Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-03, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsforskarn
Jag fick utskrivet 30mg Diazepam under 10 års tid, men varje år när jag åkte till
Thailand en månad så tog jag inte med mig något alls.. kände inget beroende.

Förutom Diazepam så fick jag 3st Somadril/dag utskrivet som jag skulle kombinera
med Panocod, samt 20mg Stilnoct till natten.. tror dom ville ta livet av mig.

Efter läkarbyte så blev jag av med allt under några års tid utan nedtrappning.
Hade även 30mg Oxynorm som jag fick bryta utan nedtrappning.

Efter några år utan mediciner så fick jag utskrivet 15mg Diazepam och
Gabapentin som jag tar vid behov och det har jag samlat på mig gott av.

Diagnos: Nervsmärta, muskelspänningar, ångest och sömnproblem

Somadril med Panocod var det bästa för mig
Varför fick du ingen nedtrappning? Eller var det självmant? Det låter lite väl farligt.
Citera
2021-08-03, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Byt läkare direkt är mitt råd. Så klart din bror ska få må bra sin sista tid i livet. Att vägra någon ångestlindring i den situationen han befinner sig i borde vara tjänstefel så anmäl läkaren när ni ändå håller på.

Dödsångest pga dödlig obotlig sjukdom torde vara det tyngsta skälet jag kan komma på för att få Bensodiazepiner på recept öht.
Ord.

Dessutom har Stesolid inga allvarliga biverkningar i normala fall. Pantad läkare.
Citera
2021-08-03, 19:30
Medlem
Green-Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321
Jag vill bara skriva av mig min frustration. Jag vill få tag på diazepam. Blåa känns det som det flödar av och även om det är "torka" på blå ibland nu i covid så går det ju ändå alltid att få tag på. Men känns som hela tiden är det bara "nä tyvärr men det finns blåbär". Visst dem gör sitt jobb men jag älskar att bli så mjuk i kroppen och inte bara ångestfri och "Criminal mastermind" några timmar.

Har inget stort nätverk o de som hjälper mig använder ju själv blå dagligen. Men den som tillhandahåller blå till flera, borde väl ha ett brett sortiment? Eller är bären så fruktansvärt populära i alla kretsar?

De finns 15st annonser på FS som är Diazepam, jag skulle inte ha köpt från de 13 säljare som säljer Bensedin från Galenika utan istället 5mg Stesoliden eller de där 20mg tabbarna.
Citera
2021-08-03, 23:11
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag fick i lördags besked om att min mamma är döende i cancer. Är inlagd med nattpermis och behöver Stesolid i mängder. Kvackarna nekade mig en höjning, inte ens fem milligram extra vill de ge mig. Vem fasen är potenta doser till för att ges till? Jag har ta mig tusan dödsångest, jag måste ha lite mer benso än de ynka 20 mg jag har i dagsläget.
Citera
2021-08-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Jag fick i lördags besked om att min mamma är döende i cancer. Är inlagd med nattpermis och behöver Stesolid i mängder. Kvackarna nekade mig en höjning, inte ens fem milligram extra vill de ge mig. Vem fasen är potenta doser till för att ges till? Jag har ta mig tusan dödsångest, jag måste ha lite mer benso än de ynka 20 mg jag har i dagsläget.
Vissa psykiatriker är riktiga as och rent av omänskliga. Jag har mer eller mindre varit så sjuk så att jag sa till läkaren att jag tänkte ta livet av mig om inget radikalt gjordes rent behandlingsmässigt och inte ens då fick jag något annat än lite Sobril samt Imovane att sova på.

Jag utnyttjade mitt fria vårdval och bytte till en läkare som kände mig sedan tidigare. Hon fattade i vilket dåligt skick jag var i och satte mej på 4 mg Iktorivil per dygn, det motsvarar ungefär 80 mg Stesolid.

Efter det har jag även fått Xanor att sova på men jag har nog haft lite flyt med vissa läkare också.
Citera
2021-08-05, 11:42
Bannlyst
Åh vad skönt det är att ta 10mg efter ett litet uppehåll, så skönt man mår nu, peppad på allt, får en hel del jobb gjort som jag aldrig annars gjort. Sen vet man att man kan ta en 10mg till innan man hoppar i sängs och mysa lite, sen vaknar man upp med ett leende på läpparna också då den sitter i så länge.

Mina vänner, man får vara försiktig med att inte ta varje dag men tar man då och då, så jävla underbart det är att bara få slappna av ibland
Citera
2021-08-09, 16:00
Medlem
Hur mycket diazepam krävs för rejäl muskelavslappning och ångestlindring?
Citera
2021-08-09, 16:55
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoic
Hur mycket diazepam krävs för rejäl muskelavslappning och ångestlindring?

Det där är högst individuellt. Jag behöver t ex ca 50mg för att ens känna av den och då har jag ändå legit ångest.
Blir du påverkad av en normal dos (5 - 10 mg) så bör 50mg vara mer än tillräckligt för att bli rejält påverkad.
Citera
2021-08-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Det där är högst individuellt. Jag behöver t ex ca 50mg för att ens känna av den och då har jag ändå legit ångest.
Blir du påverkad av en normal dos (5 - 10 mg) så bör 50mg vara mer än tillräckligt för att bli rejält påverkad.

Tack för svar, jag testade med 30mg. Tyckte faktiskt det bet bra och jag blev väldigt avslappnad i kroppen. Ökar toleransen väldigt fort på diazepam?
Citera
2021-08-09, 22:47
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Tack för svar, jag testade med 30mg. Tyckte faktiskt det bet bra och jag blev väldigt avslappnad i kroppen. Ökar toleransen väldigt fort på diazepam?

Diazepam har en mycket lång halveringstid, generellt sett så tar det längre tid att utveckla tolerans på dessa. Mycket värre med de bensodiazepiner med kort halveringstid som Alprazolam, även Diazepam skrivs ut för att fasa ut Alprazolam.

Inom vården så är standarddos på Diazepam 5-10mg och de som saknar tolerans brukar märka effekt på den dosen.
Citera
2021-08-09, 23:43
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Nu blev du säkert klubbad. Ta 10mg nästa gång och se vad det gör för dig. Ta inte mer än 2-3 gånger i veckan så utvecklar du inte någon vidare tolerans.
Citera
2021-08-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Diazepam har en mycket lång halveringstid, generellt sett så tar det längre tid att utveckla tolerans på dessa. Mycket värre med de bensodiazepiner med kort halveringstid som Alprazolam, även Diazepam skrivs ut för att fasa ut Alprazolam.

Inom vården så är standarddos på Diazepam 5-10mg och de som saknar tolerans brukar märka effekt på den dosen.

Okej förstår, har inte haft så bra koll på bensodiazepiner. Egentligen aldrig ätit några innan heller förutom att jag har ätit zolpidem under ganska långa perioder. Men då har det alltid varit enbart för sömn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in