2021-08-09, 22:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Nu har jag rest extremt mycket i mitt liv dock inte mycket charter, men jag vill röra mig i icke turisttäta ställen, det är något jag antar lär dröja lång tid.

Frankrike är väl ett prov kan jag tänka mig funkar det där lär det funka överallt. Nu är jag emot detta system och jag hoppas på att det hettar till snart.
Vad menar du med att det är något jag antar lär dröja lång tid.

Vad hidrar dig från att resa?
Ingenting vad jag förstår, annat än möjligen om man inte vill vaccinera sig.
Vi ska besöka Marocko, Mauretanien (kanske), Senegal, Gambia och Cap Verde i höst/vinter.
Lite turistit kanske, men det beror ju på var i landet man är också.

Ge inte upp ditt resande!
Citera
2021-08-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jag såg en bild på ett ID från USA som ska börja gälla från 2023 och kommer att vara inhemskt och ska redogöra om du är vaccinerad eller ej med en sprutsymbol...
Bisarrt.

Skönt att det är först 2023. Tror/hoppas poletten hinner trilla ner innan dess.
Citera
2021-08-09, 22:37
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Ja visst, målsättningen - de 17 globala målen i Agenda 2030 och de 40 önskningarna i Agenda 21 - känner vi ju till. Det har vi ju matats med i media, av och till i 28 år. Helt fantastiska, eftersträvansvärda mål, som ingen människa kan motsätta sig.

Men mer intressant är ju att få veta exakt HUR dessa målsättningar är tänkta att uppfyllas? På vilket sätt ska man garantera att detta faktiskt blir verklighet? Redan om nio år? År 2030. När gemene man är så illa informerad och flertalet knappt har hört talas om det? Hur ska det gå till?

Kanske står det något om HUR i originaldokumentet "Agenda 21: Earth Summit: The United Nations Programme of Action from Rio", som bl a Norges statsminister Gro Harlem Brundtland var med och skrev, då hon tillhörde styrelsen i Trilateral Commision?

Japp, det gör det. Och den slutliga spiken i kistan, som garanterar att dessa 17 globala mål verkligen blir uppfyllda, presenterades på WEF's hemsida den 13 juni 2019:

https://www.weforum.org/press/2019/06/world-economic-forum-and-un-sign-strategic-partnership-framework/

För alla som är intresserade. Och varför World Economic Forum, och inte UN, som är huvudansvarig för genomförandet?

Därför att WEF satt på lösningen, garanten för agendans fullföljande - Klaus Schwabs' The Fourth Industrial Revolution.

För att det kommer kosta pengar!
Pengar som FN inte har tillgång till.
Fattar Ni ingenting?

Hur fan kan man få detta till en konspiration?
Citera
2021-08-09, 22:39
Medlem
Surtrutens avatar
Jag tycker det är lite lustigt att det verkar vara vaccinmotståndarna som är mest skräckslagna och påverkade av den rådande situationen med corona/covid.

Skräck för vaccin, skräck för biverkningar, skräck för överstatlig kontroll, skräck för allt!

Det är rätt skönt att vara en naiv realist och tro på att vaccinet är okej och gör viss nytta och inte oroa sid för vaccinpass och The Grate Resett.
Citera
2021-08-09, 22:40
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
För att det kommer kosta pengar!
Pengar som FN inte har tillgång till.
Fattar Ni ingenting?

Hur fan kan man få detta till en konspiration?

Va? Vad dillar du om? Pengar? Skulle pengar vara ett hinder för FN? De pengar som behövs har FN inkasserat sedan decennier tillbaka. Dina skattepengar.
Citera
2021-08-09, 22:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tycker det är lite lustigt att det verkar vara vaccinmotståndarna som är mest skräckslagna och påverkade av den rådande situationen med corona/covid.

Skräck för vaccin, skräck för biverkningar, skräck för överstatlig kontroll, skräck för allt!

Det är rätt skönt att vara en naiv realist och tro på att vaccinet är okej och gör viss nytta och inte oroa sid för vaccinpass och The Grate Resett.

Är det skräck för att vi påpekar vad som händer och du väljer att blint blunda för det för att du inte vågar ta ställning?
Ja, det finns många som du.
Som tur så har ni oss.
Citera
2021-08-09, 22:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Bisarrt.

Skönt att det är först 2023. Tror/hoppas poletten hinner trilla ner innan dess.

Det tror jag tyvärr inte.

Vaccinpasset skulle tillexempel bara gälla endast i 1 år.
En omöjlighet nu, och väldigt märkligt resonerande då det redan i juli fanns studier på att skyddet avtar efter 6 månader.

Har inte heller sett en enda stor mediaplattform ta upp problemet förutom Joe Rogan, och det är en podcast.
Citera
2021-08-09, 22:50
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Va? Vad dillar du om? Pengar? Skulle pengar vara ett hinder för FN? De pengar som behövs har FN inkasserat sedan decennier tillbaka. Dina skattepengar.

Pengar är ett ständigt problem för FN.
Citera
2021-08-09, 22:52
Medlem
Citat:
Det tror jag tyvärr inte.

Vaccinpasset skulle tillexempel bara gälla endast i 1 år.
En omöjlighet nu, och väldigt märkligt resonerande då det redan i juli fanns studier på att skyddet avtar efter 6 månader.

Har inte heller sett en enda stor mediaplattform ta upp problemet förutom Joe Rogan, och det är en podcast.
Jag menar att sprutan på ID-kortet inte innebär nåt om man kan bli sjuk trots att man är vaccinerad. Man kommer snart förstå att man behöver hitta någon annan lösning.

USA är i alla fall immunt mot digital övervakning. Finns ingen infrastruktur för det. De använder fortfarande checkar och saknar personnummer.
Citera
2021-08-09, 22:56
Medlem
Citat:
Nej, precis.
I ena stunden låter de 15K dö i den andra ska vi ta ett vaccin som de inte vet långtidseffekterna av.

Det värsta är att folk inte verkar förstå att det handlar om kontroll.
Så jävla naiva.

Det var ett väldigt tjatande om statlig kontroll. Förvånad att ni inte reagerar på andra kontollfunktioner i samhället: rödljus, skattedeklarationer och bilbesiktning t.ex. Allvarligt talat, det borde finnas en lämpligare tråd för dylika konspirationsteorier.
Citera
2021-08-09, 23:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det var ett väldigt tjatande om statlig kontroll. Förvånad att ni inte reagerar på andra kontollfunktioner i samhället: rödljus, skattedeklarationer och bilbesiktning t.ex. Allvarligt talat, det borde finnas en lämpligare tråd för dylika konspirationsteorier.
Bilbälten, cykelhjälm, skolgång, fartbegränsning, tobacksskatt, rökförbud, etc. etc.

Givetvis finns det konspirationsteorier även för annat än corona/covid, men det är svårt att delta i allt för många konspirationsteorier samtidigt eftersom de ibland motsäger varandra.
Citera
2021-08-09, 23:10
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Är det skräck för att vi påpekar vad som händer och du väljer att blint blunda för det för att du inte vågar ta ställning?
Ja, det finns många som du.
Som tur så har ni oss.
Som naiv realist behöver man inte någon hjälp fråm er med skräck för covid-vaccin och allt annat.
Vi lever lyclkiga i alla våra dagar och kan skratta åt alla konspirationsteorier vartefter de dyker upp.

Covid-vaccinet funkade bra för mig utan några biverkningar som jag själv märkt och det är ju det viktigaste för oss naiva realister.
Senast redigerad av Surtruten 2021-08-09 kl. 23:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in