Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
Är gängse metod att man vill ha en swimmingpool på tomten, och drar av priset för en swimmingpool från värderingen?
Du kunde så klart inte låta bli att trampa i klaveret igen, som den kompletta idiot du är.
Svar JA. Om den prismodell man utgår ifrån när man initialt värderar fastigheten, alltså innan man tagit hänsyn till det specifika skicket, utgår ifrån att det finns swimmingpool på tomten, men den fastighet man värderar inte har det, så drar man självklart av priset för en swimmingpool från värderingen. Det är så ortprismetoden fungerar. Din jävla jubelidiot. Har du slarvat bort skämskudden eller?
Nu är det enda man undrar, vad nästa klavertramp du tänker presentera, är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
Nu ligger ju detta hus på en sjö tomt, men att Ebba drog av från värderingen för hur hon tänkt rusta upp huset är skamligt.
Och nästa klavertramp kom så klart innan jag ens hann skriva ovanstående mening.
SÅ du vet alltså inte heller vad en sjötomt är. Men nej, huset Ebba köpt ligger INTE på en sjötomt.
Ebba har inte dragit av någonting från värderingen. Det var Esbjörn som drog av från värderingen, för att han var för lat, för snål, eller vad du vill, för att ta hand som sin skit, utan överlät på Ebba att ta hand om den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
Det är som att värdera en bil och säga, den är ju lite rostig så det drar ju ner värdet med 20000.
Sen tycker jag det inte är mer än rätt att det dras bort ytterligare 10000 från priset eftersom det kommer kosta mig ungefär så mycket att betala någon för att fixa bort rosten.
Tre klavertramp rakt av i ett inlägg. Nytt rekord för dig. Eller det är nog snarare precis så det brukar vara.
Nej, man drar inte av för samma brister två gånger.
Men visst är det så, att värderar man en bil utifrån en generell metod, så justerar man sedan den initiala generella värderingen för de brister, och den eventuella extrautrustning, som bilen har, innan man får sin slutliga värdering. Men det är nog bara du som är så jävla borta i skallen att du tror att man skall dra av, eller lägga till för den delen, för samma brister eller extrautrustning, två gånger
Föddes du igår eller. Du är verkligen rejält mycket mer korkad än trådens ärkeidiot. Det är nog frågan om inte du nu är på väg att ta över den rollen.