2021-08-09, 21:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Har inte folk på Skandia sagt att SE ändrat sina story ?

Om jag inte minns fel så har han även ändrat storyn om hur långt han sprang när det kom fram att någon sett honom på David bagars gata....

Är det något du har hört ?

Hörsägen. Finns inte nedtecknat på 80-talet, eller ens 90-talet att SE sprungit på David Bagares gata.

Och om det gjorde det så passar det väldigt bra ihop med nån som vill vara viktig. SE har aldrig sagt i förhör att han sprang på David Bagares gata.

Där minns du fel. Det är ingen som sagt att SE berättat för hen att han först sagt han sprang till Luntmakaregatan och sen ändrade sig till David Bagares gata. Det där är en lös gissning av Filter.
Citera
2021-08-09, 21:14
Medlem
Citat:
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om dom hittat en gammal kamera som hade spelat upp vad som hände på brottsplatsen efter skotten eller några fotografier o inte SE är med på något....o ändå hade folk sagt att SE inte är GM...

Din reaktion är inte ovanlig alls.
I stället för att lägga fram matnyttiga argument börjas det pladdras långt bortom tok.
Det är nog snarare så att även om denna kamera filmat hela förloppet, och det skulle visa sig att SE faktiskt stått någonstans på brottsplatsen skulle ni hitta någon bortförklaring på det.
Hypotetiska resonemang av det slaget leder ingen vart.
Citera
2021-08-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om han vore GM hade det väl också varit konstigt om han ändrat sig. Så om han är GM så hade han väl inte begränsat sin språngmarsch hårt till Luntmakaregatan.

Jag skrev ju att jag tror jag läst att han har flyttat den gränsen till längre än Luntmakaregatan men det är troligen till väktarna eller till någon på Skandia...

O anledningen till det skulle isåfall vara att något vittne sett en man med keps o handledsväska uppe på David Bagars gata...

Men söker du bevis så har jag tyvärr inte det....

Men om jag inte minns fel har jag läst det någonstans...
Citera
2021-08-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Ja, mycker kokar ner till hur man värderar indicierna. Jag tycker det är märkligt att många verkar tycka att SE:s beteende inte är misstänkt.
Vilka delar av hans beteende är de mest ”misstänkta” om vi börjar där?
Senast redigerad av MacMackay 2021-08-09 kl. 21:18.
Citera
2021-08-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Din reaktion är inte ovanlig alls.
I stället för att lägga fram matnyttiga argument börjas det pladdras långt bortom tok.
Det är nog snarare så att även om denna kamera filmat hela förloppet, och det skulle visa sig att SE faktiskt stått någonstans på brottsplatsen skulle ni hitta någon bortförklaring på det.
Hypotetiska resonemang av det slaget leder ingen vart.

Nej här har du fel...

Jag hade inte alls hittat på någon förklaring till att SE ändå måste vara GM...

Handen på hjärtat ...

Är det inte tvärtom att ni som inte tror på SE som GM bortförklarar att ingen sett SE på brottsplatsen o att han troligen inte sprungit i gränden när han säger att han gjort det ?
Citera
2021-08-09, 21:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är ingen som vet att SE är GM man får själv bygga på info...

O då blir det misstänkt om känslan att ett vittne inte talar sanning...

Jag kan förstå om du söker bevis på vad exakt är det han ljuger om men det är 35år sen o jag kan inte ta in honom på förhör...

Jag ser honom som 1 av 2 pers som tänkbara GM om dådet sker spontant...

Vill jag ha bevis på exakt vad han ljuger om? Du frågade om jag skulle misstänka SE om man kunde bevisa en lögn. Jag sa att det beror på vad det handlar om, och det betyder att jag vill ha bevis? Det gör det inte. Kom igen... Lögner förekommer inte enbart hos gärningsmän. Det som mest liknar lögner hos SE passar ju faktiskt perfekt på nån som vill vara viktig.

Jag vill veta vad det är SE ändrat på i sin officiella historia.
Citera
2021-08-09, 21:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag skrev ju att jag tror jag läst att han har flyttat den gränsen till längre än Luntmakaregatan men det är troligen till väktarna eller till någon på Skandia...

O anledningen till det skulle isåfall vara att något vittne sett en man med keps o handledsväska uppe på David Bagars gata...

Men söker du bevis så har jag tyvärr inte det....

