2021-08-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CathelynWajld
Ja visst, målsättningen - de 17 globala målen i Agenda 2030 och de 40 önskningarna i Agenda 21 - känner vi ju till. Det har vi ju matats med i media, av och till i 28 år. Helt fantastiska, eftersträvansvärda mål, som ingen människa kan motsätta sig.

Men mer intressant är ju att få veta exakt HUR dessa målsättningar är tänkta att uppfyllas? På vilket sätt ska man garantera att detta faktiskt blir verklighet? Redan om nio år? År 2030. När gemene man är så illa informerad och flertalet knappt har hört talas om det? Hur ska det gå till?

Kanske står det något om HUR i originaldokumentet "Agenda 21: Earth Summit: The United Nations Programme of Action from Rio", som bl a Norges statsminister Gro Harlem Brundtland var med och skrev, då hon tillhörde styrelsen i Trilateral Commision?

Japp, det gör det. Och den slutliga spiken i kistan, som garanterar att dessa 17 globala mål verkligen blir uppfyllda, presenterades på WEF's hemsida den 13 juni 2019:

https://www.weforum.org/press/2019/06/world-economic-forum-and-un-sign-strategic-partnership-framework/

För alla som är intresserade. Och varför World Economic Forum, och inte UN, som är huvudansvarig för genomförandet?

Därför att WEF satt på lösningen, garanten för agendans fullföljande - Klaus Schwabs' The Fourth Industrial Revolution.

Ja implementeringen har börjat i Frankrike bland annat som jag förstått de. Men jag är inte inläst på det hela längre.
Citera
2021-08-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Fast nu har vi betydligt fler smittade den här sommaren än förra, TROTS att majoriteten är vaccinerade.

Så visst är deltavarianten annorlunda.
Jag menade inte varianterna. Jag menade de fyra existerande coronavirusen som orsakat förkylningar i hundratals år (OC43, HKU1, 229E, NL63).

Man kan återinsjukna långt innan antikropparna försvunnit. Det är 6-12 månader som gäller för dem.
Citera
2021-08-09, 22:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Du kan nog glömma resande i några år framöver... jag gissar på.minst 5 år om alla giltiga dokument infinner sig

Det känns som det.
Bra resande där resandet faktiskt är en resa och semester och inte ett konstant stressande om covid lär dröja.

Om några år har vi kanske byggt upp ett hyfsat system där vi fått ett hum om hur vi ska hantera det här och gå vidare.

Just nu känns det bara som att de skriker ut "paniklösningar" och hoppas på det bästa vilket inte ser ut att sluta något bra.

Fransmän verkar ju vara helt störda.
Det har ju blivit en kopia av Kinas social credit system - att man inte får åka med tåg, resa och äta på restauranger.
Liksom, jahapp, vad händer efter 6 månader då när vaccinskyddet försämrats och man ska förnya passet, kan man då förnya det 6 månader till med ett mycket sämre skydd?
Var är informationen och riktlinjerna.. och varför ska jag ha ett vaccinpass om jag ändå kan smitta ner hela restaurangen?
Senast redigerad av kajusi 2021-08-09 kl. 22:12.
Citera
2021-08-09, 22:11
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ja implementeringen har börjat i Frankrike bland annat som jag förstått de. Men jag är inte inläst på det hela längre.

Ja, det kommer att eskalera i en rasande fart nu, när allt fler börjar inse vad den verkliga agendan är. I Storbritannien har militären börjat synas allt mer på gator och vid stormarknaders varuintag. Dom ska tydligen bistå livsmedelsleveranserna. Till att börja med. Och alla som undrar vad FN-styrkorna sysslar med nu för tiden, ska nog inte behöva sakna de blå baskrarna så länge till. Fredsbevararna FN kommer att låta höra av sig inom kort. Stay tuned...
Citera
2021-08-09, 22:15
Medlem
Citat:
Det känns som det.
Bra resande där resandet faktiskt är en resa och semester och inte ett konstant stressande om covid lär dröja.

Om några år har vi kanske byggt upp ett hyfsat system där vi fått ett hum om hur vi ska hantera det här och gå vidare.

Just nu känns det bara som att de skriker ut "paniklösningar" och hoppas på det bästa vilket inte ser ut att sluta något bra.

