Citat:
Ursprungligen postat av
csvens
Vi har konsensus här i alla fall, jag har svårt att bedöma vad NF ser och tror inte ett dyft på mötesscenariot. Dock tror jag väl att att han sett makarna Palme någorlunda i placering enligt vad som framkommer i förhör.
Jag tror också att den hastighet dom mätt på honom stämmer, 1,5 m/s om jag inte minns tokigt Dock tror jag inte på att han gått så lång tid som 1 min och 35 sek mellan mötet och skott, håller du med?
Tror nog att vi på det "stora planet" kan hitta fler saker vi är överens om... i det fall du nu inte tillhör (den växande) skaran som tror att SE ingick i en konspiration.
Ja, uppgifterna går inte ihop. Hastigheten är en sak som också kan tillåtas variera något med samma "omöjliga" resultat. Plats och tid är det som inte går ihop.
Nej, jag tror tidsdiffen har en annan förklaring.
Fauzzi tar fel på plats där han vänder sig om och ser mordplatsen, efter skotten. (Skulle underlätta iakttagelserna av mordplatsen och mannen i Dekorima-entrén, AB. Det är sjukt långt från Bonnierhuset till mordplatsen)
Även om vi menar att det är AB som Fauzzi sett så har vi tid/platsproblemet när skotten avlossas.
Att förklara mötesscenariot utifrån denna tidsdiff är ett pusslande som jag får svårt för. Man använder Delsborns uppgift om samtal, men där ingen sett makarna Palme stå vända mot varandra. AB och IM's uppgifter som berättar nåt helt annat bl.a.