2021-08-09, 20:43
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Jag har inte uttryckt något fientligt mot någon främling/främlingar. Att du kategoriserar det jag säger som ”främlingsfientligt” bekräftar ju min observation i min tråd på punkt 4, att varje gång en vit person bara vill att vi vita ska få leva vidare, så blir man demoniserad av antivita som dig. Och det är för att du är antivit.

Som jag tidigare sagt: Det är inte intentionerna som räknas, utan det är effekterna. Därför är det inte intressant exempelvis om någon komiker klär ut sig till Hitler och säger en massa rasistiska saker på skämt - det viktiga är att en del kommer ta på det allvar, och därmed engagerar sig komikern i "stokastisk terrorism". Det finns bra videor på Youtube som kan förklara det för dig.
Citera
2021-08-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det är inte intentionerna som räknas, utan det är effekterna.

Det är det som är hela poängen.

Det är du som på väldigt vaga grunder med dina egna trosföreställningar som förevändning vill förändra Västvärldens befolkningssammansättning i grunden och du trivialiserar alla effekter och alla prognoser på effekter av det som du förordar.

Du ondgör dig över t.ex. Ungern som sätter den ungerska befolkningen, kulturen och språket främst och på den grunden vill bygga goda diplomatiska relationer till omvärlden.

Det är du som vill fortsätta att driva igenom en dramatisk förändring av tidigare homogena samhällen och du talar om "effekten" av att ha en invändning mot det som du propagerar för.
Citera
2021-08-09, 21:00
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.basiliscus
Det är det som är hela poängen.

Det är du som på väldigt vaga grunder med dina egna trosföreställningar som förevändning vill förändra Västvärldens befolkningssammansättning i grunden och du trivialiserar alla effekter och alla prognoser på effekter av det som du förordar.

Du ondgör dig över t.ex. Ungern som sätter den ungerska befolkningen, kulturen och språket främst och på den grunden vill bygga goda diplomatiska relationer till omvärlden.

Det är du som vill fortsätta att driva igenom en dramatisk förändring av tidigare homogena samhällen och du talar om "effekten" av att ha en invändning mot det som du propagerar för.
'

Den effekt jag är rädd för är att vi återigen ska få förintelseläger i Europa. Det har redan börjat med italienska kustbevakningen som sänker båtar med afrikanska flyktingar. Allting är små små droppar, ett skämt där, en rasistisk bok där, och så en dag står vi där med 20 miljoner mördade muslimer.
Citera
2021-08-09, 21:15
Medlem
Citat:
'

Den effekt jag är rädd för är att vi återigen ska få förintelseläger i Europa. Det har redan börjat med italienska kustbevakningen som sänker båtar med afrikanska flyktingar. Allting är små små droppar, ett skämt där, en rasistisk bok där, och så en dag står vi där med 20 miljoner mördade muslimer.

Och i vilket universum lever du i om du tror att du bygger en fredligare värld genom att undantrycka en naturlig respons från västvärldens befolkningar av att deras samhällen genomgår dramatiska demografiska förändringar inom loppet av ett par decennium? I vilket universum lever du i om du tror att du bygger en fredligare värld genom att propagera för en politisk linje som riskerar att balkanisera Västvärlden och samtidigt trivialisera både alla kortsiktiga effekter och långsiktiga effekter som din politiska linje skapar för Europas befolkningar och länder?

Ju mer du vägrar att se konsekvenserna av ditt eget agerande, desto mer kommer vi gå mot strömmar av att folk utkräver drakoniska åtgärder på en samhällsutveckling och attitydförändringar hos västvärldens lokalbefolkningar som man valde att undantrycka, tysta ned och ignorera.

Du måste ju även inse att din egen politiska linje även kommer att kunna utnyttjas av dem som förordar ett allt mer strikt övervakningssamhälle och en polisstat som en akut reaktion på en ökad splittring i samhället, vilket varken gynnar svenskar eller invandrare utan enbart riskerar att centrera all makt i samhället ännu mer eller att t.o.m. överstatliga organ får allt större inflytande.
Citera
2021-08-09, 21:26
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.basiliscus
Och i vilket universum lever du i om du tror att du bygger en fredligare värld genom att undantrycka en naturlig respons från västvärldens befolkningar av att deras samhällen genomgår dramatiska demografiska förändringar inom loppet av ett par decennium? I vilket universum lever du i om du tror att du bygger en fredligare värld genom att propagera för en politisk linje som riskerar att balkanisera Västvärlden och samtidigt trivialisera både alla kortsiktiga effekter och långsiktiga effekter som din politiska linje skapar för Europas befolkningar och länder?

