2021-08-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Du kanske kan lösa en liten gåta i tråden. Enligt tidingsartikel skall en Opel i hög fart ha kört genom stan efter Statts stängning och en person i gänget i Stadsparken skall ha försökt stoppa den.

Var det måhända PK själv som försökte stoppa den i tron att det var JoFr som körde?

Vilken tid på natten på ett ungefär kom bilen körande österut genom Mariestad?

Det kan ha varit så att PK trodde att det var J.F som kom körandes.
Tiden borde ha varit ca 02:30 ungefär.
Var ju en av de som var i parken.

Sitter för första gången och tar mig tid och går igenom alla artiklar och reportage som har gjorts genom åren.
Efterlyst, veckans brott, GW om försvunna Helena.

Mycket som klickar och faller på plats. Särskilt det med att bilen parkerades på sjukhusparkeringen.

Som sagt, jag lägger ned mycket energi på det här just nu och för min egen skull så vill jag få så mycket klarhet i det jag vet.
Är det som jag tror eller inte!

1.Kommer ta kontakt med de jag kan, som var i parken för att bara prata runt lite om tider etc.
2.Tala med K*rl La*sson om deras vetskap. Vet var dom var, men behöver klara ut vissa rykten.
3.Tala med samtliga som var i bilen som åkte från PK
4.Tala med T.A*l om han var hos PU och hur de kom ned till stan.
5.Tala med de tre kvinnor som var hos P.U efter att han inte släppte upp vem som helst till sig. Vad vet dom?
6.Tala med PK och hans sambo (X) om vad som hände när P.U kom upp på morgonen sönderriven.
7.Tala med Ma*nusson då han verkar sitta inne på uppgifter angående P.U
Finns säkert fler saker som jag tänker lägga energi på.

Har ju min teori, men tänker inte skriva ut den förrän jag talat med samtliga, om de nu vill tala.
Tror att de flesta kommer jag få kontakt med.

Har uppgifter som gäller allt från pilotglasögon till vit bil och den som springer mot Lockerud/Mariegärde. Spekulationer förstås, men finns en viss tyngd i det jag känner till.

Lägger inte till mer info utan jag tänker pussla ihop flera personer som jag känner till och som betedde sig väldigt konstigt efteråt.
Citera
2021-08-11, 17:17
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningensvider1.0
Tiden borde ha varit ca 02:30 ungefär...

OK Jo, det är ju rimligt att om hans chaufför har en ljus opel och han ser en ljus opel komma farande så kan han tro att det är JoFr.

Nu har jag aldrig varit i Mariestad, men ungdomarna var i "Stadsparken" och utlänningarna var i en bil. De har väl knappast kört genom parken. Vet du på ett ungefär var de kan ha stött på den oranga opeln, när den frågade efter en fest. Vet du om PK var med när utlänningarna frågade efter en fest? Eller var det rent av så att PK kom till utlänningarnas bil i tron att det var JoFr bil?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-08-11 kl. 17:38.
Citera
2021-08-11, 17:40
Medlem
ThordOlavssons avatar
Ugglan! Har du eller någon annan händelsevis en kopia av en artikel angående bilen så att man (dvs initierade Mariestadsbor) kan se vilka som var med om intervjun?
Citera
2021-08-11, 17:48
Medlem
Citat:
Tiden borde ha varit ca 02:30 ungefär.
Var ju en av de som var i parken.

Sitter för första gången och tar mig tid och går igenom alla artiklar och reportage som har gjorts genom åren.
Efterlyst, veckans brott, GW om försvunna Helena.

Mycket som klickar och faller på plats. Särskilt det med att bilen parkerades på sjukhusparkeringen.

Som sagt, jag lägger ned mycket energi på det här just nu och för min egen skull så vill jag få så mycket klarhet i det jag vet.
Är det som jag tror eller inte!

1.Kommer ta kontakt med de jag kan, som var i parken för att bara prata runt lite om tider etc.
2.Tala med K*rl La*sson om deras vetskap. Vet var dom var, men behöver klara ut vissa rykten.
3.Tala med samtliga som var i bilen som åkte från PK
4.Tala med T.A*l om han var hos PU och hur de kom ned till stan.
5.Tala med de tre kvinnor som var hos P.U efter att han inte släppte upp vem som helst till sig. Vad vet dom?
6.Tala med PK och hans sambo (X) om vad som hände när P.U kom upp på morgonen sönderriven.
7.Tala med Ma*nusson då han verkar sitta inne på uppgifter angående P.U
Finns säkert fler saker som jag tänker lägga energi på.