Det har ju blivit en kopia av Kinas social credit system - att man inte får åka med tåg, resa och äta på restauranger.
Liksom, jahapp, vad händer efter 6 månader då när vaccinskyddet försämrats och man ska förnya passet, kan man då förnya det 6 månader till med ett mycket sämre skydd?
Var är informationen och riktlinjerna..

Nu har jag rest extremt mycket i mitt liv dock inte mycket charter, men jag vill röra mig i icke turisttäta ställen, det är något jag antar lär dröja lång tid.

Frankrike är väl ett prov kan jag tänka mig funkar det där lär det funka överallt. Nu är jag emot detta system och jag hoppas på att det hettar till snart.
Senast redigerad av ArganaS 2021-08-09 kl. 22:18.
Citera
2021-08-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ja, det kommer att eskalera i en rasande fart nu, när allt fler börjar inse vad den verkliga agendan är. I Storbritannien har militären börjat synas allt mer på gator och vid stormarknaders varuintag. Dom ska tydligen bistå livsmedelsleveranserna. Till att börja med. Och alla som undrar vad FN-styrkorna sysslar med nu för tiden, ska nog inte behöva sakna de blå baskrarna så länge till. Fredsbevararna FN kommer att låta höra av sig inom kort. Stay tuned...
Ja vi väntar med spänning för att se vad som händer.. skjuta skarpt kommer nog inte på frågan dock , skulle de bli så så blir jag förvånad
Citera
2021-08-09, 22:17
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Det känns som det.

Var är informationen och riktlinjerna.. och varför ska jag ha ett vaccinpass om jag ändå kan smitta ner hela restaurangen?

Vaccinpassen har ingenting med människors hälsa att göra. Inte ett smack. De ansvariga kunde inte bry sig mindre om din hälsa. Inte om min hälsa, heller. Jag förutsätter nu att samtliga tänkande individer begriper vad detta handlar om.
Citera
2021-08-09, 22:19
Medlem
Citat:
Vaccinpassen har ingenting med människors hälsa att göra. Inte ett smack. De ansvariga kunde inte bry sig mindre om din hälsa. Inte om min hälsa, heller. Jag förutsätter nu att samtliga tänkande individer begriper vad detta handlar om.
Kontroll
Citera
2021-08-09, 22:21
Avstängd
Citat:
Nu har jag rest extremt mycket i mitt liv dock inte mycket charter, men jag vill röra mig i icke turisttäta ställen, det är något jag antar lär dröja lång tid.

Frankrike är väl ett prov kan jag tänka mig funkar det där lär det funka överallt. Nu är jag emot detta system och jag hoppas på att det hettar till snart.

Precis, jag med.
Det känns som att charter med munskydd är det enda alternativet just nu och charter körde man när man var barn.

Ja accepteras det där så är världen förlorad i mitt tycke om vi ska ha poliskontrollanter som kontrollerar ens bevis överallt.
Bara det att vaccinationspassens funktion inte diskuteras öppet i media visar hur illa det är.
Citera
2021-08-09, 22:21
Medlem
Citat:
Det känns som det.

Dröjer inte länge innan fransmännen kommer på att de kan utvidga det till mässlingvaccin. De har mycket problem med antivaxxers i Frankrike.

Kan också börja kräva influensavaccin för att besöka äldreboenden, m.m.
Citera
2021-08-09, 22:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Dröjer inte länge innan fransmännen kommer på att de kan utvidga det till mässlingvaccin. De har mycket problem med antivaxxers i Frankrike.

Kan också börja kräva influensavaccin för att besöka äldreboenden, m.m.

Jag såg en bild på ett ID från USA som ska börja gälla från 2023 och kommer att vara inhemskt och ska redogöra om du är vaccinerad eller ej med en sprutsymbol...
Citera
2021-08-09, 22:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Vad menar du med att det är något jag antar lär dröja lång tid.

Vad hidrar dig från att resa?
Ingenting vad jag förstår, annat än möjligen om man inte vill vaccinera sig.
Vi ska besöka Marocko, Mauretanien (kanske), Senegal, Gambia och Cap Verde i höst/vinter.
Lite turistit kanske, men det beror ju på var i landet man är också.

Ge inte upp ditt resande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in