"Undantryckandet" som du kallar det är egentligen folklig organisering mot fascismen. Och det ska pågå så lång tid fascismen finns. Jag tror personligen att det finns en brytpunkt då alltför många svenskar har partners med utomeuropeisk bakgrund och att deras barn är "blandade", varpå den här fascistiska trenden kommer brytas och folk kommer bli mer lyssnande, kärleksfulla och förstående. Vårt motstånd är demokratiskt - vi använder de demokratiska medlen för att visa vad vi anser om er.

På riktigt lång sikt är det ju självklart att hela Jorden ska vara ett land. Det säger sig självt.
Citera
2021-08-09, 21:30
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Som jag tidigare sagt: Det är inte intentionerna som räknas, utan det är effekterna. Därför är det inte intressant exempelvis om någon komiker klär ut sig till Hitler och säger en massa rasistiska saker på skämt - det viktiga är att en del kommer ta på det allvar, och därmed engagerar sig komikern i "stokastisk terrorism". Det finns bra videor på Youtube som kan förklara det för dig.

Kan inte du förklara varför du är antivit istället? Jag vill förstå hur en antivit person tänker.
Citera
2021-08-09, 21:32
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Som jag tidigare sagt: Det är inte intentionerna som räknas, utan det är effekterna.

Kan du ta ansvar för allt antivitt hat som finns i världen som är en effekt av den aktivism som du håller på med?
Citera
2021-08-09, 21:34
Medlem
Citat:

På riktigt lång sikt är det ju självklart att hela Jorden ska vara ett land. Det säger sig självt.
Ja hela jorden ska bestå av en enda etnisk röra och alla pussas och kramas..
Citera
2021-08-09, 21:36
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Kan inte du förklara varför du är antivit istället? Jag vill förstå hur en antivit person tänker.

Jag har förklarat tusen gånger hur jag tänker. Jag vill aldrig mer se en förintelse av människor på Europas mark. Det här hetsandet mot muslimer som idag pågår ekar på ett skrämmande sätt av hetsandet mot Europas judar för hundra år sedan.

Ingen agiterar för att fördriva eller mörda Europas vita, kristna befolkning. De enda som vill fördriva och mörda folk är ni, för att försvara er mot ett "folkmord" som orsakas av att människor med olika hudfärg blir kära i varandra. När Lisa blir kär i och skaffar barn med Ali ser jag att Lisa följer sitt hjärta. Du ser att Lisa assisterar vid ett "folkmord".
Citera
2021-08-09, 21:39
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Funkade endast sålänge Tito styrde med järnhand. Efter hans död så gick det ju mindre bra.

Visst, fast Sverige har Löfven. Om det brakar ihop efter Löfven, så kommer inte de döda i massgravarna att klaga.

Så mångkultur kan fungera med en diktator.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-08-09 kl. 22:14.
Citera
2021-08-09, 21:39
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Men han är ju en respekterad forskare.

Nej det är han inte. Till och med han själv kallar sig för en "forskaraktivist" vilket betyder att han har en tydlig agenda i all sin så kallade forskning vilket i sin tur betyder att ALLT han säger skall tas med en fet näve salt.
Citera
2021-08-09, 21:43
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Läste Ekis Ekmans "recension" av hans bok, där hon menade att han inte gjorde några egna slutsatser, vilket gjorde den mindre intressant. Han är ju jävig i frågan om adoption, så man får förmoda att han kanske haft vett att hålla käft för en gångs skull.

Han är förvisso både vänsterextremist och aktivist, och nu har jag verkligen inte läst något av hans alsfef, men jag får känslan från andra akademiska håll att han bättrat sig, men fortfarande endast forskar kring sånt han tidigare bildat opinion om.

Se: (FB) Det pågår inget "vitt folkmord"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in