Har ju min teori, men tänker inte skriva ut den förrän jag talat med samtliga, om de nu vill tala.
Tror att de flesta kommer jag få kontakt med.

Har uppgifter som gäller allt från pilotglasögon till vit bil och den som springer mot Lockerud/Mariegärde. Spekulationer förstås, men finns en viss tyngd i det jag känner till.

Lägger inte till mer info utan jag tänker pussla ihop flera personer som jag känner till och som betedde sig väldigt konstigt efteråt.

Måste väl va skönt å få detta utrett efter alla år kanske du blivit frälst ,veteranerna som äger tråden går igång iallafall
Men vi barnrumpor är nog mer skeptiska var ju mycket trollprat strax innan men nu löser vi detta
Citera
2021-08-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Måste väl va skönt å få detta utrett efter alla år kanske du blivit frälst ,veteranerna som äger tråden går igång iallafall
Men vi barnrumpor är nog mer skeptiska var ju mycket trollprat strax innan men nu löser vi detta

Frälst. Vad snackar du om?

Ingenting som jag går omkring och tänker på dagligen.

Jag skiter precis i om veteraner går igång på vad jag skriver.

Har samma rätt att skriva här precis som dig eller?

Saken är att jag var på statt och känner alla som det talas om. Gör du?
Citera
2021-08-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
OK Jo, det är ju rimligt att om hans chaufför har en ljus opel och han ser en ljus opel komma farande så kan han tro att det är JoFr.

Nu har jag aldrig varit i Mariestad, men ungdomarna var i "Stadsparken" och utlänningarna var i en bil. De har väl knappast kört genom parken. Vet du på ett ungefär var de kan ha stött på den oranga opeln, när den frågade efter en fest. Vet du om PK var med när utlänningarna frågade efter en fest? Eller var det rent av så att PK kom till utlänningarnas bil i tron att det var JoFr bil?

Den orange Opeln kom från Kungsgatan och körde mot centrum.
PK sprang fram till korsningen som går vid Kungsgatan-Nygatan. Där är det en stoppskylt.

Kommer ihåg att han nämnde på sitt "sätt" att det var ett gäng utlänningar som frågade efter brudar och fest.

Vet vart han står politiskt och han ville ha iväg dom från centrum och hänvisade dem till Ekudden.
Vi var väl inte direkt ungdomar.
Ålder från ca 25 år upp till 45 år. L*sse Skog var äldst och var väl runt 45 år. La*se Agebring som spelade gitarr var ca 43 år. Vi andra var runt 28-30 år
Citera
2021-08-11, 18:47
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Den orange Opeln kom från Kungsgatan och körde mot centrum.
PK sprang fram till korsningen som går vid Kungsgatan-Nygatan. Där är det en stoppskylt.

Kommer ihåg att han nämnde på sitt "sätt" att det var ett gäng utlänningar som frågade efter brudar och fest.

Vet vart han står politiskt och han ville ha iväg dom från centrum och hänvisade dem till Ekudden.
Vi var väl inte direkt ungdomar.
Ålder från ca 25 år upp till 45 år. L*sse Skog var äldst och var väl runt 45 år. La*se Agebring som spelade gitarr var ca 43 år. Vi andra var runt 28-30 år

Äntligen blir det lite intresse från min sida. Äntligen folk som jag känner/ kände. Jag blir nostalgisk. Agebring drog till Christiania och är väl kvar där om han lever. En snäll kille. Lasse dog ju. Var väl inte så "snäll". Ser fram emot fortsättning.
Citera
2021-08-11, 19:48
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Äntligen blir det lite intresse från min sida. Äntligen folk som jag känner/ kände. Jag blir nostalgisk. Agebring drog till Christiania och är väl kvar där om han lever. En snäll kille. Lasse dog ju. Var väl inte så "snäll". Ser fram emot fortsättning.

Tror du att PU är mördaren, eventullt ihop med någon annan, i så fall vem?
Citera
2021-08-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Lyssnar på boken just nu

Jag tycker systern verkar skum.

