2021-08-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Som jag skrev tidigare: Om ett par, tre personer vägrar att gå med på topsning, har vi ju tagit ett steg framåt, eller hur?! Nästan alla som vägrar att topsas, gör det av en mycket speciell anledning. Och visst vore det väl utmärkt om snacket börjar gå? Att topsa folk är en högst möjlig väg framåt.

Håller med dig.
Vore en självklarhet att topsa dem man har som misstänkta till att börja med.
Vet inte vad lagen säger, men det skulle underlätta.

Är själv topsad och finns i registret sedan flera år tillbaka.
Citera
2021-08-10, 21:30
Medlem
Har läst en hel del i tråden och alla inlägg av vissa personer
Mycket intressant
Är det ingen som känner bilvittnena som om jag förstod det har emigrerat
Om deras liv rulla på som vanligt efter den kvällen
Citera
2021-08-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningensvider1.0
Hej,
J.F var tränare till P.U under två års tid för Ninjutsu.
J.F höll till i en gårdslokal på Södra Kolarestigen i Mariestad.

De umgicks sporadiskt på fritiden.

Det var ungefär 20 aktiva under denna perioden. Gissningsvis var det mellan 1990-92.
J.F flyttade senare till Karlstad
Jaha..ninjutsu...Rimmar väl illa med Anabola 🤔
Jag vet ju att P.U använde anabola..och annan skit samt va springpojke och chaufför åt Kr*mer (tjack)! Var J.F ”nere på stan” den kvällen...på stadt typ?
Citera
2021-08-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Lyssnar på boken just nu

Jag tycker systern verkar skum.

-Varför går man in och tänder lampan i Helenas rum, när man väntar hem henne på natten.
varför inte tända i hallen istället ?(Ville hon fixa ett alibi, Helena kanske kom hem sen hände nåt dem emellan? Alibi för varför det lös i hennes rum ifall hon "inte hade kommit hem"? )

- varför ville systern bli väckt på natten när hon kom "för att höra detaljerna o dricka te". kan man inte ta det på morgonen liksom? de flesta gillar ju inte att bli väckta -om det inte är nåt väldigt speciellt som inte kan vänta

- hur tappar man sina ringar vid eventuellt bortförande? Inte så att man spretar med fingrarna rakt ut när nån sliter i en, snarare knyter ihop händerna vid shock. Om dom satt så löst, varför har hon inte tappat dem under fyllan?
Känns mer utplacerat,, men av vem?

-varför var det så viktigt att få hem Helena med taxi, när dom annars inte åker taxi pga bor så nära stan?
en gemensam vän var ju där samma kväll och beklagade sig över vad nåns pojkvän gjort- haft ihop det med Helena kanske?

Kan ha blivit catfight och dråp
Du är inte ensam om att tänka i dessa banor..men det är fetlocket på liksom...mkt hysch-hysch kring detta..det är asskumt!!!
Citera
2021-08-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Sanningensvider 1.0 är nog inte ensam om dom misstankarna, men jmf med exv. BW, PU, KM mfl är han att betrakta som en outsider. Enl. andrahandsuppg så ska ju PK tyckt att JF var "osynlig" efter Hs försvinnande, likt PU, och när han åkte hem till JF så skall han funnit honom i dåligt psykiskt skick.

JFs Opel Kadett sägs ha varit orange till färgen by the way.

JF var även PKs tränare.
Intressant med den orangea opeln..många har pratat om detta🤔
Citera
2021-08-11, 01:11
Medlem
Vänta här bara ett ögonblick; var J.F tränare åt både P.K och P.U (ninjutsu)...där i lokalen på Kolerestigen🤔
Citera
2021-08-11, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Du är inte ensam om att tänka i dessa banor..men det är fetlocket på liksom...mkt hysch-hysch kring detta..det är asskumt!!!
Håller med er båda. Det är mycket i detta som är mysko.

Jag undrar lite över vilka Helenas närmsta grannar var under denna tiden?
Citera
2021-08-11, 11:25
Medlem
Citat:
Jaha..ninjutsu...Rimmar väl illa med Anabola 🤔
Jag vet ju att P.U använde anabola..och annan skit samt va springpojke och chaufför åt Kr*mer (tjack)! Var J.F ”nere på stan” den kvällen...på stadt typ?

P.U använde anabola.
Ninjutsu behövde inte P.U använda. Han var ju råstark av allt tränande och anabola.
Slog ju sönder sin fars kök i huset på Snuggen och slängde ut sin far i morgonrocken mitt i vintern.
Det var i fyllan. Fick sig ett frispel. Inte mycket kvar av det köket.

Stämmer att P.U hämtade tjack åt Kr*mer i början från Stockholm, men sen körde de tillsammans fram till det att Helena försvann.
P.U försvann efter det upp i rök.

J.F var nere på stan den kvällen. Han körde ner P.K och hans sambo+ hennes väninna och en kille till om jag minns det rätt.

J.F snurrade runt på stan i sin bil ett tag, men var inte inne på statt.

Han skulle ju hämta upp dem efter statt stängde. Vilket han inte gjorde
Citera
2021-08-11, 11:26
Medlem
Citat:
Vänta här bara ett ögonblick; var J.F tränare åt både P.K och P.U (ninjutsu)...där i lokalen på Kolerestigen🤔

Ja, det var han. 100%
Citera
2021-08-11, 11:32
Medlem
Citat:

J.F var en fönstertittare som sprang omkring mellan husen på Kolarestigen och kollade på när folk hade sex.

Vet jag till 100%
Citera
2021-08-11, 14:18
Medlem
Citat:
J.F var en fönstertittare som sprang omkring mellan husen på Kolarestigen och kollade på när folk hade sex.

Vet jag till 100%
Heh..fönstertittare på kolerestigen🤔
Han kanske hade fönstertittat in i den Anderssonska villan för att få en glimt av de vackra systrarna där!
Citera
2021-08-11, 15:00
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
J.Fs Opel var orange. Det stämmer.
J.F var även tränare för PK.

Stämmer också att J.F var som försvunnen och ville inte tala med PK när han gick dit för att höra varför han och hans sambo inte blev upplockade efter statt.

Jag har min teori.

Skriver väl av mig framöver.

Citat:
P.U använde anabola.
Ninjutsu behövde inte P.U använda. Han var ju råstark av allt tränande och anabola.
Slog ju sönder sin fars kök i huset på Snuggen och slängde ut sin far i morgonrocken mitt i vintern.
Det var i fyllan. Fick sig ett frispel. Inte mycket kvar av det köket.

Stämmer att P.U hämtade tjack åt Kr*mer i början från Stockholm, men sen körde de tillsammans fram till det att Helena försvann.
P.U försvann efter det upp i rök.

J.F var nere på stan den kvällen. Han körde ner P.K och hans sambo+ hennes väninna och en kille till om jag minns det rätt.

J.F snurrade runt på stan i sin bil ett tag, men var inte inne på statt.

Han skulle ju hämta upp dem efter statt stängde. Vilket han inte gjorde

Du kanske kan lösa en liten gåta i tråden. Enligt tidingsartikel skall en Opel i hög fart ha kört genom stan efter Statts stängning och en person i gänget i Stadsparken skall ha försökt stoppa den.

Var det måhända PK själv som försökte stoppa den i tron att det var JoFr som körde?

Vilken tid på natten på ett ungefär kom bilen körande österut genom Mariestad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in