2021-08-11, 13:06
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Tack för hjälpen, det "klickade" i mitt huvud nu. Jag förstår precis vad som avses med kabelvägen och var man skulle kunna gå in från E4. Skulle fortfarande vilja se mer av terrängen, men då måste man nästan åka dit och gå runt själv.

Jag kan åtminstone filma när vi är där. Alltid något. Kommer bli rena dokumentärrn, Flashback-edition.
Citera
2021-08-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Jag kan åtminstone filma när vi är där. Alltid något. Kommer bli rena dokumentärrn, Flashback-edition.

Perfekt
Citera
2021-08-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootis
Hoppas polismannen funnit denna tråd och snappar upp diverse tips och uppslag samt förhållanden i övrigt vad det lider.

En tanke som slagit mig är ju att han gick hem och duschade om det stämmer… Men fiber hittades i bilen så då faller den historien? Kan han ha genomfört brottet och sen gått hem för att hämta bilen. Måste varit en stressande situation hur som helst då det slutar i mord. Tror ni systrarna blev hörda i fallet, hur gamla var de då? Står det något om det? 🧐 Eller tror ni mamman nekade det på grund av att de var minderåriga om hon fick frågan?
Vet du något om systrarna pratat något om fallet eller är det helt tyst på orten?

Tror inte jag personligen hade valt att bo kvar, och som jag förstår det så bor mamman och en dotter ( vuxen ) i huset nu
Citera
2021-08-11, 14:06
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
En tanke som slagit mig är ju att han gick hem och duschade om det stämmer… Men fiber hittades i bilen så då faller den historien? Kan han ha genomfört brottet och sen gått hem för att hämta bilen. Måste varit en stressande situation hur som helst då det slutar i mord. Tror ni systrarna blev hörda i fallet, hur gamla var de då? Står det något om det? 🧐 Eller tror ni mamman nekade det på grund av att de var minderåriga om hon fick frågan?
Vet du något om systrarna pratat något om fallet eller är det helt tyst på orten?

Tror inte jag personligen hade valt att bo kvar, och som jag förstår det så bor mamman och en dotter ( vuxen ) i huset nu
Systern C som var 17 år vid tillfället för mordet är ju hörd flera gånger. Tvillingsystrarna som var 9 år gamla har inte hörts.
Citera
2021-08-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Systern C som var 17 år vid tillfället för mordet är ju hörd flera gånger. Tvillingsystrarna som var 9 år gamla har inte hörts.

Tack för upplysning
Citera
2021-08-11, 14:34
Medlem
Zootiss avatar
Citat:

Dottern Å är skriven hemma, även dottern M bor där strikt juridiskt då hon bott hemma sedan hon födde barn. Både Å o M har skaffat barn som ensamstående via insemination vilket berättats om sedan tidigare.
Citera
2021-08-11, 14:47
Medlem
Citat:
Tack för upplysning
Förhör med systern kan du hitta i avsnitt 2 av fup på sidorna 369-379.
Citera
2021-08-11, 14:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Underbart! Det blir att plocka fram popcornen 🍿

Detta fall måste ju bara lösas. Det är en skam att vårt rättsväsende inte klarade av att låsa in fanskapet. Och hoppas att HD denna gång ger möjlighet att brottet kan lösas.
Citera
2021-08-11, 14:56
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Är du långt ifrån platsen eller skulle det finnas möjlighet att göra en kort video från väg till fyndplats? Mycket begärt men en tanke så får fler en bild av hur det ser ut direkt på plats

Man har nyligen avverkat området, så risken finns ju att det är ett stort jävla kalhygge där
Citera
2021-08-11, 15:03
Medlem
Zootiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Man har nyligen avverkat området, så risken finns ju att det är ett stort jävla kalhygge där

Helt korrekt,avverkades i vintras hela bredden mellan bruksvägen och gideåälven förutom en skärm utemot e4.
Citera
2021-08-11, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zootis
Dottern Å är skriven hemma, även dottern M bor där strikt juridiskt då hon bott hemma sedan hon födde barn. Både Å o M har skaffat barn som ensamstående via insemination vilket berättats om sedan tidigare.
Har du vetskap om O vistas hos mamman? Hälsar på osv? Är systrarna hemma då, tro?
Hur kommer det sig att de inte vill ha någon man till barnen? Inte bara den ena utan två? Som om män är pest, är det pga brodern? Hur tusan var pappan?!
Citera
2021-08-11, 17:07
Medlem
Citat:
Jo, det som talar för att han kan ha haft kniv med avsikt att "bara hota" är väl just att det är så han kan ha fått henne att lämna vägen och följa med honom. Och enligt den märkliga rekonstruktionen, väl. Sådana här saker vi aldrig kommer få reda på utan erkännande, och även vid ett erkännande (som vi aldrig kommer att få) skulle jag inte lita på detaljerna i det alls. Men spekulera duger, det är vi ju bra på!

Hur vanligt är det att pojkar/unga män i den åldern på vischan går runt med kniv i en slida i bältet bara för det är praktiskt?
Relativt vanligt tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in