Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jo jag kan visst det ta debatten om han ljuger.
Han ljuger om när han kom fram till Olof
Han ljuger om att han kollade på klockan när skotten föll..
Han ljuger om hans språngmarsch..
Är det tillräckligt..?
Tillräckligt att visa hur du tänker, men räcker ju inte på långa vägar för att bevisa att det där är lögner!
Det visar också att du inte reflekterat över mitt inlägg. Läs exemplet längst ned här: Leif L. ljuger också enligt ditt sätt att beskylla folk för lögner!
(FB) Skandiamannen
Du utgår ifrån att SE är GM och verkar inte kunna tänka om? Är SE GM så vet även jag att detta är lögner... men är det inte lite fel ända att börja i? Konfirmations-bias...
Det går inte att bygga en GM på att anta att han ljuger! Det är spekulationer!
1.
Varför ljuger han när han kom fram till Olof Palme?
Varför kan han inte uppfattat saken på sitt sätt, likt övriga vittnen?
Bengt Palm upplever sig vara en av de första på plats. I hans fall vet vi att han satt i bilen norr ut när skotten föll. Han vänder vid Adolf Fredrik, kör tillbaka parkerar på motsatta sidan, sitter sedan ca.20 sekunder i bilen innan han går ut och fram till mordplatsen. Upplever sig vara bland de första.
Ljuger han?
Nu vet jag faktiskt inte vad du vill mena just här att SE har påstått, men se detta som ett exempel och återkom gärna med på vilket sett SE's lögn är bevisad!
2.
Varför ljuger SE om klockan? Hur vet du det?
Är det för att du tror på det du läst från TP och att du utgår ifrån att SE är GM?
Eller kan det vara i princip som han säger eller att han typ kollar på klockan för att avgöra om han har tid att stanna vid "tumultet längre fram"? En spekulation och en rätt enkel förklaring, snarare än att han skulle maskera framtagandet av revolvern med en sådan lögn? (Det är en sagolik förklaring)
Återkom gärna med hur denna lögn är bevisa!
Att ingen har sett detta är inget bevis!
3.
Varför är språngmarschen en lögn?
För att ingen såg den? Är det ett bevis?
Enligt Lampers senaste bok så sprang även vittnet Per Vallin in, ingen såg det heller. Ljuger han också?
Som med alla dessa uppgifter så vet inte jag heller om de stämmer, men att beskylla SE för lögn så släpphänt är något jag reagerar emot.
Jag ser språngmarschen som fullt rimlig utifrån de uppgifter vi har.
SE verkade veta att poliserna sprang iväg utan att ha fått ett signalement. (Källa: Söderström och även Kjell Östling)
Det var just signalementet som SE skulle förmedla. Det Lisbeth givit till honom.
Att det sedan är korkat att springa efter är inget som heller bevisar att det inte hänt.
Lägg där till kronologin som SE även prickar in.
Väl tillbaka har ambulansen kommit och det är då identiteten på Palme blir känd. Han får då reda på detta av "någon"(AH eller KJ möjligen).
Varför kan det inte gått till så? Och återigen.... hur kan denna lögn annars bevisas?
Och återkom gärna med bevis för att detta är lögner, eller kom gärna med en till uppgift som du anser vara bevisad lögn.