2021-08-08, 20:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
Undrar om det gick för dem alla samtidigt också?

Det gjorde det väl i sketchen om jag minns rätt Börje Räknar till 4 å sedan så går det för alla.
Vet dock inte ifall Lisa njöt lika mycket som de andra
Lyssna här från 3:20 https://youtu.be/h9My-u23t6A

Citat:
Hey Girl är en bra låt oavsett vilket, visar att Errol kunde skriva låtar. Jo absolut kan det finnas publik för skivan, kanske man själv skulle gjort någon form av recension av den, synd bara att datorn inte funkar längre, fast någon gång kan det bli.

Man får väl hoppas att det kommer ut någon nyutgåva men det är väl inte lika troligt.
Det skulle dock få en del personer att höja lite på ögonbrynen eftersom den är så ovanlig
Citera
2021-08-11, 19:04
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar varför Hans skiva Errol https://www.discogs.com/Errol-Errol/release/2295417blev en sådan flopp när den kom ut.

Men när det sedan blev nyutgåvor så säljer de som smör.
CD :n kom ut 2012
Nypressad genomskinlig Clear utgåva kom ut 2015
Picture Disc utgåva kom ut 2018

En liten bortglömd skiva som sagt.
För den som vill lyssna så finns den här https://open.spotify.com/album/4e0PRoscKOv8YnNuPNRfRf?si=S7rhgimUQx-CSRialdEvjg&dl_branch=1
Citera
2021-08-11, 19:43
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar varför Hans skiva Errol https://www.discogs.com/Errol-Errol/release/2295417blev en sådan flopp när den kom ut.

Men när det sedan blev nyutgåvor så säljer de som smör.
CD :n kom ut 2012
Nypressad genomskinlig Clear utgåva kom ut 2015
Picture Disc utgåva kom ut 2018

En liten bortglömd skiva som sagt.
För den som vill lyssna så finns den här https://open.spotify.com/album/4e0PRoscKOv8YnNuPNRfRf?si=S7rhgimUQx-CSRialdEvjg&dl_branch=1

Då när den kom så sågs den som en i mängden.
Låt oss säga att vi befinner oss i 1975, vi har varken någon Eddie Meduza eller E. Hitler än så länge och vi har ett enormt utbud av danzband. Jag vill dock vara tydlig med att skivan Errol absolut inte är en dålig skiva, faktum är att den fick positiva recensioner, något våran gode Errol tyvärr inte skulle bli för bortskämd med de kommande 27 år han hade framför sig.

När den kom ut igen på CD så var det återutgivningen av debutskivan av en legend, det är alltid spännande det där med vad som sedan blir av saker. Och jag är glad att skivan blev en succé, många som fick en inblick i hur han började sin karriär.
Citera
2021-08-11, 19:49
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Då när den kom så sågs den som en i mängden.
Låt oss säga att vi befinner oss i 1975, vi har varken någon Eddie Meduza eller E. Hitler än så länge och vi har ett enormt utbud av danzband. Jag vill dock vara tydlig med att skivan Errol absolut inte är en dålig skiva, faktum är att den fick positiva recensioner, något våran gode Errol tyvärr inte skulle bli för bortskämd med de kommande 27 år han hade framför sig.

När den kom ut igen på CD så var det återutgivningen av debutskivan av en legend, det är alltid spännande det där med vad som sedan blir av saker. Och jag är glad att skivan blev en succé, många som fick en inblick i hur han började sin karriär.

Undrar hur det hade varit ifall han hade haft ett Dansband istället för Roaring Caddilacs
Men då hade det nog varit Anders Nordstedts Orkester som hade gett ut musik.
Å även ett par Hitler Kassetter.

Errol skivan förtjänar att lyftas fram.
Dock börjar han väl skämta lite med låten Snus-ig Blues https://open.spotify.com/track/63QTwe68en6SXGZTcr2iwj?si=f09695d03bda4fe1
Citera
2021-08-11, 19:52
Medlem
Citat:
Undrar hur det hade varit ifall han hade haft ett Dansband istället för Roaring Caddilacs
Men då hade det nog varit Anders Nordstedts Orkester som hade gett ut musik.
Å även ett par Hitler Kassetter.

