvider har att tillföra.
Citat:
Ursprungligen postat av
sanningensvider1.0
Sitter för första gången och tar mig tid och går igenom alla artiklar och reportage som har gjorts genom åren.
Efterlyst, veckans brott, GW om försvunna Helena.
Mycket som klickar och faller på plats. Särskilt det med att bilen parkerades på sjukhusparkeringen.
Som sagt, jag lägger ned mycket energi på det här just nu och för min egen skull så vill jag få så mycket klarhet i det jag vet.
Är det som jag tror eller inte!
1.Kommer ta kontakt med de jag kan, som var i parken för att bara prata runt lite om tider etc.
2.Tala med K*rl La*sson om deras vetskap. Vet var dom var, men behöver klara ut vissa rykten.
3.Tala med samtliga som var i bilen som åkte från PK
4.Tala med T.A*l om han var hos PU och hur de kom ned till stan.
5.Tala med de tre kvinnor som var hos P.U efter att han inte släppte upp vem som helst till sig. Vad vet dom?
6.Tala med PK och hans sambo (X) om vad som hände när P.U kom upp på morgonen sönderriven.
7.Tala med Ma*nusson då han verkar sitta inne på uppgifter angående P.U
Finns säkert fler saker som jag tänker lägga energi på.
SanningenSvider har sin uppfattning och om han får tid och möjlighet att göra slag i saken och undersaker saker vidare så hoppas jag att han inte bara utgår från sin egen tidigare uppfattning om saker och ting utan även vågar ifrågasätta sina egna mest grundläggande antaganden.
Kunskap bildas nämligen som allra bäst när man är som allra mest skeptisk till sina egna antaganden. Kanske kan SanningenSvider i sina undersökningar även ta i beaktande det han och jag talat om.