Men om jag inte minns fel har jag läst det någonstans...

Det där har ingenting att göra med det faktum att SE drar gränsen vid Luntmakargatan i polisförhör 10 mars. Varför skulle han göra det när han inte behövde.
Citera
2021-08-09, 21:24
Medlem
Citat:
Vill jag ha bevis på exakt vad han ljuger om? Du frågade om jag skulle misstänka SE om man kunde bevisa en lögn. Jag sa att det beror på vad det handlar om, och det betyder att jag vill ha bevis? Det gör det inte. Kom igen... Lögner förekommer inte enbart hos gärningsmän. Det som mest liknar lögner hos SE passar ju faktiskt perfekt på nån som vill vara viktig.

Jag vill veta vad det är SE ändrat på i sin officiella historia.

Om du verkligen har utrett SE som tänkbar GM så har du redan kollat vad han ändrat...

Men är du nyfiken så får du gå genom allt igen...

Men kan säga en sak....Han nämner till ena vakten när han återvänder att han blivit förhörd av en polis på mordnatten vilket han ändrar...
Citera
2021-08-09, 21:28
Medlem
Citat:
Det där har ingenting att göra med det faktum att SE drar gränsen vid Luntmakargatan i polisförhör 10 mars. Varför skulle han göra det när han inte behövde.

Jag kan väl inte svara på hur hans uppdiktade historia o varför hans uppdiktade historia slutade just vid Luntmakaregatan.....Men jag gav dig en anledning o det var att i en uppdiktad historia så kan han ju inte hitta någon polis .....är det en bra gissning ? På hur han kanske tänkte ?
Citera
2021-08-09, 21:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Om du verkligen har utrett SE som tänkbar GM så har du redan kollat vad han ändrat...

Men är du nyfiken så får du gå genom allt igen...

Men kan säga en sak....Han nämner till ena vakten när han återvänder att han blivit förhörd av en polis på mordnatten vilket han ändrar...

Nu diskuterar jag med dig. Jag är nyfiken på du menar att han ändrat. Du insinuerar helt klart att SE ändrat sin story. Jag vill veta vad det är du menar att han ändrat.

Jag hävdar att han i stort sett inte ändrat nånting.

Jaså, nämner han att han blivit förhörd? Är du säker på det? För jag vet att hon inte säger att SE sagt han blivit förhörd.

Men för att inte fastna i vilka ord som användes: När väktarna säger detta till polisen så har SE blivit förhörd flera gånger. Och alla på Skandia har skvallrat om vad SE upplevt.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-08-09 kl. 21:41.
Citera
2021-08-09, 21:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag kan väl inte svara på hur hans uppdiktade historia o varför hans uppdiktade historia slutade just vid Luntmakaregatan.....Men jag gav dig en anledning o det var att i en uppdiktad historia så kan han ju inte hitta någon polis .....är det en bra gissning ? På hur han kanske tänkte ?

Det är en diskussion, jag vill veta din syn. Jag vet mycket väl att du inte kan veta hur han tänkte.

Men varför inte säga att han sprang till trappan då. Han vet ju att poliserna sprang uppför trappan och in på David Bagares gata. Det var i media dagen efter.
Citera
2021-08-09, 21:34
Medlem
Citat:
Nej här har du fel...

Jag hade inte alls hittat på någon förklaring till att SE ändå måste vara GM...

Handen på hjärtat ...

Är det inte tvärtom att ni som inte tror på SE som GM bortförklarar att ingen sett SE på brottsplatsen o att han troligen inte sprungit i gränden när han säger att han gjort det ?

Det är väl snarare så att vi ger plausibla förklaringar till att ”ingen sett honom på brottsplatsen”

1. Högst 4 av 25 är tillfrågade, och frågan kom flera veckor efter mordet. Två av de tillfrågade uppehöll sig med första hjälpen, och säger att de inte identifierat något annat vittne. Vittnena har f.ö aldrig tillfrågats om de sett varandra. Tillämpar man samma logik på de övriga så var det flera som inte var där.
2. Leif L påstår i tingsrätten att SE sprang in i gränden. Sant eller falskt vet vi inte, men det skedde i en tid då folk hade fokus på annat. SE sätter också sin språngmarsch i en kronologi som stämmer med piketpolisernas språngmarsch och ambulansens ankomst.
Vem såg att Per Vallin sprang efter mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in