-Varför går man in och tänder lampan i Helenas rum, när man väntar hem henne på natten.
varför inte tända i hallen istället ?(Ville hon fixa ett alibi, Helena kanske kom hem sen hände nåt dem emellan? Alibi för varför det lös i hennes rum ifall hon "inte hade kommit hem"? )

- varför ville systern bli väckt på natten när hon kom "för att höra detaljerna o dricka te". kan man inte ta det på morgonen liksom? de flesta gillar ju inte att bli väckta -om det inte är nåt väldigt speciellt som inte kan vänta

- hur tappar man sina ringar vid eventuellt bortförande? Inte så att man spretar med fingrarna rakt ut när nån sliter i en, snarare knyter ihop händerna vid shock. Om dom satt så löst, varför har hon inte tappat dem under fyllan?
Känns mer utplacerat,, men av vem?

-varför var det så viktigt att få hem Helena med taxi, när dom annars inte åker taxi pga bor så nära stan?
en gemensam vän var ju där samma kväll och beklagade sig över vad nåns pojkvän gjort- haft ihop det med Helena kanske?

Kan ha blivit catfight och dråp

Hade det varit idag, hade det varit bland det första polisen kollade, och kollat efter mikroskopiska blodfläckar i bostaden etc. Vet inte hur mycket systern och bostaden undersöktes på den tiden. Skulle ändå tro att någon kontroll gjordes.
Dock stämmer det ju inte alls med mansrösterna och kvinnoskriket. Dessutom krävs nog en ganska störd personlighet att inte bara göra detta utan också delta aktivt i utredningen tillsammans med sin andra syster, och sina föräldrar. Det borde märkts på andra sätt.
Så detta är något som det är dåligt om det inte är kontrollerat på något sätt, men ändå rätt osannoliikt.
Citera
2021-08-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals

Det var inga större fel på L*sse Sko*. Han hade väl liknande problematik som de flesta har som är i missbruk. Ja, han dog för ett antal år sedan. Var och hälsade på honom för ca 9 år sedan och han var då i dåligt skick.
Sista gången jag såg honom, då jag lämnade det livet bakom mig.

A*ebring flyttade till Göteborg efter Mariestad. Bodde på något inneboende vid Nordstan där jag hälsade på honom, men det är en jäkla massa år sedan.
Han torska ju på Tjacket. Han sålde ju åt Kr*mer och efter voltan så flytta han dit.
Har inte hört någonting mer från honom sedan dess.
Citera
2021-08-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Tror du att PU är mördaren, eventullt ihop med någon annan, i så fall vem?

Frågan är inte ställd till mig, men svarar ändå.
Ja, jag tror att PU är definitivt en som är skyldig.
Enligt Gabriella och Ulrika som är systrar till Helena som alla vet vid det här laget så är det troligtvis någon som Helena verkligen kände.

PU kände hon inte väl. Troligtvis bara flyktigt. Därav så är det någon mer inblandad och som de säger att minst två mans röster har man hört.

Kan det varit BW som var en del av det?
J.F tror jag inte hon kände. Men många ??? runt honom.

Vad jag baserar PU på är hur sönderriven han var och vad han sa till Kr*mer när han kom upp till dem. Sen finns det mycket mer när det gäller honom, och det ska jag fråga runt lite bland de som var runt omkring honom för att få en tydligare bild.
Citera
2021-08-11, 20:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
P.U använde anabola.
Ninjutsu behövde inte P.U använda. Han var ju råstark av allt tränande och anabola.
Slog ju sönder sin fars kök i huset på Snuggen och slängde ut sin far i morgonrocken mitt i vintern.
Det var i fyllan. Fick sig ett frispel. Inte mycket kvar av det köket.

Stämmer att P.U hämtade tjack åt Kr*mer i början från Stockholm, men sen körde de tillsammans fram till det att Helena försvann.
P.U försvann efter det upp i rök.

J.F var nere på stan den kvällen. Han körde ner P.K och hans sambo+ hennes väninna och en kille till om jag minns det rätt.

J.F snurrade runt på stan i sin bil ett tag, men var inte inne på statt.

Han skulle ju hämta upp dem efter statt stängde. Vilket han inte gjorde

Om han skulle hämta "gänget" men inte gjorde det, kan man ju verkligen fråga sig vad han gjorde i stället. Märk också att jag har fått veta att PK hävdar att JF var som bortblåst efter Helenas försvinnande (precis som PU, alltså) och att PK säger att han till slut åkte hem till JF och fann honom i ett helt apatiskt tillstånd, knappt talbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in