2022-02-04, 23:55
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det verkar som att det kommer en liten Hyllning till Eddie Meduza
John Wildcat - Eddie Meduza forever (Officiell teaser)
https://youtu.be/5-smO309xrQ

"John Wildcat - Eddie Meduza forever" är en hyllningsplatta till Raggarkungen Eddie Meduza och släpps digitalt på alla musiktjänster 14/2-2022 samt på CD under mars 2022.

Vad tycker ni

En till som sjunger Gasen I Botten på rikssvenska, trots att texten innehåller skånska uttryck.
Annars är det såklart skoj att man vill hylla Errol och det är helt klart myyyyycket bättre än Raggarpullan.
Citera
2022-02-05, 01:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det verkar som att det kommer en liten Hyllning till Eddie Meduza
John Wildcat - Eddie Meduza forever (Officiell teaser)
https://youtu.be/5-smO309xrQ

"John Wildcat - Eddie Meduza forever" är en hyllningsplatta till Raggarkungen Eddie Meduza och släpps digitalt på alla musiktjänster 14/2-2022 samt på CD under mars 2022.

Vad tycker ni

Verkar ju intressant, men vet inte om det lät så bra. Får väl vänta med att ge kritik efter att jag hört några hela låtar.
Citera
2022-02-05, 01:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
En till som sjunger Gasen I Botten på rikssvenska, trots att texten innehåller skånska uttryck.
Annars är det såklart skoj att man vill hylla Errol och det är helt klart myyyyycket bättre än Raggarpullan.

Det går inte att göra det sämre än Raggarpullan, inte ens om någon skulle försöka.
Citera
2022-02-05, 01:05
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
https://youtu.be/mPhuvAhqJak

Dåren (han på Youtube som gör bra covers på låtar av Errol) tipsade mig om detta program.

Kan det vara detta program som gav Errol inspirationen till sitt artistnamn?

Inte omöjligt i alla fall. Men det fanns väl kanske fler naturprogram förr i tiden kring 70-talet. Men intressant i alla fall.
Citera
2022-02-05, 01:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Om ni inte har lyssnat på boken om Errols liv så är det ett tips. Rätt sorgligt många gånger då han verkligen är en känslosam och intelligent människa som levde ett tufft liv.

Även Svullos biografi är också bra. Även han levde ett hårt liv och stora problem med sig själv. Även den sorglig då vi alla vet hur det slutar.

Finns på Storytel men säkert på andra ställen också.
Citera
2022-02-05, 01:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om ni inte har lyssnat på boken om Errols liv så är det ett tips. Rätt sorgligt många gånger då han verkligen är en känslosam och intelligent människa som levde ett tufft liv.

Även Svullos biografi är också bra. Även han levde ett hårt liv och stora problem med sig själv. Även den sorglig då vi alla vet hur det slutar.

Har inte lyssnat på boken, men jag har den "vanliga" boken i min boksamling.
Citera
2022-02-05, 07:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har inte lyssnat på boken, men jag har den "vanliga" boken i min boksamling.

En bok på papper är lika mycket värd👍👍
Citera
2022-02-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Boken har jag i bokform och återkommit till den ett par gånger.
Citera
2022-02-05, 20:06
Medlem
Rebali179s avatar
Stämmer det att Eddie körde "Spårvagnschauffören" live någon gång eller har jag fattat galet.
Vill minnas att jag har hört något rykte om det?
Citera
2022-02-05, 22:26
Medlem
Citat:
Stämmer det att Eddie körde "Spårvagnschauffören" live någon gång eller har jag fattat galet.
Vill minnas att jag har hört något rykte om det?

Jag vet ett tillfälle där han INTE gjorde det och det var under denna spelning som gavs ut på DVD av Löfberg:
https://youtu.be/cV5ZD6csUIE

Hur Löfberg lyckas förväxla den och Världens Bäste Chaufför är en gåta som går bortom vad jag kan få ihop.

Fast han kan såklart mycket väl ha gjort det vid något tillfälle, annars har vi ju en intervju där han sitter och sjunger och den dök ju upp på Önskereprisen på kassetten Kräftkalas-94 så det var en låt som Errol visste är uppskattad bland fansen. Så det kan finnas en spelning där han sjöng den.
Citera
2022-02-06, 00:28
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag vet ett tillfälle där han INTE gjorde det och det var under denna spelning som gavs ut på DVD av Löfberg:
https://youtu.be/cV5ZD6csUIE

Hur Löfberg lyckas förväxla den och Världens Bäste Chaufför är en gåta som går bortom vad jag kan få ihop.

Fast han kan såklart mycket väl ha gjort det vid något tillfälle, annars har vi ju en intervju där han sitter och sjunger och den dök ju upp på Önskereprisen på kassetten Kräftkalas-94 så det var en låt som Errol visste är uppskattad bland fansen. Så det kan finnas en spelning där han sjöng den.

Vem vet kanske kommer det fram med tiden. Vi fick ju dock Jag Vill Ha En Brud Med Stora Pattar på Gröna Lund DVD:n. så kanske vem vet.
Citera
2022-02-07, 23:55
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Satt och slötittade på Husdrömmar på SVT idag. Och de pratade om potatis och vad man kunde göra med det. I all fall så kommer brännvin på tal och så klart spelas en kort snutt av Mera Brännvin. Det är då minst andra gången i år som SVT spelar Errols musik, de spelade tidigare i år Midsommarnatt i programmet Stjärnorna på slottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in