Errol skivan förtjänar att lyftas fram.
Dock börjar han väl skämta lite med låten Snus-ig Blues https://open.spotify.com/track/63QTwe68en6SXGZTcr2iwj?si=f09695d03bda4fe1

Onekligen är den värd att lyftas fram, det är ju ett stycke historia som är grundläggande att känna till om man vill kalla sig Errolnörd.
Snus-kig Blues är en rolig bit, andra favoriter jag har på den skivan är Går Du I Tankar och Flickan I Huset Mittemot.
Citera
2021-08-12, 15:35
Medlem
Värt att nämna var att i Allsång På Skansen så sjöng de ett medley med alla möjliga låtar om olika orter och då sjöng Sanna Nielsen refrängen till En Rock I Velinga, hon är ju skånska så vissa saker skall hon ju veta då.
Citera
2021-08-12, 21:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Värt att nämna var att i Allsång På Skansen så sjöng de ett medley med alla möjliga låtar om olika orter och då sjöng Sanna Nielsen refrängen till En Rock I Velinga, hon är ju skånska så vissa saker skall hon ju veta då.

Inte illa då finns det hopp för folk.
Skulle vara intressant ifall det kunde bli Allsång med bara Eddie Meduza låtar.
En önskedröm men ändå
Citera
2021-08-13, 14:17
Medlem
Citat:
Inte illa då finns det hopp för folk.
Skulle vara intressant ifall det kunde bli Allsång med bara Eddie Meduza låtar.
En önskedröm men ändå

Ett första steg är ändå utfört.

Jag la upp en omröstning idag och det finns de som vill att jag recenserar Dance Mix, se upp för det.
Citera
2021-08-13, 15:47
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ett första steg är ändå utfört.

Jag la upp en omröstning idag och det finns de som vill att jag recenserar Dance Mix, se upp för det.

Dance Mix är väl en skiva man hatar eller avskyr.
Jag får ge dig lyckäönskningar men kom ihåg att spela en del av Eddie musik när allt är klart.
för att fira att du slipper göra det en gång men aldrig mera
Citera
2021-08-13, 16:05
Medlem
Citat:
Dance Mix är väl en skiva man hatar eller avskyr.
Jag får ge dig lyckäönskningar men kom ihåg att spela en del av Eddie musik när allt är klart.
för att fira att du slipper göra det en gång men aldrig mera

Jo terapi efteråt kommer jag behöva, ni får räkna med att jag inte komma att vara så vänlig och välformulerad, det kommer bli en del ohämmad vrede.
Citera
2021-08-13, 16:21
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jo terapi efteråt kommer jag behöva, ni får räkna med att jag inte komma att vara så vänlig och välformulerad, det kommer bli en del ohämmad vrede.

Fattar som sagt inte varför Bert Karlsson gav ut den skivan. Den släpptes väl 1999 hos Bert Karlssons skivbolag efter att Eddie Meduza hade gått till Ultima Thule och deras skivbolag istället för att fortsätta jobba hos Bert Karlsson om jag minns rätt

Är det hämnd tro från Bert Karlsson över att Eddie spelade in på UT - Records istället
Citera
2021-08-13, 16:23
Medlem
Citat:
Fattar som sagt inte varför Bert Karlsson gav ut den skivan. Den släpptes väl 1999 hos Bert Karlssons skivbolag efter att Eddie Meduza hade gått till Ultima Thule och deras skivbolag istället för att fortsätta jobba hos Bert Karlsson om jag minns rätt

Är det hämnd tro från Bert Karlsson över att Eddie spelade in på UT - Records istället

Fullt möjligt en hämnd och ett själlöst försök att tjäna in extra slantar i samma anda som moderna Disney. Vilket är lustigt då bävrar är gnagare, precis som möss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in