2021-08-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
1. 150 funkar, du får ta blodprov och justera utifrån det. Ingen är exakt lik den andre.

2. Högst troligtvis inte, men samma här du får ta blodprov och justera vid behov.

3. 150 mg kommer inte ge några direkta biverkningar nej. Men du mixtrar med dina egna hormoner, finns alltid en risk. Och infektionsrisk/pip får du också ha i åtanke.

4. Ja, det räcker för att addera deca senare. Även om du kommer få rekommendationer här att köra högre.

Tack för ditt svar! Jag är grön inom detta, så vad är det jag vill kolla med blodproverna?

Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Hur gammal är du?, och vad är ditt testo idag? Det finns mildare prepp än deca för ett läka, om vi ser till den hårda nerstängningen som deca ger. Är du inte klar med att eventuellt skaffa familj och börjar närma dig det så skulle jag funderat över detta riktigt noga om jag var dig. En liten sarmskur vore kanske bättre då du vill ha en liten boost bara. Ostarine ska väl läka fint säger dom

Jag är 32 år och jag vet inte i dagsläget, men när jag kollade det för 7 år sedan så vill jag ha för mig att jag låg runt 20-22. Stänger deca ned något annat än testot och vilka mildare prepp finns det för läkandet? Jag är helt säker på att jag aldrig vill skaffa barn och jag har varit det sedan ungdomen, min sambo känner samma sak. Är inte sarms i ett rätt tidigt forskningsstadie?
Citera
2021-08-10, 12:37
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninamed
Tack för ditt svar! Jag är grön inom detta, så vad är det jag vill kolla med blodproverna?

Jag är 32 år och jag vet inte i dagsläget, men när jag kollade det för 7 år sedan så vill jag ha för mig att jag låg runt 20-22. Stänger deca ned något annat än testot och vilka mildare prepp finns det för läkandet? Jag är helt säker på att jag aldrig vill skaffa barn och jag har varit det sedan ungdomen, min sambo känner samma sak. Är inte sarms i ett rätt tidigt forskningsstadie?

DU hade 22 nmol för 7 år sedan och vill börja med trt? dummaste jag hört på länge.
Citera
2021-08-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
DU hade 22 nmol för 7 år sedan och vill börja med trt? dummaste jag hört på länge.

Varför det? Jag vill ha lite skjuts i min träning och 150 mg varje vecka bör väll ge det?
Citera
2021-08-10, 17:51
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Varför det? Jag vill ha lite skjuts i min träning och 150 mg varje vecka bör väll ge det?
Nej 150 mg kommer inte ge dig någon skjuts i din träning 😂
Citera
2021-08-10, 17:54
Medlem
Citat:

Detta. Däremot om du slänger till blasts då och då.

edit: Med då minst 500mg testo/ew
Citera
2021-08-10, 18:08
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:

Det jag menar med blodprov är dina värden av testo och östrogen. Du vill landa på en vettig hållbar nivå om det är trt, för då pratar vi ju for life. Säg att 150mg ger dig 20 nmol testosterone, och ditt östrogen ligger precis inom normal. Ja då har du i prickat rätt, vill inte höja testot då och få börja med AI om du kan slippa det. Hänger du med?

Men har du redan mellan 18-24 nmol testo naturligt så ser jag ingen anledning med trt, helt bortkastat.

Det är enbart testot som trycks i botten, dina testiklar lägger av helt enkelt, på obestämd framtid och effekt. Dina blodfetter blir också sämre på större doser, bör nämnas. Men på trt nivå ska det vara lugnt

Andra läkande preparat är bland annat ostarine och anavar. Jag är inte så påläst på den biten men vet att just de preparaten funkar.

Ostarine finns det studier på, den är rätt harmlös skulle jag säga. Kommer inte ge dramatiska effekter som steroider men en liten boost. Kolla upp mk677, den ökar igf och tillväxt hormonet naturligt, stänger inte ner dig. Så en kombo med den och ostarine skulle kunna ge dig en liten knuff utan att du sabbar dina hormoner totalt.
Citera
2021-08-10, 18:20
Medlem
Tack för era svar, då verkar det vara rätt meningslöst i mitt fall. Detta får vänta tills jag är 45+ :P
Citera
2021-08-10, 19:16
Medlem
Citat:

Jag läste nyss att den normala produktionen av testo ligger inom 5-10 mg per dygn, alltså 35-70 mg i veckan. Så hur kan inte mer än det dubbla ge en boost i träningen?
Citera
2021-08-10, 21:50
Medlem
Jag tycker det är skitsnack att TRT inte skulle ge något extra även om värdena är helt okej. Tillför man testo på eget håll så har man jämna nivåer över hela dygnet och jag har flertalet vänner som ökat på ordentligt bra på 120-150mg/vecka. Trots att deras normala produktion har varit okej.

Men med det sagt, om jag var du skulle jag ta ett nytt blodprov och sen utvärdera. TRT är inget man hoppar på bara för att få en liten skjuts i träningen utan det är ett livslångt åtagande som kan ställa till det för dig på många sätt.

Om det är en skjuts i träningen du vill ha, varför inte testa med en vanlig kur istället? Skippa SARMS helt och kör en vanlig nybörjarkur med Testo E och utvärdera sedan hur du upplevde det och om det är något för dig.
Citera
2021-08-10, 21:51
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:

150mg kommer visst ge en skjuts i ens träning.
Han producerar förmodligen 70mg testo i veckan ca.

150mg testo e varav estern väger ca 30% och därmed har 100mg testo exogent i kroppen. varav ca 40% mer testo i kroppen jämfört än vad han skulle ha naturligt.
Citera
2021-08-10, 22:19
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Tack för era svar, då verkar det vara rätt meningslöst i mitt fall. Detta får vänta tills jag är 45+ :P

Njae, meningslöst vet jag väl inte. Men jag tycker att om du har okej värden så varför kliva på trt då? Livslångt pinnande, man blir rätt trött på det också tillslut. För att bygga lite lite mer ett litet tag? Åtminstone jag tycker inte den lilla belöningen är värd priset, men det är jag det.

Då är det nog bättre du faktiskt drar till med en riktig kur, kliver av och återhämtar dig igen. Har du kass återhämtning så finns ju trt alternativet där då och väntar?
Citera
2021-08-10, 22:47
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
150mg kommer visst ge en skjuts i ens träning.
Han producerar förmodligen 70mg testo i veckan ca.

150mg testo e varav estern väger ca 30% och därmed har 100mg testo exogent i kroppen. varav ca 40% mer testo i kroppen jämfört än vad han skulle ha naturligt.
Så om han har 22 nmol nu så får han 30 på sin "trt" den pytte ökningen ger inte någon skjuts nej, den är helt idiotisk då han även stänger ner sen egenproduktion.
Detta är även om man räknar med att testot är helt rätt dosera vilket det sällan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in