Citat:
Så där funkar det inte längre. Minns du inte för några veckor sen då Stenevi och Morgan J krävde att Kristersson skulle be om ursäkt för att ha hållit med JÅ om att invandringen är en belastning, och UK svarade ”De som borde be om ursäkt är de politiker som år efter år har makten att göra något men låter utanförskapet, arbetslösheten och kriminaliteten bara växa, samtidigt som de röstar igenom lagar som avsiktligt ökar invandringen till Sverige.”Vän av ordning undrar då varför det inte gäller M själva i så fall. Men om man är vän av ordning har man inte selektivt minne utan kommer ihåg att UK faktiskt bad om ursäkt å M:s vägnar i november 2019:
”I den mån mitt parti har bidragit till att smäda och frysa ut de röster som ville och vågade lyfta problemen, så förtjänar de min och mitt partis förbehållslösa ursäkt.” … ”Den segregation, det utanförskap och den långvarigt okontrollerade invandring som nu driver den grova brottsligheten har naturligtvis inte uppkommit plötsligt. Ansvaret för många års ogenomtänkt politik – och oförmågan att ta itu med problemen – delas av många. Också av mitt parti Moderaterna.” … ”Moderaterna erkänner utan omsvep att vi har ett delansvar. Även vi borde ha agerat tidigare, tydligare och kraftfullare.”
Så nej, dagens M skrämmer man inte med simpel brunkletning. Man skrämmer inte Busch, Skyttedal eller KDU heller, men tyvärr finns det frikyrkliga fossiler som Magnus Jacobsson och Roland Utbult som tror de kan fortsätta driva kvar Alf Svenssons KD classic vid sidan av nya KD.
Jag förstår vad du menar. Men tillbaka till ämnet.