Citat:
Ursprungligen postat av
catforwardpower
Jaha, då är vi nästan tillbaks på noll igen. Det ser ut som att media kommer trumma stenhårt nu på flyktingkrisen i Afghanistan samt IPCCs klimatrapport. Räkna med konstant tryck fram till valet. Ni är dumma om ni tror media kommer vika sig frivilligt. Och ja, väldigt många tar fortfarande del av mainstreammedia och kommer svälja det.
Även om SD går helt okej i opinionen så kämpar de ständigt i motvind. Idag som förut. De får ingenting gratis. Ser nästan framför mig nu när Per Bolund kommer ha nästa debatt med en SD-politiker. Det kommer låta värre än någonsin. Vänsterfanatikerna kommer inte ge sig som sagt
Men oavsett hur massmedia ställer sig så är jag övertygad om att SD vinner på att visa hårdhet och fasthet och helt motsätta sig asylflyktingar. Om vi skall ha invandring skall det bara vara ren kompetensinvandring. Folk inser det orimliga att få hit fler afghaner.
Jag tror därför att SD har ett bättre utgångsläge denna gång. Låt säga att SD kan gå upp till 22% och då tror jag att kampanjer mot SD inte kan kapa bort mer än 1 procent. Jag ställer SD på 21% i valet men hoppas naturligtvia på bättre
Cementkrisen kan bli något bra i SD:s favör. Det är viktigt att inte den krisen löses utan det skall utredas under lång tid, ju längre tid desto bättre...

.... .